- Zgodnie ze strategią ORLEN2030, koncentrujemy się na rozwoju naszej sieci za granicą. Udział stacji poza Polską do 2030 roku wzrośnie z 37 do 45 proc. Do tego czasu pod marką ORLEN będzie działać co najmniej 3,5 tys. stacji paliw- zapowiada Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.
Jak wskazuje prezes PKN Orlen, Niemcy stanowią dla koncernu bardzo atrakcyjny i perspektywiczny rynek. - Konsekwentnie zwiększamy na nim obecność, odpowiadając na potrzeby klientów. Skuteczność prowadzonych działań potwierdzają wyniki - w 2019 r. średnia sprzedaż na stację w Niemczech zwiększyła się o około 400 tys. litrów w porównaniu do 2012 r. Wysoki poziom utrzymaliśmy także w minionym roku, naznaczonym pandemią. W kwietniu zeszłego roku z sukcesem uruchomiliśmy w Seeberg Ost pod Berlinem pierwszą stację wyłącznie pod marką Orlen. Jej znakomite wyniki sprawiły, że w tym roku otworzyliśmy kolejnych pięć takich stacji- wylicza.
Po zakończonym z sukcesem procesie cobrandingu zagranicznych stacji, PKN Orlen wszedł w fazę rebrandingu, która obejmuje również rynek niemiecki. Do końca 2021 roku zostanie otwarta stacja wyłącznie pod marką ORLEN w Sylt, a w pierwszej połowie 2022 roku kolejne w Solingen, Hollenstedt, Zehlla-Mehlis i Cuxhaven-Altenwalde. Na początku 2023 roku pod marką ORLEN działać będzie też stacja w Trier.
W Niemczech w sieci ORLEN działa łącznie 586 stacji, zlokalizowanych we wszystkich landach. W ciągu ostatnich 10 lat Koncern zainwestował w Niemczech ponad 300 mln euro, głównie w modernizację i rozwój sieci stacji paliw.
Stacje wyłącznie pod marką ORLEN działają już w Seeberg Ost pod Berlinem, Hamburgu, Bremen, Dortmundzie, Neuss i we Flensburgu. Prace nad ujednoliceniem wizerunku sieci stacji są prowadzone również w Czechach, gdzie działa 421 stacji i na Słowacji, gdzie jest ich 15.
