Zmiany w sieci LPP — stabilizacja finansowa
Jak informuje zarząd LPP, notowania wyników finansowych w pierwszym kwartale br. pokazują, że sytuacja firmy po dwóch latach trwania pandemii w końcu się stabilizuje. Według nich, największy wpływ na korzystną sytuację firmy ma determinacja i zaangażowanie wszystkich pracowników oraz ich elastyczność w działaniu.
- Podejmując decyzję o masowych podwyżkach, jako zarząd polskiej firmy rodzinnej, chcieliśmy przede wszystkim docenić to, z jaką determinacją i zaangażowaniem każdy z pracowników naszej centrali i sieci sprzedaży podejmował wyzwania, jakie stworzyła pandemia - mówił prezes LPP, Marek Piechocki. - Mamy świadomość tego, że dzięki ludziom pracującym i tworzącym z nami LPP, dziś możemy z optymizmem patrzeć w przyszłość i podejmować kolejne decyzje dotyczące naszego rozwoju.
Podwyżki w LPP
Polska firma zapowiada, że od stycznia 2022 roku podwyżki w wysokości 10% proc. wynagrodzenia obejmą wszystkich pracowników Centrali LPP, niezależnie od zajmowanego stanowiska.
Ponadto jeszcze w tym roku, zarząd zdecydował o przyznaniu pełnej, półrocznej premii bazowej. Kierownictwo spółki oświadcza również, że osoby, które odczują negatywne skutki zapowiadanych zmian podatkowych, będą mogły liczyć na rekompensatę.
Co więcej, w LPP trwają prace nad nową polityką wynagrodzeń w sieci sprzedaży - zmiany obejmują m.in. podwyżki stawek oraz zaktualizowany system premiowy. Nowe zasady mają obowiązywać już od pierwszego kwartału przyszłego roku.
- Jako odpowiedzialny pracodawcy, nie możemy stać w miejscu, zapominając o tym, że świat wokół nas się zmienia - mówił Piechocki. - Wyszliśmy z kryzysu wywołanego pandemią silniejsi niż kiedykolwiek. Mamy jednak świadomość tego, że bez zaufanych pracowników, gotowych podejmować z nami wyzwania, nie będziemy w stanie się rozwijać. A plany w LPP na najbliższy rok mamy ambitne. Mam nadzieję, że warunki, jakie im dziś proponujemy, będą zachętą do dalszej kreatywnej pracy.
LPP — zwiększenie zatrudnienia
Obecnie firma LPP zatrudnia 27 tys. osób, w tym blisko 3 tys. w Centrali firmy. Jak podkreśla Piechocki, dalszy rozwój logistyki i wzmacnianie potencjału sieci sprzedaży wymagać będzie dodatkowych pracowników. W konsekwencji polska firma, chcąc m.in. wzmocnić sprzedaż wielokanałową na rynkach marek LPP, planuje zwiększenie zatrudnienia w Centrali firmy nawet o 750 osób.
