„Zmieniamy spojrzenie na wolne niedziele. Kupić zawsze zdążysz, spędzić czas z tymi, kogo kochasz, możesz nie zdążyć” - to przesłanie, jakie towarzyszy przygotowanej przez związkowców z NSZZ Solidarność ‘80 w Jeronimo Martins Polska kampanii #NieKupujKochaj. Spot ukazujący pracowników sieci Biedronka po drugiej stronie kas, spędzających czas ze swoimi rodzinami, właśnie trafił do sieci.
![Pracownicy Biedronki po drugiej stronie kas. Premiera spotu #NieKupujKochaj - kupić zawsze zdążysz [wideo]](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/4a/4c/5acdffbd0d458_p.jpg?1523466680)
O szykowanej przez związkowców kampanii #NieKupujKochaj pisaliśmy na naszych łamach jako pierwsi. Jak tłumaczył wówczas w rozmowie z „Dziennikiem Bałtyckim” rzecznik NSZZ Solidarność ‘80 w Jeronimo Martins Polska, Robert Jacyno, wszystko po to, by „pokazywać nie tylko to, że pracownicy są bardzo zadowoleni, że muszą pracować dłużej w piątki i w soboty i przychodzić na noc do pracy, ale że cieszą się z wolnych niedziel, że jest to czas przerwy, czas odpoczynku, czas spotkania z najbliższymi”.
Czytaj też
Dwuminutowy spot, który w środę, 11 kwietnia, został umieszczony na facebookowym profilu związku zawodowego NSZZ Solidarność ‘80 w Jeronimo Martins Polska, w znacznej części składa się ze zdjęć, nadesłanych przez pracowników Biedronki z całej Polski, zrobionych przez nich w pierwsze niedziele wolne od handlu. Fotografie przeplatane są obrazami kolejek w sklepach sieci.
- #NieKupujKochaj to klip dla pracowników, z pracownikami i do społeczeństwa oraz pracodawców (branży handlowej).
Pracownicy sklepu mają w końcu prawo do wolnej niedzieli. Nie interesuje nas polityka, światopogląd, interesują nas pracownicy i ich prawo do wypoczynku. Ten klip to zdjęciowy obraz tego, w jaki wspaniały sposób pracownicy wykorzystali swoje dwie pierwsze, wolne niedziele. W kwestii wolnych niedziel chodzi przecież o prawo pracowników handlu do wypoczynku. Tego samego życzymy wszystkim zawodom, które nie są zawodami zabezpieczenia społecznego. A handel na pewno nim nie jest… Film można kopiować i udostępniać. Film nie jest przeciw komuś, ani przeciw pracodawcom ani klientom. Film jest, by pokazać wszystkim, że w tych kolejkach do kasy obsługują Was ludzie, którzy też mają rodziny, pasje i prawo do odpoczynku w niedzielę – informują na Facebooku związkowcy.
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
