Pracownicy chcą jawności wynagrodzeń. "Nie powinno to być zaskoczeniem w czasach, gdy kryzys puka nam do bram"

Maciej Badowski
Jak wynika z badania No Fluff Jobs 92,9 proc. ankietowanych Polaków uważa pokazywanie proponowanego wynagrodzenia za ważny lub bardzo ważny element ogłoszeń o pracę.
Jak wynika z badania No Fluff Jobs 92,9 proc. ankietowanych Polaków uważa pokazywanie proponowanego wynagrodzenia za ważny lub bardzo ważny element ogłoszeń o pracę. Przemyslaw Swiderski/ Polska Press
Jak wynika z badania No Fluff Jobs 92,9 proc. Polek i Polaków uważa pokazywanie proponowanego wynagrodzenia za ważny lub bardzo ważny element ogłoszeń o pracę. – Nie powinno to być zaskoczeniem w czasach, gdy kryzys puka nam do bram. Pracownicy zwyczajnie potrzebują wiedzieć, na czym stoją, czy dana praca pomoże im z wydatkami i nie chcą tracić czasu na rekrutacje „w ciemno” – mówi nam ekspert.

– To być może zaskakujące dane, ale na pewno otwierające oczy. Wcześniej wiedzieliśmy o tym, że w sektorze IT 87 proc. specjalistów i specjalistek oczekuje jawnych wynagrodzeń w ofertach pracy, a dziś mamy potwierdzenie, że chce tego zdecydowana większość osób, bez względu na branżę – komentuje dla Strefy Biznesu Lech Wikaryjczyk, Head of Marketing w No Fluff Jobs.

– Nie powinno to być zaskoczeniem w czasach, gdy kryzys puka nam do bram. Pracownicy zwyczajnie potrzebują wiedzieć, na czym stoją, czy dana praca pomoże im z wydatkami i nie chcą tracić czasu na rekrutacje „w ciemno” – dodaje.

Ponad 90 proc. badanych jawne wynagrodzenia uważa za ważne

Jak wynika z badania No Fluff Jobs 92,9 proc. ankietowanych Polaków uważa pokazywanie proponowanego wynagrodzenia za ważny lub bardzo ważny element ogłoszeń o pracę. Natomiast 2,3 proc. uznaje to za nieważne lub zdecydowanie nieważne, a dla 4,8 proc. jest to obojętne.

77 proc. oczekuje informacji zwrotnej po procesie rekrutacji

Mimo że otrzymywanie informacji zwrotnych od pracodawcy w procesie rekrutacji jest ważne dla większości kandydatów (77 proc.), to przekazywanie tych informacji rekrutowanym nie jest zbyt częste (tylko 20 proc. osób otrzymywało feedback często lub zawsze).

Informacje zwrotne najczęściej dotyczą doświadczenia (53 proc.) i umiejętności (39 proc.) kandydatów. Rzadziej feedback dotyczył posiadanego wykształcenia (29 proc.), znajomości języków (20 proc.) lub sposobu rozmowy.

(NIE)stosowne pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej
Ponadto z badania wynika, że podczas rozmów rekrutacyjnych kandydaci są pytani najczęściej o stan cywilny (31 proc.), posiadanie dzieci (27 proc.) i wiek (25 proc.), a kobiety także o planowanie rodziny (27 proc.).

Zdaniem autorów badania, pytanie o te kwestie jest postrzegane jako niestosowne, szczególnie dla kobiet. 30 proc. osób zetknęło się z sugestią, że ich wiek ma wpływ na decyzję o zatrudnieniu. Z kolei 73,8 proc. osób uznało pytania i komentarze dotyczące wyglądu za niestosowne. W sumie 62,5 proc. osób postrzega pytania i komentarze dotyczące orientacji jako niestosowne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Elektorat PiS nie jest tym zainteresowany. Oni nie chcą pracy, tylko zasiłków. Więcej zasiłków. I dopłat.
G
Gość
Elektorat PiS nie jest tym zainteresowany. Oni nie chcą pracy, tylko zasiłków. Więcej zasiłków. I dopłat.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl