Pytania o przekop: Czego obawiają się mieszkańcy Mierzei Wiślanej? Pierwszy odcinek z serii wideo dotyczącej budowy kanału żeglugowego

"Pytania o przekop" to seria programów publicystycznych o budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Rząd realizuje tę wartą już prawie 2 miliardy złotych inwestycję, ale nie milkną głosy pełne obaw i krytyki dotyczące nie tylko okresu samej budowy, ale także sensu ekonomicznego samego przedsięwzięcia. Naszym rozmówcom zadaliśmy kilka ważnych pytań o przekop - każdy odcinek serii dotyczy innego zagadnienia.

W pierwszym odcinku zajmujemy się samym okresem budowy.

  • Rozmawialiśmy z mieszkańcami Mierzei Wiślanej. Usłyszeliśmy, jakie obawy wzbudza kanał żeglugowy. Mieszkańcy regionu uważają, że już samych problemów związanych bezpośrednio z budową będzie ogrom.
  • Marszałek Mieczysław Struk rozumie te obawy i podkreśla, że nie prowadzono właściwego dialogu z mieszkańcami.
  • Samorząd gminy Sztutowo, gdzie powstanie kanał, uważa jednak, że na inwestycji zyska gminny budżet, a co za tym idzie, wszyscy mieszkańcy.
  • Zaś żeglarze przekonują, że utrudnienia przy budowie warto znieść. Przekop to korzyści, które nie muszą być widoczne z perspektywy miast i gmin.
  • Nie będzie żadnych problemów z komunikacją w trakcie budowy ani po jej zakończeniu – uspokajają przedstawiciele Urzędu Morskiego w Gdyni oraz wykonawcy NDI Besix.

PYTANIA O PRZEKOP. WSZYSTKIE ODCINKI PROGRAMU:

Pytania o przekop: Czy branża turystyczna zyska? Czwarty odc...

WSZYSTKO O PRZEKOPIE MIERZEI WIŚLANEJ

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 29

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ten etap budowy realizowany jest na terenie województwa pomorskiego ale cała inwestycja ma służyć przede wszystkim gospodarczo warmińsko-mazurskiemu, czyli nie tylko pomorskiemu. - Przyzwyczajcie się w województwie pomorskim do tego, że nie wszystko musi być zawsze dla Gdańska.

G
Gość

To będzie jeden z największych sukcesów rządu. Dziękujemy za przeciwstawienie się sowiecko-polskim przeciwnikom rozwoju Polski.

G
Gość

Była specustawa i konsultacje społeczne. To jasne, że Rzeczpospolita Polska wybuduje drogę, tutaj akurat drogę wodną, jeżeli podjęto taką decyzję. Koszt ma marginalne znaczenie. Inwestycja jest realizowana dla zapewnienia suwerenności na Zalewie Wiślanym, w odniesieniu do żeglugi morskiej ta suwerenność zależna jest od Rosji, a to żadna suwerenność.

G
Gość

Niezależność nie ma CENY. I wszystko w temacie.

G
Gość
11 marca, 7:18, Gość:

Niewystarczające konsultacje ze społeczeństwem A co będą gadać z malutkim Przecież to oni mają zawsze rację reszta to plebs

Właśnie. My to plebs więc przelot będzie. Tusk i nie będą na kontrolować , bo tak chciał Stalin. Zatem kogo popierają przeciwnicy budowy kanału?

W
Wiśnia

GDYBY PO-PSL BUDOWALI MIERZEJĘ WIŚLANĄ TO WSZYSTKO BYŁO BY W PORZĄDKU TAKA PRAWDA

G
Gość

Struk , a ci ty zrobiłeś pozytywnego dla sprawy?

G
Gość

Niewystarczające konsultacje ze społeczeństwem A co będą gadać z malutkim Przecież to oni mają zawsze rację reszta to plebs

G
Gość

ogrom!

a co to za problem?

o
ogrom

samych problemów będzie " ogrom".... jaja chyba sobie robicie!

jakie problemy?

prosze o konkrety!

G
Gość
10 marca, 10:47, Gość:

Najbardziej winni obawiać się swojej gluppty

Kopać iniedac kacapa ani złotówki kopać kopac

O
Olin

Pi......nie i nic więcej w wydaniu mediów NIE Polskich.

.

G
Gość

Piętrzenie tych wyimaginowanych problemów, analizy opłacalności przez fakeanalityków to bezmyślność krótkowzroczność albo działania ruskiej, skądinąd bardzo licznej agentury w Polsce...

G
Gość
10 marca, 8:26, graf:

Ominięcie ruskich to jest warte wszystkiego !

TAK kopać.

K
Kopacz

Kanał Panamski też się jeszcze nie zwrócił i nie zwróci nigdy...

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl