Strefy czystego transportu są demonizowane
Strefy czystego transportu spotykają z dość dużym niezrozumieniem. Uważa się, że zakaże się wszystkiego i wszędzie. A jest to nieprawdą. W całej idei chodzi o poprawę jakości powietrza, zwłaszcza w dużych alglomeracjach miejskich. Polski Alarm Smogowy zmierzył stężenia tlenku azotu w największych polskich miastach. W niektórych normy przekraczają nawet 8.krotnie rekomendacje Światowej Organizacji Zdrowia.
Pierwsza w Polsce strefa czystego transportu zacznie działać w Warszawie
Ograniczenia związane ze strefą nie dotkną jednak mieszkańców stolicy od razu. Jeśli nabyli auto przed styczniem bieżącego roku będą oni zwolnieni z zakazów do 31 grudnia 2027 roku, co ma dać im czas na przygotowanie się do nowych zasad.
W Warszawie strefa czystego transportu ograniczy napływ zaledwie 2% samochodów. Chodzi o pojazdy stare, z silnikiem benzynowym starsze niż 27 lat, z silnikiem diesla starsze niż 19 lat. Do wprowadzenia zakazu wjazdu starszych aut benzynowych i diesli przymierza się również choćby Kraków i Wrocław. Z jakimi ograniczeniami wiąże się strefa czystego transportu ? Czy zmienia organizację ruchu? Czy wpływa na działanie służb miejskich?
Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym materiale VIDEO.