Bicie serca i oddech Andrzeja Bargiela kiedy zdobywał K2, a następnie jako pierwszy człowiek na świecie zjechał na nartach z drugiego najwyższego szczytu Ziemi. Oto kwintesencja piątego odcinka słuchowiska Storytel zatytułowanego „Widok ze Szczytu”.
183 minuty zamknięte w 5 odcinkach, to pierwsza taka relacja audio z niezwykłej wyprawy Andrzeja Bargiela. Przygotowania do tego przedsięwzięcia rozpoczęły się na początku roku.
- Otrzymaliśmy pięć godzin i 22 minuty surowego materiału, takiego audio pamiętnika nagrywanego przez Andrzeja Bargiela, Marka Ognia oraz Piotra Pawlusa. Dodatkowo ponad dwie godziny różnych dźwięków nagrywanych podczas całej wyprawy - bicie serca i oddech Andrzeja podczas wyjść aklimatyzacyjnych, wiatr szalejący u podnóża szczytu K2, odgłosy miast w trakcie wyprawy, rozmowy Szerpów, latającego drona czy nawet muchy fruwającej w namiocie - opowiadała Katarzyna Tymczyszyn-Bębenek, publishing manager Storytel Polska.
Do piątku wszystkie odcinki przesłuchało już kila tysięcy użytkowników aplikacji. Dzięki temu „Atak na K2” przez trzy tygodnie utrzymywał się w czołówce najpopularniejszych produkcji Storytel, zaraz po "A ja żem jej powiedziała" Kasi Nosowskiej.
- Projekt był całkowicie eksperymentalny, nie było ustawionego procesu, w okresie półtora miesiąca byliśmy cały czas w gotowości i czekaliśmy aż ekipa złapie zasięg i będzie w stanie zrzucić materiał. Cały czas żyliśmy wydarzeniami z wyprawy. Kiedy otrzymywaliśmy kolejny materiał Asia Chudy, z ekipy K2SKICHALLENGE, i nasza redakcja, prowadzona przez Marcina Zwierzchowskiego, wspólnie redagowali całość tak, by zachować logiczny ciąg wydarzeń. Ustalaliśmy co będzie czytane przez lektora, co będzie powiedziane słowami Andrzeja lub ekipy. W tym czasie studio, prowadzone w Storytel przez Maćka Sokołowskiego, słuchało dźwięków i robiło bazę do przygotowania sound design. Następnie materiał był nagrywany i montowany, czasem także w nocny, tak by zachować jego bieżący charakter - tłumaczył Jakub Barzak, marketing manager Storytel Polska.
Projekt trwał miesiąc. Kampania promocyjna prowadzona w social mediach to przeszło 1000 wzmianek (Facebook, Twitter, Instagram) i zasięg na poziomie 2 000 0000. Stronę internetową ATAK2 w ostatnim miesiącu odwiedziło ponad 50 tys. użytkowników.
W promocję projektu zaangażowali się partnerzy Storytel m.in. Martyna Wojciechowska, Magda Mołek i Cezary Pazura. National Geographic, Traveler, Focus.pl, GoryOnline.com i wspinanie.pl objęły projekt patronatem medialnym.
Premiera ostatniego odcinka „Atak na K2” odbędzie się w piątek. Słuchowisko będzie prezentowanie w formie mixu DJ'skiego, a za jego wykonanie odpowiedzialny będzie Dionizy "DIO" Konieczny, jeden z warszawskich DJ'ów. Wszystkie odcinki są dostępne dla użytkowników aplikacji Storytel.
Kliknij tutaj, żeby posłuchać słuchowiska "Atak na K2"
Za informacją prasową
Jerzy Brzęczek nowym selekcjonerem reprezentacji Polski