Sondaż. 59 proc. Polaków wierzy, że ich kandydat na prezydenta zrealizuje większość obietnic

Redakcja Wiadomości
Wideo
od 7 lat
Aż 59 proc. Polaków wierzy w to, że kandydat na prezydenta, którego wspierają, zrealizuje większość obietnic wyborczych, jakie deklaruje w czasie trwania kampanii — wynika z sondażu SW Research dla Onetu. 31,2 proc. respondentów nie ma przekonania, że obietnice wyborcze zostaną spełnione.

Jak podkreśla Onet, to zaskakujące dane w porównaniu m.in. do sondaży zaufania do polityków. Oznacza to, że wyborcy nie czują się na razie przytłoczeni planami kandydatów.

W sondażu zapytano Polaków o wiarę w efektywność kandydatów, których zamierzają poprzeć w majowych wyborach.

Ankietowani zostali zapytani przez pracownię SW Research: "Czy uważasz, że twojemu kandydatowi na prezydenta uda się po wygranej zrealizować większość obietnic wyborczych?".

Jak zaznaczono, Polacy są dość optymistycznie nastawieni i ufają, że kandydaci w dużej mierze zrealizują zapowiedzi z kampanii prezydenckiej. Wiarę w to ma aż 59 proc. wyborców.

Nasza sonda: Na kogo oddasz głos w wyborach na Prezydenta RP?

Nasza sonda: Na kogo oddasz głos w wyborach na Prezydenta RP?

  1. 30.03%
  2. 27.33%
  3. 23.68%
  4. 4.03%
  5. 3.87%
  6. 3.31%
  7. 2.30%
  8. 2.09%
  9. 1.55%
  10. 0.83%
  11. 0.58%
  12. 0.20%
  13. 0.19%

31,2 proc. respondentów nie ma przekonania, że obietnice wyborcze zostaną spełnione.

"Nie mam swojego kandydata/nie będę głosował" — to wybór 9,8 proc. ankietowanych.

Co ciekawe najmniej przekonani do tego, że kandydat, którego wybiorą, spełni swoje oczekiwanie, są wyborcy w przedziale wiekowym między 25 a 34 lata. 42,1 proc. z nich stwierdziło, że realizacja obietnic się nie powiedzie. Nieco więcej, bo 43,4 proc. uważa, że jednak się to uda.

Jak zaznaczono, różnicę w podejściu widać także na podstawie płci. Okazuje się bowiem, że to mężczyźni bardziej optymistycznie patrzą na sprawczość kandydatów (61,2 proc. odpowiedziało "tak) niż kobiety (57,1 proc.).

Badanie zostało zrealizowane w dniach 10.02-11.02.2025 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI — Computer-Assisted Web Interview) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 807 ankiet z ogólnopolską próbą dorosłych. Zastosowano dobór kwotowy — próba była reprezentatywna ze względu na łączny rozkład płci, wieku i klasy wielkości miejscowości zamieszkania.

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl