Policja zatrzymała mężczyzn nadających sygnały radio-stop
Jak informuje RMF FM, w jednym z mieszkań przy ulicy Radosnej w Białymstoku policjanci zatrzymali dwóch mężczyzn - w wieku 24 i 29 lat - w sprawie nieuprawnionego nadawania sygnału radio-stop.
O samym zdarzeniu na torach mówił rzecznik PKP PLK Karol Jakubowski.
"O godzinie 7:00 rano na stacji Łapy na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem stwierdzono nieuprawnione użycie sygnału „radio stop”. Zdarzenie to nie generowało żadnego niebezpieczeństwa. Będzie ono również wyjaśnione przez odpowiednie służby" - przekazał na antenie Radia Białystok.
Z ustaleń portalu wynika, iż na miejscu służby zabezpieczyły ekwipunek, który miał służyć sprawcom kolejowego paraliżu do pomocy, to jest sprzęt krótkofalarski. Dzięki niemu mężczyźni nadawali sygnał dźwiękowy uruchamiający w pociągach hamulec bezpieczeństwa.
Pociągi po odebraniu tego sygnały zatrzymały się, ale po ok. minucie ich maszyniści - po upewnieniu się, że nie ma żadnego niebezpieczeństwa - ruszyli w trasy.
Mieszkanie, w którym doszło do zatrzymania, należy do starszego z zatrzymanych. Młodszy z nich pochodzi z powiatu skierniewickiego i w momencie zatrzymania był pijany.
Śledczy próbują obecnie ustalić, ile takich sygnałów wysłali sprawcy, nim zostali zatrzymani przez służby.
Kolejne nielegalne zatrzymanie pociągów
W ostatnich dniach coraz częściej dochodzi do wstrzymania ruchu kolejowego za pośrednictwem radio-stopu.
Tylko dzień wcześniej nastąpiło nieuprawnione nadanie sygnału w województwie zachodniopomorskim, ale i na samym Podlasiu dochodziło do tego typu incydentów kilkukrotnie w ciągu ostatnich dni, a jeden z nich zakończył się wykolejeniem pociągu na trasie Białystok - Warszawa.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!
Wcześniej niż na Podlasiu nadanie sygnałów zatrzymujących pociągi odnotowano w zupełnie innym regionie Polski - na Dolny Śląsku.
System radio-stop polega na wysyłaniu drogą radiową specjalnego sygnału - to trzy kolejne tony o różnej wysokości, powtarzane cyklicznie. Powodują one automatyczne uruchomienie hamulca bezpieczeństwa w pociągach znajdujących się na pewnym obszarze.
źródło: i.pl / RMF FM