Stróż w zdezelowanej przyczepie pilnuje nowoczesnej drogi i parkingu

Marcin Kaźmierczak
Nowa droga za niemal 2 miliardy zł i miejsca obsługi podróżnych strzeżone przez stróża w przyczepie campingowej? To nie ponury żart, a codzienność na najnowszym odcinku drogi S5 Wrocław-Trzebnica.

Kierowcom jadącym otwartym w grudniu odcinkiem drogi ekspresowej S5 z Trzebnicy do Wrocławia może się wydawać, że przy drodze powstały dwa pola campingowe. Mowa o miejscach obsługi podróżnych, czyli nowoczesnych parkingach wybudowanych przy drodze. Tuż obok toalet stoją tam... stare przyczepy campingowe, w których przez całą dobę dyżurują stróże. Żeby nikomu nie przyszło do głowy podpiąć przyczepę i odjechać, zagrodzona jest paletą pełną kostek bruku.

– Te przyczepy ze stróżami przy drodze już mnie nie dziwią. Gdy otwierany był odcinek z Korzeńska do Krościny te przyczepy też stały, tak długo aż na MOP-ach pojawił się monitoring – mówi pan Stefan, kierowca ciężarówki, którego spotkaliśmy na MOP-ie Wisznia Mała Zachód. – Szkoda, że nie mogą pracować w bardziej cywilizowanych warunkach. Na MOP-ie stoi przecież budynek – dodaje.

Stróże na MOP-ach w Wiszni Małej zatrudnieni są przez firmę T G Security z Poznania, która wynajęta jest przez firmę Astaldi -
wykonawcę tego odcinka drogi S5, wciąż zarządzającą MOP-ami. Jak tłumaczy Magdalena Szumiata, rzeczniczka dolnośląskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, firma prowadzi jeszcze ostateczne prace wykończeniowe.

Według wyjaśnień GDDKiA, stróże na MOP-ach pilnują przede wszystkim toalet, ponieważ na innych tego typu obiektach dochodziło wcześniej do dewastacji i kradzieży.
– Doświadczenia z przeszłości pokazują, że podróżni dewastowali budynki toalet, wiaty piknikowe, kradziono klamki, baterie umywalkowe, deski klozetowe. Poza tym te firmy zajmują się także utrzymaniem czystości w toaletach – mówi Magdalena Szumiata.

Warunki pracy stróżów na MOP-ach w Wiszni Małej mają się zmienić w najbliższych tygodniach.
– W najbliższych dniach nastąpi przekazanie tych MOP-ów dzierżawcom, celem ich rozbudowy do wyższej kategorii. Docelowo dzierżawca ma zagwarantować pomieszczenie dla obsługi MOP-ów oraz utrzymywać teren i budynki w czystości – wyjaśnia Szumiata.

Tak jest już m.in. na obu MOP-ach Morzęcino pomiędzy węzłami Krościna i Żmigród. Tam GDDKiA ma podpisaną umowę z firmą zewnętrzną, która zarządza obiektami i według zapewnień rzeczniczki GDDKiA, pracownicy mają pomieszczenie w budynku, w którym są toalety. Mogą nawet do niego wejść osobnym wejściem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Stróż w zdezelowanej przyczepie pilnuje nowoczesnej drogi i parkingu - Gazeta Wrocławska

Komentarze 64

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
ali
pseudo patrioto czytaj idioto
z
zeco
bez prądu, wody itp i za 13 zeta brutto
a
adam i Ewa
Na ludzkiej krzywdzie nikt się nie dorobił. Wróci ta krzywda do nich prędzej czy później.
D
DW
pilnuje bo musi inaczej DTR.-owcy w mig by rozkradli pewnie..:)
o
oparka
Choćby w środku,a jest to miejsce pracy.
g
guten
Tu nie chodzi o szpecenie,tylko o to w jakich warunkach pracują ludzie,bez ogrzewania ,na mrozie,bez wody w celu umycia,bez wody pitnej,brak ciepłych posiłków,herbaty,w nocy,w dzień,po 12 i 24 godziny ciągłej pracy.
C
CR
...PIS to olał a "pracodawcy" znowu robią sobie to co chcą,czyli oszukują,okradają,wyzyskują,Polakow,Ukraińców.
C
CR
Jest duuuużo więcej ludzi którym nie zapłacili a nawet grozili jak ktoś upomniał się o wypłatę. Więc to nie jedno tankowanie Mercedesa a kradzież i oszustwo na większą skalę.PIS obiecał ścigać takie firmy ale to olali.
K
Klos
Pisze prawdę,Włoska firma dała d***,nie dość że jedyna opóźniona to jeszcze bubel zrobili.Kto bierze południowców do takich robot? Proszę zobaczyć jak swoj odcinek zrobiła Polska firma.
M
Monika
W którym miejscu jest "zdezelowana"?
c
co
to jest "Maiot" ?
A
ANNA
Pozwolę sobie jeszcze dodać, że ów Emeryt na stałe przyjmuje leki na pewne schorzenie i dodatkowa praca miała mu ułatwić ich zakup. Mam nadzieję, że Panom Prezesom dobrze jeździ się po S5.
A
Artorius
I to te "dziadki"
A
ANNA
W ubiegłym roku zatrudniono emeryta, polecono mu siedzieć w przyczepie i pilnować budowy S5 w Kosinowie. Oprócz warunków , które były poza wszelkimi normami BHP i sanitarnymi, do tej pory nie zapłacono za wykonaną pracę. Wstyd Panowie Prezesi. Dla kogoś, kto ryzykował życiem w szczerym polu 2000 zł to były pieniądze na chleb. A dla Was to jedno tankowanie mercedesa. Karma wraca. Kiedyś to Wy będziecie jeździć do pracy na starym rowerze, tak jak ten emeryt z Prusic i to Wam zabraknie na chleb. Tyko, mam nadzieję, to Was ktoś tak wykorzysta. Wszystkiego najlepszego oszuści i złodzieje.
D
DanPas
Spójrz w lustro ciulu a potem pier... się w łeb zakompleksiony nieudaczniku.
Wróć na i.pl Portal i.pl