Symulacja śmiertelnego wypadku z Mostu Dębnickiego w wyniku, którego zginęło czterech mężczyzn 30.07.2023

Aleksandra Łabędź
fot. screen Youtube
Na kanale YouTube - "Bitwy Drogowe" pojawiła się szczegółowa analiza tragicznego wypadku, do którego doszło w nocy 15 lipca w okolicach Mostu Dębnickiego. W jego wyniku śmierć poniosło czterech młodych mężczyzn w wieku od 20 do 24 lat. Autorami filmu są właściciele firmy Crashlab, która zajmuje się m. in. oględzinami miejsc zdarzeń drogowych. Eksperci w blisko 15 minutowym filmie starają się wyjaśnić, w jaki sposób doszło do wypadku, który wstrząsnął całym miastem. Przypominamy jednak, że w sprawie wypadku prokuratura cały czas prowadzi śledztwo.

Autorzy filmu opublikowanego kilkanaście godzin temu na kanale YouTube przeprowadzili szczegółową analizę zapisu materiału z kamer monitoringu miejskiego, a także przeprowadzili oględziny miejsca - czyli okolice Mostu Dębnickiego, a także stworzyli symulację przebiegu wypadku.

- Odcinek zrealizowano na bazie dostępnych materiałów w Internecie oraz przeprowadzonych oględzin na miejscu zdarzenia drogowego. Ze względu na brak dostępu do oficjalnej dokumentacji, przeprowadzona analiza oparta jest na bazie własnych ustaleń - informują autorzy filmu.

W zamieszczonym filmie dokonano analizy drogi, którą poruszał się kierujący żółtym renault megan począwszy od Alei Mickiewicza przez Aleję Krasińskiego, aż do Mostu Dębnickiego, gdzie samochód uderzył w mur oporowy znajdujący się bulwarach nadwiślańskich.

Zdaniem autorów filmu, kluczowa w wypadku była prędkość samochodu, która była zawrotna i uniemożliwiła wykonywanie bezpiecznych manewrów na drodze. Jak już podawano wcześniej, Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.

- Oczywiście z uwagi na prędkość jaką posiadał ten samochód w chwili opuszczenia jezdni hamowanie było w oczywisty sposób nieskuteczne i w dalszej fazie przemieszczania się samochód utracił kontakt z podłożem z uwagi na schody, które znajdowały się poniżej tego tzw. poziomu O, którym poruszał się pierwotnie pojazd, a następnie wystąpiła faza lotu i kontakt pojazdu z podłożem nastąpił kilka metrów przed murem oporowym. Samochód w trakcie lotu obracał się wokół osi podłużnej, co skutkowało uderzeniem dachem o krawędź muru oporowego - opisują autorzy filmu.

Ponadto kierujący żółtym renault megane był pod wpływem alkoholu. Badanie toksykologiczne potwierdziło zawartość 2,3 promila alkoholu w jego krwi. Pod wpływem alkoholu byli także dwaj pasażerowie, którzy zginęli w wypadku.

Alkohol to największe zagrożenie nad wodą

od 16 lat
Wideo

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
eh ..
Pruł 160/h jak nic!

Przy 100h/120h raczej dałby radę
T
Tehnikoznafca
Kto pozwolił odblokować mocowo takie 4 drzwiowe kombi. Takie nadwozie to jest do wozenia kartofli cementu lub rodziny do sklepu
R
Rex
Ciekawe czy sprawdzili uszkodzenia muru. To jest, zdaje się część wału Wisły. Żeby przy najbliższej wysokiej wodzie nie było, że pęknie
O
Olo
Ebnął to ebnął. Na wuj drążyć
E
Eryk
Wóda....po co dalej....
R
Robert
Wystarczy analiza od miejsca chlania wódy do momentu wejścia za kierownicę pojazdu...... Reszta zbyteczna
H
Helmut
Gdyby wjechał na most, to mógł kogoś kto jechałby prawidłowo przez most od strony Matecznego, zabić. Skończyło się na tych, co byli w tym żółtym autku.
S
Sierżant
Tutaj przyczyna wypadku:

https://www.youtube.com/watch?v=7gdzO-HR5e4
L
Loki
Symulacja jest niekompletna!!!.

Brakuje początku.!!!, jak wlewają w siebie "peszkówke" 😁
a
alex
Wygląda, jakby kierujący prowadził auto "na pamięć".

A, że w pamięci nie było zwężenia na moście, czyli dosyć ciasny zakręt, to skończyło sią jak skończyło.
R
Racjonalny
29 lipca, 13:48, Racjonalny:

„Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.”

Wprawdzie gdzieś na czeropasmówce jakiejś trudno oceniać taką prędkość jako „zawrotną” — ale tak sobie „kitować” w Alejach to faktycznie gruba przesada, nawet gdy pusto.

29 lipca, 14:16, Świadek:

https://www.youtube.com/watch?v=7gdzO-HR5e4

Czyli „wyniósł z domu” określone wzorce…

Ś
Świadek
29 lipca, 13:48, Racjonalny:

„Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.”

Wprawdzie gdzieś na czeropasmówce jakiejś trudno oceniać taką prędkość jako „zawrotną” — ale tak sobie „kitować” w Alejach to faktycznie gruba przesada, nawet gdy pusto.

https://www.youtube.com/watch?v=7gdzO-HR5e4

Ś
Świadek
29 lipca, 13:48, Racjonalny:

„Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.”

Wprawdzie gdzieś na czeropasmówce jakiejś trudno oceniać taką prędkość jako „zawrotną” — ale tak sobie „kitować” w Alejach to faktycznie gruba przesada, nawet gdy pusto.

https://www.youtube.com/watch?v=7gdzO-HR5e4

R
Racjonalny
„Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.”

Wprawdzie gdzieś na czeropasmówce jakiejś trudno oceniać taką prędkość jako „zawrotną” — ale tak sobie „kitować” w Alejach to faktycznie gruba przesada, nawet gdy pusto.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl