Taksówkarze protestują w całej Polsce. Chcą ograniczeń dla kierowców Ubera i Bolta

sko
Łukasz Kaczanowski
- Odbierają nam klientów i zarobek - mówią lubelscy taksówkarze o kierowcach, którzy przewożą pasażerów dzięki takim aplikacjom jak Uber i Bolt. Chcą zmian prawie, aby wszyscy byli traktowani jednakowo.

We wszystkich miastach wojewódzkich taksówkarze złożyli we wtorek pisma do wojewodów i marszałków. To petycja w sprawie zwalczania „nieuczciwej konkurencji". - Petycja ma na celu zwrócenie uwagi na problem nielegalnego przewozu osób. Polscy taksówkarze zmagają się na co dzień z nielegalną konkurencją - mówi Karol Pluta mając na myśli coraz popularniejsze aplikacje, dzięki którym można zamówić przejazd. Za kierownica takiego samochodu nie siedzi jednak zawodowy taksówkarz tylko osoba bez zdanych testów czy bez badań lekarskich.

- Zapisy procedowanej ustawy, już jej 10 wersji, w żaden sposób nie klaruje rynku przewozu osób - dodaje Pluta i podkreśla, że kierowcy działający w Uberze czy Bolt (dawniej Taxify) nie ponoszą kosztów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Zdaniem taksówkarzy dotychczasowe działania Inspekcji Transportu Drogowego to za mało. Oczekują, że ITD mocniej zacznie kontrolować i wyłapywać osoby świadczące usługi dzięki aplikacjom. - Walczymy o swoje miejsca pracy. Nie boimy się konkurencji, ale chcemy żeby wszyscy działali na równych warunkach - mówi Paweł Maruszak, prezes Lubelskiego Stowarzyszenia Taksówkarzy i dodaje, że profesjonalny taksówkarz musi być osobą niekaraną, znać miasto, przejść badania lekarskie. - Jeśli korzystamy z aplikacji, to często kierowcą jest osoba przypadkowa. Tymczasem zmiany w prawie idą w stronę tego, żeby kierowcy działający na aplikacjach mieli łatwiej - dodaje Maruszak.

Według słów taksówkarzy działanie kierowców jeżdżących dzięki aplikacjom zarabiają mniej. Zwłaszcza w weekendy odbierają im klientów.

Miesięcznie lubelski taksówkarz ponosi kosztu rzędu 2,5 - 3 tysięcy złotych. To pieniądze wydane na paliwo, składki ZUS, rozliczenia podatkowe, dbanie o samochód.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Taksówkarze protestują w całej Polsce. Chcą ograniczeń dla kierowców Ubera i Bolta - Kurier Lubelski

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gościnne występy
Do Nowy taksówkarz,
Uważasz, że tylko auta taxi jeżdżą na paliwie, są czyszczone, myte na myjni, opłacone? Człowieku stuknij się w głowę. Mam aktywne konto Uber, ale jeżdżę bardzo mało, na tyle jednak dużo, by poznać tajniki tej pracy. Mam badania psychotechniczne, kasę fiskalną, licencję korporacyjną (taka samą, jak wielu kierowców taxi jeździ w korporacji), jestem zarejestrowany, płace ubezpieczenie ZUS, tankuje paliwo, tak tak, paliwo, myje auto również, co drugi dzień, mam OC, AC, NNW i do tego ma ulicy muszę uważać na dzików z bebechem na kierownicy, fają w gębie (w moim aucie jest zakaz palenia dla wszystkich), którzy przepisy ruchu drogowego mają za nic. Skoro tak wam źle, to przecież żaden problem zarejestrować konto Uber i pracować na aplikacji. Zacznijcie świadczyć usługę premium, to pasażerowie wrócą do was, bo ma ta chwilę sami sobie jesteście winni mniejszej ilości klientów. Protesty? Widać nie zależy wam na zarabianiu pieniędzy, a jedynie na wzbudzeniu współczucia, jacy to jesteście oszukiwani, poszkodowani, jakże wam źle na tym świecie. Nic innego, jak powrót do komuny, gdzie taryfa była prestiżem, a sam właściciel gabloty, niczym król. Sorry, nie te czasy.
M
Marcin
Czyli lepiej niż ja. Robię 6000 km leasing 1600, a zostaje podobnie. I kto ma tak źle? A fura zostanie. 2 razy lepsza i z mniejszym przebiegiem.
N
Nowy taksówkarz
Ja napiszę że swojego doświadczenia bo jestem taksówkarzem.
Leasing porządnego samochodu nie budzetowki to koszt jaki ponoszę w wysokości 2900 zł netto (plus 23%vat), paliwo miesięcznie tankuje około 250 do 300 litrów co daje jakieś 1400 do 2000 zł, ubezpieczenie OC i AC place samodzielnie bo firma leasingowa nie płaci za ubezpieczenie taxi. ZUS w zaokragleniu 1300 zł. Do tego na dzień dobry uzbrojenie auta to wydatek 3000 zł taksometr zintegrowany z kasą fiskalna plus montaż 1500 wraz z legalizacja. Dochodzi do tego parking dla samochodu 250 zł miesięcznie, myjnia samoobsługowa co 2 dzień średnio 15 złotych raz na 2 tygodnie komplet na myjni ręcznej 80 zł za jedno mycie.
Moje stawki: 3 zł za kilometr w mieście w ciągu dnia, 4.5 zł miasto od 23 do 6 rano, kurs po za miasto 6 zł za km w ciągu dnia i 9 w nocy. Kursy po za miasto zazwyczaj za cenę ustalona mało kiedy na budzik. W miesiącu średnio robię 3200km do 4500km z tego około 45% to kilometry z klientem a reszta 55% to kilometry na pusto.
Po opłatach wszystkich na czysto czyli już do mojej dyspozycji zostaje średnio 2 do 3 tysięcy. Tak wygląda praca taksówkarza.
V
Vatowiec
Do gość żadnym wolontariuszom nie płacę ponieważ prowadzę działalność jednoosobową i odprowadzam podatki za siebie z każdego przejazdu z każdej wystawionej faktury odprowadzam podatek A ta starsza pani miała w okolicach 80 lat a z Hiszpanii ich nie pogonili tylko ograniczyli wydawanie nowych licencji na 30 wydanych licencji dla taksówkarzy wydają jedną
G
Gość
Ta starsza pani z Hiszpanii to pewnie jakiś menedżer Ubera przyjechała na posadke do Polski bo z Hiszpanii i ich pogonili a po drugie vatowców to powiedz ile płacisz swoim wolontariuszom ile za nich odprowadzasz składek
G
Gość
Ludzie Bądźmy poważni jakie gwiazdki jakie oceny jaka znajomość cena skąd ci wszyscy Hindusi Ukraińcy itd itp wolontariusze którzy jeżdżą na około naciągają ludzi na pieniądze mają po 5 gwiazdek niedługo pewnie będą mieli po 6 Przecież to wszystko przekręt kto to weryfikuje
V
Vatowiec
Jeżdżę w tych przewozach mam wszystkie potrzebne licencję wszystko o czym mówi ustawa na temat indywidualnych przewozów ale dziwi mnie to że taksówkarze narzekają a sami korzystają jako pasażerowie bo jest to tańszy środek transportu i niejeden przyznał mi rację że działamy zgodnie z ustawą więc nie wiem o co tym taksówkarze chodzi

Druga sprawa panowie taksówkarze Przestańcie protestować bo przyleciała starsza pani z Hiszpanii do Polski i sama zaczęła temat i Śmiała się z tych waszych protestów
M
Marcin
Do gość. Widzę, że widocznie piszesz to o sobie, albo o kimś z rodziny. Informacje z pierwszej ręki, z aresztu, więc sprawdzone.
M
Marcin
Od partnera można dostać samochód, tak jak w korporacji u taryfiarzy. Żeby aktywować konto trzeba mieć w porządku wszystkie papiery. Częściej w legalnej taksówce jeździ nie legalny kierowca, niż ktoś, na nie swoim legalnym koncie w aplikacji. W drugim przypadku właściciel konta użyczając je innej osobie ryzykuje wszystko. Blokada dożywotnia i odpowiedzialność za poczynania "kolegi"
G
Gość
Od 2000 roku ulgi w podatkach tylko dla zagranicznych przedsiębiorstw. Dokapitalizowanie tylko nie dla poskiego przedsiębiorcy. Jedni i ci sami rządzą od lat. Skoro SUWEREN na nich w kółko głosuje - to uważają,że to się bardzo podoba.
G
Gość
Możesz być gwałcicielem, pedofilem i mordercą, możesz nie mieć samochodu, a i tak możesz jeździć w tych innowacjach. Jak? Dziś dzwonisz do tzw Partnera i już jutro siadasz na samochód flotowy.
G
Gość
fiej
was nie można porównywać do sklepów internetowych tylko do paserów, ponieważ macie towar bez kosztów takich, jakie ponoszą wszyscy LEGALNI przedsiębiorcy.
f
fiej
Jak można odebrać klienta komuś kto stoi pod dworcem na postoju pierwszy w kolejce? Przecież klient korzystający z aplikacji to zupełnie inny klient. Czy na bazarze protestują, że im sklepy internetowe odbierają klientów? Zejdźcie na ziemie, zróbcie podobne aplikacje tak żebym wiedział z kim, jakim samochodem, za ile i jaką trasą dojadę i żebym mógł wystawić ocenę i konkurujcie! Macie kolosalną przewagę w postaci postojów dla taksówek i buspasów.
M
Marcin
Czytam, czytam i dalej nie mogę uwierzyć w to co czytam. Jeżdżę na aplikacji. Moje miesięcznie koszta, to ok 4000zl, nie wliczając podatku dochodowego i leasingu. Tak płacimy podatki. Każdy kurs jest rejestrowany i wystawiania jest faktura więc trzeba zapłacić VAT i dochodowy. Wszystkie dokumenty kierowcy i samochodu są sprawdzane, niekaralność też. To czy właściciele aplikacji płacą, czy nie w Polsce, to inna kwestia. Odczepcie się od uczciwych kierowców. Dwa razy groził mi taxi cwaniak, postraszyłem policją i odpuścił. Będzie miał sprawę i straci licencję. Jestem za równym traktowaniem, chcę korzystać z buspasa i postoju. Ciekawe co by na to powiedzieli. Poza tym największe zagrożenie na drodze w Polsce powodują pijani kierowcy i taksówki. W nocy trzeba uważać na dzikie zwierzęta i taryfy. Nigdy nie wiadomo skąd się nagle pojawią. Nie patrzą na znaki i sygnalizatory. Jak się zatrzymują, to nawet do krawędzi jezdni nie zjedzie. Tak jak koń, tam gdzie stanie, to tam nasr. np na środku skrzyżowania, bo kto mu zabroni. A ty się męcz i objeżdżaj łamiąc przepisy. Mógł bym książkę napisać i niejeden film z rejestratora policji podesłać. Tylko, że trzebaby grzebać z kartą, a ja wtedy ciężko pracuję i skupiam się na drodze, żeby jakaś sarna mi nie wyskoczyła gdy mam zielone ?
O
Obserwator
Wszystko by się zmieniło gdyby karani byli też pasażerowie, a dlaczego ponieważ dla mnie są to paserzy, świadomie doprowadzający do złodziejstwa, jeden drugi pasażer by poniósł karę i by się skończyło złodziejskie nasienie przewozów.
Temat jest tak nagłośniony, że już każdy wie, iż to zajęcie przewozu osób bez uprawnień jest nie legalne.
Wróć na i.pl Portal i.pl