Tarcza Antykryzysowa: 25.03.2020 r. W związku z koronawirusem mikrofirmy i samozatrudnieni będą całkowicie zwolnieni ze składek ZUS

AIP
W związku z koronawirusem przez najbliższe miesiące firmy zatrudniające do 9 osób oraz samozatrudnieni nie będą płacić składek na ZUS.
W związku z koronawirusem przez najbliższe miesiące firmy zatrudniające do 9 osób oraz samozatrudnieni nie będą płacić składek na ZUS. Mariusz Kapała / Polska Press
Tarcza Antykryzysowa zostanie uzupełniona o przepisy bezwarunkowo zwalniające ze składek na ZUS wszystkie mikrofirmy czyli przedsiębiorstwa zatrudniające do dziewięciu osób. Także całkowicie ze składek ZUS mają być zwolnieni przez najbliższe miesiące samozatrudnieni.

Choć Sejm ma uchwalić specustawę określaną mianem Tarczy Antykryzysowej w piątek 27 marca, pod kierownictwem minister rozwoju Jadwigi Emilewicz wciąż trwają prace nad projektem tej ustawy. Lada moment ma ona trafić do Sejmu, by posłowie mogli zapoznać się z treścią ustawy jeszcze przed rozpoczęciem obrad Sejmu.
O nowych rozwiązaniach powiedział dziś redakcji MONEY.PL Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), która to instytucja aktywnie uczestniczy w budowaniu Pakietu Antykryzysowego. Paweł Borys jako dwa nowe dodatkowe rozwiązania wskazał bezwzględne zwolnienie ze składek na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne (ZUS) dwóch ważnych dla gospodarki grup: mikrofirmy oraz samozatrudnionych.

- Główna zmiana z ostatnich dni to bezwarunkowe zwolnienie ze składek mikroform czyli przedsiębiorstw zatrudniających do dziewięciu osób – powiedział Paweł Borys prezes Polskiego Funduszu Rozwoju redakcji MONEY.PL. - Przez najbliższe miesiące mikrofirmy nie będą musiały płacić składek na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne.

Ze składek na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne mają być też zwolnieni samozatrudnieni, o ile ich dochody nie przekraczają ok. 15 tys. zł.
Te dwa rozwiązania mają zwiększyć pule wydatków planowanych przez rząd na Tarczę Antykryzysową o kolejne 10 mld złotych, jej wartość więc wyniesie nie 212 a 222 mld zł, powiedział prezes PFR.

Szczegóły obu rozwiązań znajdą się w specustawie, która lada moment ma trafić do Sejmu. Gdy tylko projekt ustawy będzie upubliczniony w wersji ostatecznej - kierowanej do Sejmu, podamy konkretne przepisy i zasady na jakich wspomniana pomoc dla przedsiębiorców i samozatrudnionych będzie dostępna. Na pewno ustawa będzie obowiązywać od 1 kwietnia.

W przypadku strat z powodu pandemii koronawirusa pracodawca a także samozatrudniony może uzyskać dofinansowanie do wynagrodzenia przez trzy miesiące, a pracodawca także na składki ZUS zatrudnionego. O pomoc można będzie się ubiegać już na początku kwietnia. Po prostu kliknij w ten tekst a poznasz szczegóły.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tarcza Antykryzysowa: 25.03.2020 r. W związku z koronawirusem mikrofirmy i samozatrudnieni będą całkowicie zwolnieni ze składek ZUS - Strefa Biznesu

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MarcinC

" o ile ich dochody nie przekraczają ok. 15 tys. zł. "

Brawo dla redaktora za ogrom wiedzy, trzeba umieć rozróżnić dochód od przychodu, w tarczy jest mowa o przychodzie, proszę nie wprowadzać w błąd i tak już dobitych samozatrudnionych, proszę o sprostowanie.

G
Gość
26 marca, 8:15, QWERTY:

A ja jestem na ryczałcie i płacę KRUS, biznes się załamał całkiem. Jestem bez środków do życia w chwili obecnej, dosłownie. Siedzę w domu i myślę co z takimi jak ja.

Jesteś samozatrudniony,rozumiem? No to nie płacisz Zusu przez 3 miesiące i dostaniesz od państwa 2000 na miesiąc na przeżycie

G
Gość
25 marca, 15:47, gosc:

Ale zaraz. Jestem zatrudniony w mikrofirmie, ale obroty nam nie spadaja, biznes sie kreci. Nie chce, zeby pracodawcy przestali oplacac moje skladki. Kazdy miesiac sie liczy. I tak mam niska podstawe, dlaczego mam miec okres bezskladkowy?

[wulgaryzm]a

G
Gość

A co z firmami zarejestrowanymi po 1.02 np. w marcu? Tarcza ich nie obejmie?

Q
QWERTY

A ja jestem na ryczałcie i płacę KRUS, biznes się załamał całkiem. Jestem bez środków do życia w chwili obecnej, dosłownie. Siedzę w domu i myślę co z takimi jak ja.

G
Gość

Pracowałam jedynie dorywczo na krótkich umowach zlecenie, składki ZUS były odprowadzane, teraz z powodu epidemii jestem całkiem pozbawiona dochodów, zleceń brak i widzę, że nie dostanę ani złotówki. Dużo bogatsi ode mnie dostaną 2 tys. Ta "tarcza" dotyczy tylko zleceniobiorców na umowach zlecenie nie różniących się od umowy o pracę.

G
Gość
25 marca, 17:11, nn:

A jak sprawa się ma dla tych co założyli działalność w marcu np 10 mają szanse na jakąkolwiek pomoc czy mają zamknąć działalność i wegetować

Mam taką sytuację. 12 marca, po niespełna dwóch latach, odwiesiłem działalność. Niestety, jestem w czarnej dupie. Zwolnienie z płacenia składek ZUS dotyczy tych, którzy minimum od 1 lutego prowadzą działalność.

G
Gość
25 marca, 16:51, MISTER31:

Zasadniczym słowem jest "przychód" i tutaj sprawa ma swoje sedno. Co z tego ,że moja firma ma wysoki przychód skoro i koszta mam wysokie ? Ja nic nie dostanę . Te wszystkie ustawy są tak pisane by dać nadzieję , a potem nic z tego nie wynika. Ja mam wszystkich pracowników na umowach , nic na czarno, wystawiam rachunki, a wiem że inni w mojej branży różnie kombinują. I co teraz ? Z racji wysokiego przychodu (nikogo nie obchodzi dochód) jestem zmuszony zwolnić wszystkich lub wysłać na L4 lub urlop bezpłatny albo zamknąć firmę.

"Wysłać na L4": zamierzasz oszukiwać/okradać Państwo w chwili kryzysu? A czy gdy opływałeś kasą przez ostatnie lata bumu gospodarczego płaciłeś uczciwie podatki? Czy może co roku w grudniu biegłeś do salonu samochodowego po auto dla kolejnego członka rodziny, aby "uciec z vatem"..?!

G
Gość
25 marca, 15:53, Gość:

Czyli jeśli ktoś jest samozatrudniony np. jako programista i zarabia 15k miesięcznie pracując sobie z domu zdalnie to dostanie w prezencie od państwa kilka tysięcy złotych z okazji epidemii. A ktoś komu biznes zupełnie się zawalił i z tego powodu zawiesił działalność i nie płaci składek i tak - nic nie zyska dzięki "tarczy" bo właśnie i tak musiał zawiesić działalność. Jednym słowem państwo dokłada bogatym a pokrzywdzonych przez epidemię zostawia na lodzie.

25 marca, 16:33, Gość:

Nie. Dla osób o takich zarobkach nie ma żadnych dofinansowań, pomocy czyi innych dodatków oraz żadnych zwolnień z zus-u. jeżeli zarabia 15.000 tyś to przychód ma większy ( przychód to nie dochód a dochód to zarobek na czystko ) a dane do udzielenia pomocy brane są z przychodu.

25 marca, 20:02, ZZtop:

A jak ktoś jest na ryczałcie? To jak ma obliczyć swój dochód? Handluje przez internet, sprzedaje do USA, od zamknięcie granic nie zarobiłem ani złotówki bo nie mam możliwości wysyłki. Przychodu mam 20tys miesięcznie ale realny dochód jest znacznie mniejszy, będąc na ryczałcie nie jestem w stanie wyliczyć dochodu.

NIkogo Twój dochód nie interesuje, a przychód masz na tyle duży, że Państwo nie będzie Ci pomagać.

BTW: Odejmij od kwoty sprzedaży koszty zakupów - otrzymasz dochód. Nie graj greka, rodzaj podatku i brak obowiązku wyliczania dochodu nie powoduje braku możliwości jego wyliczenia

G
Gość
25 marca, 17:54, antywirus:

a co ze składkami na ubezpieczenie zdrowotne?

Odliczysz je od podatku, jeżeli przeżyjesz i świat przetrwa. Jeżeli nie - nie będzie to miało dla Ciebie znaczenia..

Z
ZZtop
25 marca, 15:53, Gość:

Czyli jeśli ktoś jest samozatrudniony np. jako programista i zarabia 15k miesięcznie pracując sobie z domu zdalnie to dostanie w prezencie od państwa kilka tysięcy złotych z okazji epidemii. A ktoś komu biznes zupełnie się zawalił i z tego powodu zawiesił działalność i nie płaci składek i tak - nic nie zyska dzięki "tarczy" bo właśnie i tak musiał zawiesić działalność. Jednym słowem państwo dokłada bogatym a pokrzywdzonych przez epidemię zostawia na lodzie.

25 marca, 16:33, Gość:

Nie. Dla osób o takich zarobkach nie ma żadnych dofinansowań, pomocy czyi innych dodatków oraz żadnych zwolnień z zus-u. jeżeli zarabia 15.000 tyś to przychód ma większy ( przychód to nie dochód a dochód to zarobek na czystko ) a dane do udzielenia pomocy brane są z przychodu.

A jak ktoś jest na ryczałcie? To jak ma obliczyć swój dochód? Handluje przez internet, sprzedaje do USA, od zamknięcie granic nie zarobiłem ani złotówki bo nie mam możliwości wysyłki. Przychodu mam 20tys miesięcznie ale realny dochód jest znacznie mniejszy, będąc na ryczałcie nie jestem w stanie wyliczyć dochodu.

G
Gość
25 marca, 15:47, Mateusz:

A u nas w zakładzie szef wysłał wszystkich na urlop bezpłatny i przez to zusu nie będzie płacił a my zostaliśmy bez środków do życia. I co rząd ma dla takich pracowników jak ja ??

25 marca, 17:22, Gość:

'na urlop bezpłatny i przez to zusu nie będzie płacił' urlop bezpłatny nie zwalnia z zusu, będzie płacił

Owszem zwalnia

x
xxx

Proszę zwrócić uwagę że w powyższym artykule jest słowo "dochód" w innych mediach powtarza się "przychód" nie można dowolnie używac tego okreslenia bo to zupełnie różne kwoty. Więc kto robi taki zamęt ?

a
antywirus

a co ze składkami na ubezpieczenie zdrowotne?

G
Gość
25 marca, 15:47, Mateusz:

A u nas w zakładzie szef wysłał wszystkich na urlop bezpłatny i przez to zusu nie będzie płacił a my zostaliśmy bez środków do życia. I co rząd ma dla takich pracowników jak ja ??

'na urlop bezpłatny i przez to zusu nie będzie płacił' urlop bezpłatny nie zwalnia z zusu, będzie płacił

Wróć na i.pl Portal i.pl