Google, Apple, Microsoft, Amazon i Facebook to technologiczni giganci, których na tej liście nie mogło zabraknąć. Kto oprócz nich znalazł się w rankingu najcenniejszych marek świata? Zestawienie przygotowane zostało przez BrandZTM, a opublikowane przez znana agencję badawczą WPP i Kantar Millward Brown.
Ranking najcenniejszych marek świata: największe wzrosty, największe spadki
Największym wygranym ostatniego roku okazał się Amazon, który osiągnął najwyższy wzrost wartości spośród wszystkich marek w rankingu (wzrost o 40,3 mld dolarów, +41%). W czubie najszybciej rozwijających i bogacących się marek znalazł się też technologiczny Tencent (+27% w rok do roku) oraz Microsoft i IBM (obie marki + 18%).
![Czy rozpoznasz, z którego kraju pochodzą te banknoty? [QUIZ]](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/02/70/5b48731c6f311_o.jpg?1531474717)
W tym rankingu nie ma miejsca na spadki. Wyróżnić można jedynie marki, które rozwijały się wolniej. Warto jednak dodać, że ten wolniejszy rozwój i tak dawał milionowe dochody i możliwość zajęcia najlepszych pozycji w rankingu. Do marek z najniższym wzrostem zaliczamy Apple (+3%) i AT&T (+7%).
Łączna wartość 100 największych marek wzrosła o 8%, do poziomu 2 3,64 bilionów dolarów
Co wynika z rankingu?
Ranking najcenniejszych marek za 2017 r. świadczy o tym, że marki technologiczne wynoszą się na wyżyny. Rozwijają swoje brandy z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb konsumentów, zaspokajają potrzeby i upraszczają funkcjonowanie w świecie. Ponad 50% całkowitej wartości marek z TOP 100 pochodzi od marek związanych z technologią. Dla porównania w roku 2006 była to 1/3 całości.
Lp. | Marka | Wartość marki (w mln dolarów) | Zmiana wartości | Pozycja w 2016 |
1. | 245 581 | +7% | 1 | |
2. | Apple | 234 671 | +3% | 2 |
3. | Microsoft | 143 222 | +18% | 3 |
4. | Amazon | 139 286 | +41% | 7 |
5. | 129 800 | +27% | 5 | |
6. | AT&T | 115 112 | +7% | 4 |
7. | Visa | 110 999 | +10% | 6 |
8. | Tencent | 108 292 | +27% | 11 |
9. | IBM | 102 088 | +18% | 10 |
10. | McDonald`s | 97 723 | +10% | 9 |
BrandZ / Kantar Millward Brown
Debiuty w rankingu TOP 100
W rankingu zadebiutowało 7 nowych marek w tym:
- XFinity,
- YouTube,
- Hewlett Packard Enterprise,
- Salesforce,
- Netflix,
- Snapchat,
- Sprint.
Ranking BrandZ co to takiego?
„Ranking BrandZ jest największą i najbardziej miarodajną platformą odzwierciedlającą dynamikę marek na całym świecie. Do rankingu wchodzą marki, które skutecznie wpisują się w styl życia dzisiejszych konsumentów. BrandZ bazuje na unikatowym badaniu wartości marek, które łączy wnioski z wywiadów przeprowadzonych z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie oraz analizę wyników finansowych i biznesowych poszczególnych firm (na podstawie danych Bloomberg i Kantar Worldpanel).” mat pras. Pierwszy ranking tego typu powstał w 2006 roku. Od tamtej pory całkowita wartość marek objętych rankingiem wzrosła o 152%. Ranking doskonale pokazuje nastroje i trendy w biznesie. Od kilku lat wiodącą branżą jest technologia.
Najdroższe i najtańsze miasta świata. Wśród nich 5 miast z P...
