Tesco o swoich planach wobec polskiego rynku poinformowała w wydanym w czwartek komunikacie.
- Polska jest dużym i bardzo ważnym dla Tesco rynkiem. Mamy wobec naszych wszystkich interesariuszy - pracowników, klientów, dostawców i akcjonariuszy - obowiązek zapewnienia biznesowi stabilności i równowagi, które dają rynkową konkurencyjność. Polski rynek detaliczny dynamicznie się zmienia, między innymi przez ograniczenie handlu w niedziele, a to oznacza, że musimy przyspieszyć nasze plany upraszczania biznesu i skupienia się na tym, co najważniejsze dla klientów – powiedział Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową.
Na czym będą polegały zmiany? Plan przewiduje likwidację 13 przynoszących straty sklepów oraz uproszczenie działań w sklepach, w tym ograniczenie zadań niezwiązanych bezpośrednio z obsługą klienta.
- Decyzja o zamknięciu sklepu nigdy nie jest łatwa. Stale analizujemy model pracy i wyniki naszych sklepów, by mieć pewność, iż nasz biznes osiąga określony próg rentowności i spełnia oczekiwania klientów. Tak działo się przez ostatnie lata i będzie dziać się nadal - likwidacja nierentownych sklepów jest bowiem stałym elementem procesów biznesowych w firmie handlowej – wyjaśnił Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Firma poinformowała o swoich planach pracowników, związki zawodowe i odpowiednie urzędy pracy. W wyniku ogłoszonych zmian, zagrożonych likwidacją jest maksymalnie do 2200 stanowisk pracy.
Zobacz listę zamykanych sklepów na następnej stronie.
Lista zamykanych sklepów Tesco:
- Bytom Karpacka
- Chorzów Graniczna
- Gliwice Wielicka
- Hrubieszów Dworcowa
- Jelenia Góra Wolności
- Kalisz Legionów
- Knurów Szpitalna
- Piaseczno Kusocińskiego
- Poznań Mrągowska
- Sieradz Wojska Polskiego
- Strzelin Mickiewicza
- Września Kaliska
- Żory Malinowa
- Zaoferujemy pełne wsparcie koleżankom i kolegom, którzy będą zmieniać swoje stanowiska pracy bądź opuszczą firmę. Pragnę podziękować wszystkim osobom, których dotyczyć będą ogłoszone zmiany, za wszystko co zrobili, pracując na co dzień dla naszych klientów - podkreślił Martin Behan.
Częścią planu przyspieszenia działań Tesco na polskim rynku jest także wzmocnienie oferty dla klientów, w tym praca nad asortymentem i najważniejszymi dla klientów produktami, lepsza oferta cenowa oraz dostępność i ekspozycja produktów.
- W tym miesiącu zmieniamy układ produktów w sklepach, by jak najlepiej wyeksponować te kluczowe produkty, których poszukują klienci. Jestem przekonany, że zmiana będzie zauważalna – zapowiedział Martin Behan.
Zobacz też:

Diety biorą, ale pytać się boją
