To nie spodoba się rowerzystom! Jednoślady będą mieć tablice rejestracyjne?

WF
Zdaniem wielu osób, takie nieodpowiedzialne zachowania rowerzystów wynikają m.in. z tego, że są oni anonimowi.
Zdaniem wielu osób, takie nieodpowiedzialne zachowania rowerzystów wynikają m.in. z tego, że są oni anonimowi. Karolina Misztal
W środowisku ruchów miejskich pojawiła się idea, aby rowery miały tablice rejestracyjne. Chodzi o bezpieczeństwo i identyfikację sprawców wypadków.

Taki postulat pojawił się na profilu warszawskiego stowarzyszenia Lubię Miasto.

Coraz większa popularność rowerów, w tym powstające w wielu miastach systemy miejskich wypożyczalni, jak np. warszawskie Veturilo, powodują, że na ścieżkach rowerowych jest coraz większy ruch. Tymczasem nie każdy rowerzysta przestrzega na nich zasad ruchu drogowego, choćby podstawowej kwestii - jazdy po prawej stronie.

Trwa głosowanie...

Czy rowery powinny mieć tablice rejestracyjne?

Są i inne przewinienia - jazda w grupie jeden obok drugiego, czy nawet przeglądanie smartfona podczas jazdy.

Na rowerzystów stale narzekają kierowcy (zaś rowerzyści na kierowców). Kierowcy regularnie zalewają internet nagraniami nieodpowiedzialnych rowerzystów, zupełnie nie przejmujących się czymś takim jak zasady ruchu drogowego. Na rowerzystów skarżą się również piesi (także z wzajemnością), że jeżdżą oni po chodnikach, roztrącają pieszych, pchają się w tłum.

Zdaniem wielu osób, takie nieodpowiedzialne zachowania rowerzystów wynikają m.in. z tego, że są oni anonimowi. Anonimowość wręcz zachęca nieodpowiedzialne osoby do łamania prawa i zachowań ryzykownych.

Stąd pojawił się pomysł, aby rowery były oznakowane tablicami rejestracyjnymi, które ułatwiłyby identyfikację sprawców.

Czy zdałbyś egzamin na prawo jazdy? Rozwiąż test! [10 PYTAŃ - QUIZ - KLIKNIJ NA ZDJĘCIE]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: To nie spodoba się rowerzystom! Jednoślady będą mieć tablice rejestracyjne? - Gazeta Pomorska

Komentarze 328

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jak ma się tablica rejestracyjna do nieodpowiedniego zachowania się rowerzysty?Ja mam pakiet ubezpieczeniowy na mieszkanie ,ktory ogarnia ubezpieczenie roweru/nikt nie chciał ubezpieczyć oddzielnie!

Ubezpieczenie roweru .- Tak, dla własnego dobra.Tablice tak.Za opłatą symboliczną.

G
Gość

Dla pieszych też tablice i OC.

O
Ola

Tablice dla rowerzystów jak najbardziej i obowiązkowe OC.

G
Gość
5 października, 6:45, Cxvd:

Oby wprowadzili tablice bo bede zgłaszał razem z filmikiem kazdego rowerzyste ktory przejezdza rowerem po przejsciu dla pieszych. Osobiscie nie zatrzymuje sie przed przejsciem jak rowerzysta siedzi na rowerze i czeka az ktoś go puści

Chodzi o zasady ....

Podpierdakacz i konfident jesteś

C
Cxvd

Oby wprowadzili tablice bo bede zgłaszał razem z filmikiem kazdego rowerzyste ktory przejezdza rowerem po przejsciu dla pieszych. Osobiscie nie zatrzymuje sie przed przejsciem jak rowerzysta siedzi na rowerze i czeka az ktoś go puści

Chodzi o zasady ....

R
Rybka
26 września, 16:53, Gość:

Niestety rowerzyści jak święte krowy

Sztywne karki, nie potrafią popatrzeć w lewo ani w prawo - dla własnego bezpieczeństwa . Nauczyli sie pędzić po chodnikach między pieszymi stwarzając duże zagrożenie kalectwem - zwłaszcza dla małych dzieci. Nikt im nic nie zrobi , bo nie złapie ani nie zapisze numeru roweru, bo takowego nie posiada. Nie istnieją dla nich światła , przejścia dla pieszych. Czas zrobić z nimi porządek i konsekwentnie wymagać przestrzegania Kodeksu Drogowego.

Brutalny atak rowerzysty na pieszego. Poszkodowany jest w stanie krytycznym

W Szczecinie doszło do niebezpiecznego incydentu. Jadący chodnikiem rowerzysta uderzył jednego z pieszych w głowę, po tym jak mężczyzna zwrócił mu uwagę. Poszkodowany upadł na chodnik i stracił przytomność. Teraz przebywa w szpitalu, a jego stan lekarze określają jako krytyczny.

Do incydentu doszło w środę, 23 sierpnia, około godz. 21.20 w centrum Szczecina. Rowerzyści przejeżdżający w pobliżu placu Szarych Szeregów mijali 47-letniego przechodnia. Mężczyzna zwrócił im uwagę, że nie powinni jeździć po chodniku. Wtedy doszło do ostrej wymiany zdań, a jeden z cyklistów go zaatakował.

27 września, 17:29, s//:

w pabianicach kilku wyrostków wepchnęło 31 letniego rowerzystę pod autobus tylko za to że zwrócił im uwagę człowiek zginął na miejscu a te s[wulgaryzm]syny dostały śmiesznie niskie wyroki za morderstwo

29 września, 11:25, Gość:

Twoim tokiem myślenia to jeszcze trzeba by pieszym na głowę zamontować tablice bo też są anonimowi! Chodzą jak święte krowy i niejednokrotnie są odpowiedzialni za wypadki pozostałych użytkowników chodników itp! Myśl człowieku! No Ale dla ciebie myślenie to abstrakcja!

Ja twierdzę ,że jednak to powinno być zastosowane ,a to dzięki błaznom ,którzy z chodników i ścieżek rowerowych zrobili sobie cyrk do własnych wybryków .Myślę ,że było dość czasu ,aby korzystający z rowerów ,hulajnog rolek i wszelkiego rodzaju popychadeł,zastanowili się nad swoją kulturą jazdy w miejscach ,gdzie powinni uważać na innych korzystających z tych przybytków.Co do rowerów ,to jednak zderzenie może być dość bolesne ,albo nawet śmiertelne.Pamiętam w czasy ,gdy w Polsce obowiązywały takie tablice.

L
Lekarz

Ja na historii uczyłem się o tym że był taki naród który oznakowal wszystkich! W 1939r. Takim tokiem myślenia że rowerzysta jest anonimowy to i pieszy podobnie! Dajmy każdemu kod nr. Identyfikacyjny i GPS pod skórę! Będzie wiadomo kto komu wyszedł w drogę itp! Ja już tak chcemy? A tak na poważnie to prędkość pieszych, hulajnog i rowerów generalnie nie powoduje stałego uszczerbku na zdrowiu! Oczywiscie są pojedyncze przypadki ale to poniżej 0.0001%ogolu wypadków! Co innego pojazdy mechaniczne od motoru w zwyz! To jest masa i prędkość! Więc po co ta dyskusja

G
Gość
26 września, 16:53, Gość:

Niestety rowerzyści jak święte krowy

Sztywne karki, nie potrafią popatrzeć w lewo ani w prawo - dla własnego bezpieczeństwa . Nauczyli sie pędzić po chodnikach między pieszymi stwarzając duże zagrożenie kalectwem - zwłaszcza dla małych dzieci. Nikt im nic nie zrobi , bo nie złapie ani nie zapisze numeru roweru, bo takowego nie posiada. Nie istnieją dla nich światła , przejścia dla pieszych. Czas zrobić z nimi porządek i konsekwentnie wymagać przestrzegania Kodeksu Drogowego.

Brutalny atak rowerzysty na pieszego. Poszkodowany jest w stanie krytycznym

W Szczecinie doszło do niebezpiecznego incydentu. Jadący chodnikiem rowerzysta uderzył jednego z pieszych w głowę, po tym jak mężczyzna zwrócił mu uwagę. Poszkodowany upadł na chodnik i stracił przytomność. Teraz przebywa w szpitalu, a jego stan lekarze określają jako krytyczny.

Do incydentu doszło w środę, 23 sierpnia, około godz. 21.20 w centrum Szczecina. Rowerzyści przejeżdżający w pobliżu placu Szarych Szeregów mijali 47-letniego przechodnia. Mężczyzna zwrócił im uwagę, że nie powinni jeździć po chodniku. Wtedy doszło do ostrej wymiany zdań, a jeden z cyklistów go zaatakował.

27 września, 17:29, s//:

w pabianicach kilku wyrostków wepchnęło 31 letniego rowerzystę pod autobus tylko za to że zwrócił im uwagę człowiek zginął na miejscu a te s[wulgaryzm]syny dostały śmiesznie niskie wyroki za morderstwo

Twoim tokiem myślenia to jeszcze trzeba by pieszym na głowę zamontować tablice bo też są anonimowi! Chodzą jak święte krowy i niejednokrotnie są odpowiedzialni za wypadki pozostałych użytkowników chodników itp! Myśl człowieku! No Ale dla ciebie myślenie to abstrakcja!

G
Gość

Jak tablice to i dowód rejestracyjny jak dowód rejestracyjny to i ubezpieczenie i przegląd czyli nabijanie kasy bo każdy ma rower i to nie jeden i PiS zarobi na obietnice

s
s//
26 września, 16:53, Gość:

Niestety rowerzyści jak święte krowy

Sztywne karki, nie potrafią popatrzeć w lewo ani w prawo - dla własnego bezpieczeństwa . Nauczyli sie pędzić po chodnikach między pieszymi stwarzając duże zagrożenie kalectwem - zwłaszcza dla małych dzieci. Nikt im nic nie zrobi , bo nie złapie ani nie zapisze numeru roweru, bo takowego nie posiada. Nie istnieją dla nich światła , przejścia dla pieszych. Czas zrobić z nimi porządek i konsekwentnie wymagać przestrzegania Kodeksu Drogowego.

Brutalny atak rowerzysty na pieszego. Poszkodowany jest w stanie krytycznym

W Szczecinie doszło do niebezpiecznego incydentu. Jadący chodnikiem rowerzysta uderzył jednego z pieszych w głowę, po tym jak mężczyzna zwrócił mu uwagę. Poszkodowany upadł na chodnik i stracił przytomność. Teraz przebywa w szpitalu, a jego stan lekarze określają jako krytyczny.

Do incydentu doszło w środę, 23 sierpnia, około godz. 21.20 w centrum Szczecina. Rowerzyści przejeżdżający w pobliżu placu Szarych Szeregów mijali 47-letniego przechodnia. Mężczyzna zwrócił im uwagę, że nie powinni jeździć po chodniku. Wtedy doszło do ostrej wymiany zdań, a jeden z cyklistów go zaatakował.

w pabianicach kilku wyrostków wepchnęło 31 letniego rowerzystę pod autobus tylko za to że zwrócił im uwagę człowiek zginął na miejscu a te s[wulgaryzm]syny dostały śmiesznie niskie wyroki za morderstwo

s
s//
26 września, 10:01, Gość:

Brawo za pomysł każdy użytkownik drogi powinien mieć rejestrację i ubezpieczenie oraz odpowiednie oswietlenie które nie razi po oczach

26 września, 10:11, Gość:

Popieram. Chcesz jeździć po drodze - dostosuj się, bądź odpowiedzialny. A jak ktoś chce sobie jeździć po terenach niebędącymi pasami ruchu np: chodnikach, polach, łąkach czy lasach to nie musi - normalne przepisy ruchu drogowego.

co ma [wulgaryzm]ony [wulgaryzm] administracyjna bzdura do bezpieczeństwa?Widzisz palancie gdzieś związki logiczne?Bo ja widzę tylko ból [wulgaryzm] jednego palanta który zarzucił tą bzdurą i podchwicili to przygłupi dziennikarze na zasadzie będę miał click bait

s
s//
25 września, 15:42, Irek:

Łamanie przepisów jest notoryczne ale przez ludzi którzy jeżdżą autami i ignorują rowerzystów . Jeżdżę na rowerze bardzo dużo i nieraz bym wylądował w rowie bo przejeżdżając obok z prędkością dwa lub trzy krotnie większa.

To kierowców powinno się uświadamiać o rowerzystach a nie wymyślać bezsensowne ustawy ...

25 września, 15:45, Gość:

Weś koło i [wulgaryzm]nij się w czoło

25 września, 17:21, Mat:

Praktykowales chyba co ?

25 września, 18:07, Gość:

Bardzo rani moje odczucia estetyczne jak faceci w rajtuzach krecą mi tyłkami przed maską jadą sobie spacerkiem cieszą japy a tu niema jak ......wyminąć. Dodam ze obok jest ścieżka rowerowa.Tępić bydło brak kultury i szacunku do przepisów .

25 września, 20:15, Gość:

A mnie razi jak otłuszczony świniak parkuje swoim autem na 3/4 chodnika i w du..e ma czy pieszy będzie miał którędy przejść. Najpierw się nauczcie kultury na drodze, a później wymagajcie od innych. A co do rowerów - kierowcy samochodów nauczyli mnie jednego - trzeba jeździć środkiem pasa, bo jak jeździłem grzecznie przy samej krawędzi jezdni to ci idioci wyprzedzali mnie z naprawdę dużą prędkością na centymetry. Jak jadę środkiem to muszą zwolnić i poczekać na okazję do wyprzedzenia. Po prostu tak jest dla mnie bezpieczniej.

26 września, 09:25, Gość:

No i mamy tu przykład buraka w rajtuzkach który kreci tyłkiem świnia jeden przed maską samochodu i tamuje ruch mając numer rejestracyjny raz drugi trzeci trafił by film z takim zachowaniem do drogowki i za którymś razem po paru mandatach chamstwo samo zniknie z jego głowy.Jak widzicie sami przyznają się niektórzy do chamstwa i łamania przepisów drogowych bo on jedzie na rowerku to mu wolno.Prosił bym jak najszybciej ten przepis brawo dla pomysłodawcy

naucz się [wulgaryzm] jebana przepisów jaki odstęp jest wymagany

G
Gość

Jeszcze niech rolki mają tabilcę bo niektórzy też jeżdżą jak chcą

G
Gość

I koniecznie jeszcze obowiązek jeżdżenia w pasach na rowerze

G
Gość
27 września, 1:51, Gość:

Witam serdecznie. Ta sprawa ma drugie dno...

Mianowicie tu nie chodzi o identyfikację użytkowników rowerów tylko na zgarnianiu przez państwo kasy za wykup tablicy plus znaczka skarbowego...

Być moze dodana bedzie jeszcze opłata administracyjna...

Wniosek interes dla państwa!!!

Ja osobiście nie zgadzam sie na wprowadzenie tablic rejestracyjnych do rowerów.

Głosowałem na 'NIE '

Masz racje

Wróć na i.pl Portal i.pl