TOP 10 rozwiązań, które utrudniają życie kierowcom a ułatwiają rowerzystom i pieszym [ZDJĘCIA]

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
10. Rowerostrady czyli autostrady roweroweAutostrady rowerowe to wysokiej jakości drogi rowerowe. Autostrady są szersze niż zwykłe ścieżki rowerowe, a skrzyżowania na nich są – tak jak na zwykłej autostradzie – bezkolizyjne. Zwykle są długie i łączą różne miejscowości.To rozwiązanie przyjazne kierowcom i cyklistom, bo dzięki niemu mniej rowerzystów jeździ po zwykłych drogach.W Polsce pierwsza autostrada rowerowa powstaje między Wrocławiem a Miliczem.  Będzie mieć 150 km długości i obejmie aż siedem podwrocławskich gmin. Władze chcą w ten sposób zwiększyć ruch turystyczny z Wrocławia do sąsiednich miejscowości. Dzięki fluorescencyjnym znakom będzie ona świecić w ciemnościach.
10. Rowerostrady czyli autostrady roweroweAutostrady rowerowe to wysokiej jakości drogi rowerowe. Autostrady są szersze niż zwykłe ścieżki rowerowe, a skrzyżowania na nich są – tak jak na zwykłej autostradzie – bezkolizyjne. Zwykle są długie i łączą różne miejscowości.To rozwiązanie przyjazne kierowcom i cyklistom, bo dzięki niemu mniej rowerzystów jeździ po zwykłych drogach.W Polsce pierwsza autostrada rowerowa powstaje między Wrocławiem a Miliczem. Będzie mieć 150 km długości i obejmie aż siedem podwrocławskich gmin. Władze chcą w ten sposób zwiększyć ruch turystyczny z Wrocławia do sąsiednich miejscowości. Dzięki fluorescencyjnym znakom będzie ona świecić w ciemnościach. Janusz Wójtowicz
Autostrady rowerowe, parklety, woonerfy, likwidacja przejść podziemnych. Na ulicach pojawia się coraz więcej rozwiązań, które ułatwiają życie pieszym i rowerzystom. Jednocześnie jednak kierowcom trudniej jest jeździć po mieście szybko. Zobacz w galerii TOP 10 rozwiązań, które utrudniają jazdę kierowcom. Wiele z nich jest już w Łodzi lub wkrótce się pojawi.

Jeszcze kilkanaście lat temu najbardziej pożądanym ułatwieniem dla cyklistów były ścieżki rowerowe. Gdy zaczęły powstawać w Łodzi i regionie były prawdziwą rewolucją drogową.

Jednak z czasem okazało się, że przyjaznych rozwiązań dla rowerzystów może być dużo więcej. W Łodzi pojawiły się pasy rowerowe, kontrapasy, ruch pod prąd, śluzy rowerowe, parkingi, podpórki i wiele innych rozwiązań.

Także dla pieszych wprowadzono kilka udogodnień. W miejscu, gdzie przechodzili na dziko przez ulicę Rokicińską, zbudowano wiadukt, a pod nim wygodne przejście dla pieszych. Zniknęły też niektóre przejścia podziemne na trasie WZ.

Jednak wciąż pojawiają się nowe pomysły. W Łodzi mogą wkrótce znikać zatoki autobusowe przy przystankach. Tak już dzieje się w Warszawie i w innych miastach Polski. Dzięki temu piesi mają mieć więcej miejsca na chodniku. Ale kierowcy będą jechać dłużej.

Zatoki autobusowe w Łodzi do likwidacji? Taki postulat mają cykliści

W Łodzi nie ma jeszcze autostrad rowerowych ani skrzyżowań po których piesi mogą poruszać się "na skos". Można spodziewać się, że w przyszłości takie rozwiązania się pojawią.

Wprowadzane zmiany są różnie oceniane. Łodzianie pokochali na przykład woonerfy. Mimo początkowych obaw sprawdziły się jako miejsce wypoczynku i spacerów. Także kierowcy pogodzili się z utrudnieniami na takich ulicach jak 6 Sierpnia, Traugutta czy Piramowicza.

Nie przyjęły się za to parklety. W internetowej sondzie prawie połowa głosujących chciała zlikwidować to rozwiązanie. Na parklecie stojącym dziś na ul. Moniuszki mało kto siada, natomiast kierowcom zniknęło jedno miejsce parkingowe.

Zobacz w naszej galerii gdzie w Łodzi odebrano przywileje kierowcom i zwiększono uprawnienia pieszym i rowerzystom. Pokazujemy co się sprawdziło i co jeszcze może czekać łodzian.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: TOP 10 rozwiązań, które utrudniają życie kierowcom a ułatwiają rowerzystom i pieszym [ZDJĘCIA] - Dziennik Łódzki

Komentarze 45

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kolo
11 sierpnia 2018, 3:18, Gosc:

Wprowadzić obowiązkowe oc dla rowerzystów !!!

Popieram.

h
hal
bezmozgi nie widzą, że auta jadące 30-40km /, godz szkodzą środowisku bardziej niż te "pedzace" 60km/godz... ehhh
G
Gosc
Wprowadzić obowiązkowe oc dla rowerzystów !!!
x
xxxxxx
1. SZCZEGÓLNIE DOTKLIWIE KARAĆ KIEROWCÓW (i nie tylko) PRZEJEŻDŻAJĄCYCH PRZY CZERWONYM ŚWIETLE!
2. Karać surowo kierowców za parkowanie na trawnikach, torowiskach tramwajowych oraz niezatrzymywanie się przed zieloną strzałką !
3. Wprowadzić w każdym samochodzie obowiązkowe czujniki zabraniające przekraczania dozwolonej prędkości !
4. Dać pieszym pierwszeństwo przed samochodami !
5. Zlikwidować wszystkie dzikie parkingi !
6. Przywrócić poprzednie, surowe, kary za jazdę samochodem pod wpływem alkoholu !
7. Wprowadzić obowiązkowe, coroczne badania lekarskie dla kierowców !
8. Wzorem m. in. Londynu, wprowadzić opłaty za wjazd samochodem do szerokiego centrum miast !
9. Wprowadzić zmianę w Ustawie PoRD by ZAWSZE kierowca miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa pieszemu i rowerowi !
10. Przestać zmieniać istniejące chodniki, place zabaw i trawniki na parkingi !
11. Wprowadzić dotkliwe kary dla kierowców za nierespektowanie zakazów wjazdu !
12. Ujawnić jakie koszty ponosi rocznie mieszkaniec zmuszony do wdychania spalin samochodowych !
13. W związku z coraz większą ilością wypadków i kolizji powodowanych przez kierowców należy zgłaszać każde zaobserwowane wykroczenie na Policję lub do SM.
Jak Policja i SM zacznie dostawać kilkaset zgłoszeń o kierowcach jeżdżących chodnikami, po przejściach dla pieszych czy przez linie ciągłe to dla świętego spokoju zajmą się zrobieniem porządku z tą grupą użytkowników dróg!
[email protected]
MIŁEGO WIECZORU!
----------------------------------------------------------
G
Gość
Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach i po przejściach dla pieszych !
Odseparować całkowicie rowerzystów od pieszych - likwidacja CPR !
Wprowadzić zmianę w Ustawie PORD by tak jak dawniej, na przejazdach z droga rowerową, to rowerzysta miał obowiązek ustąpić pierwszeństwa samochodowi !
Przestać zamieniać istniejące chodniki i jezdnie na ścieżki rowerowe !
Zakazać wjazdu rowerami do parków !
Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów !
Wprowadzić obowiązkowe tablice rejestracyjne dla rowerów !
Przywrócić poprzednie, surowe, kary za jazdę rowerem pod wpływem alkoholu !
Ujawnić jakie koszty ponosił UMŁ w związku z organizacją Masy Krytycznej i innymi pomysłami tej fundacji ?
Ile osób z fundacji Fenomen jest zatrudnionych w instytucjach utrzymywanych przez podatników?

W związku z coraz większą ilością wypadków powodowanych rowerzystów proponuję zgłaszać każde zaobserwowane wykroczenie rowerzystów.
Jak policja i SM zacznie dostawać kilkaset zgłoszeń o rowerzystach jeżdżących chodnikami i po przejściach dla pieszych to obiboki dla świętego spokoju zajmą się zrobieniem porządku z tą grupą użytkowników dróg!

997, 112, 986
[email protected]
.
Magin też należał do PO. I Kopcińska.
I Duda, zwany prezydentem RP.
:)
do budy!
k
kochają woonerfy?
"...Łodzianie pokochali na przykład woonerfy" Na jakiej podstawie takie stwierdzenie ? Czy pisząca artykuł robiła badania? Ilu łodzian pokochało te woonerfy? Poza tym należałoby używać języka polskiego. To nie takie trudne.
.
Jak nie jak tak
T
Trzeźwy do bólu
należała przez ładnych parę lad do PO, tak jak zdanowska. To, że się w pewnym momencie "pokłóciły" nie umniejsza zasług zdanowskiej na froncie niszczenia szeroko pojętej komunikacji miejskiej.
T
Trollo
Były utrudnienia!
T
Trzeźwy do bólu
ze zwykłego prozaicznego powodu. Wprowadzona w zeszłym roku rewolucja komunikacyjna zlikwidowała wiele istotnych połączeń pomiędzy dzielnicami. Ponadto, na obrzeżach miasta znacznie się zmniejszyła ilość/ częstotliwość kursowania autobusów i tramwajów. Jest w mieście kilka tysięcy osób pracujących również w weekendy. W jaki sposób mają one dojechać do pracy kiedy nic nie jeździ? Można by mnożyć przykłady, ale cyklista-ynteligent ich nie pojmie.
.
Każde światło na przycisk, czy na pętlę indukcyjną ma zaprogramowane samoczynne załączenie co jakiś czas.
Po co? A to już dam się doucz miernoto.
T
Trzeźwy do bólu
To zwykła nieodwzajemniona miłość do rury wydechowej, którą można obwąchiwać, wylizywać i czyścić osobistym wyciorem. Fuj! Dewiacja!
k
kataklizm !!!
Uśmiechamy się!!!!

Ty też się uśmiechnij.
Wróć na i.pl Portal i.pl