Aktualizacja 12.02, godz. 12.00
Jak się dowiedzieliśmy u operatora gdyńskiej sieci ciepłowniczej, awaria jaka objęła połowę miasta, nie wynika z jednostkowej niesprawności instalacji, ale składają się na nią równoczesne uszkodzenia w różnych punktach.
- Miejsce defektu na Witominie zostało już naprawione, a sieć w tej dzielnicy jest napełniana ciepłą wodą – zapewnia Iwona Kozłowska, rzeczniczka prasowa OPEC, która zastrzega, że proces ten potrwać może od kilku do nawet kilkunastu godzin. – W pozostałych dzielnicach naprawy będą realizowane sukcesywnie, a następnie przywracane będą ogrzewanie i dopływ gorącej wody – dodaje.
Wcześniej pisaliśmy:
Pogórze, Pustki Cisowskie, Karwiny, Witomino, Mały Kack, Wielki Kack i Dąbrowa – to dzielnice objęte potężną awarią zasilania z miejskiej sieci ciepłowniczej OPEC w Gdyni. Nie ma tam zarówno centralnego ogrzewania jak i ciepłej wody, a około godziny 8 rano dostawca wciąż pracował nad miejscem ustalenia awarii.
- Obecnie trwają intensywne prace mające na celu zlikwidowanie uszkodzenia i ponowne uruchomienie dostawy ciepła. Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby jak najszybciej przywrócić pełną sprawność systemu ciepłowniczego – zastrzega Iwona Kozłowska, rzeczniczka prasowa OPEC, która przyznaje, że dostawa ciepła do mieszkańców Gdyni z wymienionych części miasta została 12 lutego 2025 r. wstrzymana przynajmniej „do późnych godzin nocnych”.
Jak zapewnia, informacja o ewentualnym skróceniu terminu przerwy w dostawie ciepła zostanie zamieszczona na stronie internetowej www.opecgdy.com.pl . Kontakt ze spółką możliwy jest poprzez Biuro Obsługi Klienta: infolinia 0 800-380-006 (bezpłatna) lub pod tel. 58 627-39-62.

