Uwaga na fałszywych pracowników banku. 55-latek stracił ponad 200 tys. zł

OPRAC.:
Marcin Koziestański
Marcin Koziestański
Oszust polecił mężczyźnie podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Miało to rzekomo ochronić jego oszczędności. Pracownik banku miał zablokować konto, a pieniądze przelać na "bezpieczne konto".
Oszust polecił mężczyźnie podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Miało to rzekomo ochronić jego oszczędności. Pracownik banku miał zablokować konto, a pieniądze przelać na "bezpieczne konto". Fot. Adam Jankowski/Polska Press
Ponad 200 tys. zł stracił 55-letni mieszkaniec powiatu augustowskiego, który uwierzył, że jego pieniądze w banku są zagrożone i fałszywemu pracownikowi podawał hasła oraz kody autoryzacji do swojego konta - podała w środę podlaska policja.

Jak działali przestępcy?

Jak wynika z informacji uzyskanych przez PAP w źródłach policyjnych, przestępstwo było prawdopodobnie oparte na tzw. spoofingu, czyli podszywaniu się przez przestępców pod prawdziwy numer telefoniczny, w tym przypadku należący do banku.

Do 55-latka zadzwonił oszust podający się za pracownika banku informując, że ktoś próbował przelać pieniądze z jego konta. Mężczyzna był przekonany, że rozmawia z prawdziwym pracownikiem banku.

Jak podaje policja, podczas rozmowy oszust miał mówić, że nie jest upoważniony do blokady konta i za chwilę oddzwoni do niego inny pracownik z takimi uprawnieniami.

Podał oszustom kody do bankowości

- Mężczyzna odebrał kolejny telefon od oszustów. Aby chronić oszczędności, oszust polecił mężczyźnie podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Pracownik banku miał zablokować konto, a pieniądze przelać na "bezpieczne konto". Obawiając się o stratę pieniędzy, 55-latek podał oszustowi kody autoryzacyjne

- poinformowała policja.

Sprawa wyszła na jaw, gdy połączenie zostało zerwane, a mężczyzna oddzwonił na numer infolinii, który wcześniej mu się wyświetlił. "Tym razem rozmawiał z prawdziwym konsultantem bankowym. Po sprawdzeniu w systemach okazało się, że 55-latek w sumie stracił ponad 200 tys. zł" - podała policja.

Policja po raz kolejny apeluje o "rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych", weryfikację tożsamości dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu.

od 7 lat

jg

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl