Uwaga na fałszywych pracowników banku. 55-latek stracił ponad 200 tys. zł

OPRAC.:
Marcin Koziestański
Marcin Koziestański
Oszust polecił mężczyźnie podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Miało to rzekomo ochronić jego oszczędności. Pracownik banku miał zablokować konto, a pieniądze przelać na "bezpieczne konto".
Oszust polecił mężczyźnie podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Miało to rzekomo ochronić jego oszczędności. Pracownik banku miał zablokować konto, a pieniądze przelać na "bezpieczne konto". Fot. Adam Jankowski/Polska Press
Ponad 200 tys. zł stracił 55-letni mieszkaniec powiatu augustowskiego, który uwierzył, że jego pieniądze w banku są zagrożone i fałszywemu pracownikowi podawał hasła oraz kody autoryzacji do swojego konta - podała w środę podlaska policja.

Jak działali przestępcy?

Jak wynika z informacji uzyskanych przez PAP w źródłach policyjnych, przestępstwo było prawdopodobnie oparte na tzw. spoofingu, czyli podszywaniu się przez przestępców pod prawdziwy numer telefoniczny, w tym przypadku należący do banku.

Do 55-latka zadzwonił oszust podający się za pracownika banku informując, że ktoś próbował przelać pieniądze z jego konta. Mężczyzna był przekonany, że rozmawia z prawdziwym pracownikiem banku.

Jak podaje policja, podczas rozmowy oszust miał mówić, że nie jest upoważniony do blokady konta i za chwilę oddzwoni do niego inny pracownik z takimi uprawnieniami.

Podał oszustom kody do bankowości

- Mężczyzna odebrał kolejny telefon od oszustów. Aby chronić oszczędności, oszust polecił mężczyźnie podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Pracownik banku miał zablokować konto, a pieniądze przelać na "bezpieczne konto". Obawiając się o stratę pieniędzy, 55-latek podał oszustowi kody autoryzacyjne

- poinformowała policja.

Sprawa wyszła na jaw, gdy połączenie zostało zerwane, a mężczyzna oddzwonił na numer infolinii, który wcześniej mu się wyświetlił. "Tym razem rozmawiał z prawdziwym konsultantem bankowym. Po sprawdzeniu w systemach okazało się, że 55-latek w sumie stracił ponad 200 tys. zł" - podała policja.

Policja po raz kolejny apeluje o "rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych", weryfikację tożsamości dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu.

od 7 lat

jg

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na i.pl Portal i.pl