Praktycznie wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne są godne uwagi i nie cierpią na poważne wady konstrukcyjne. Bazowe jednostki benzynowe 1.2 TFSI oraz 1.4 TFSI (o oznaczeniu EA211 – wersje o mocy 125 i 150 KM) to silniki, w których rozrząd jest napędzany paskiem, w odróżnieniu od starszych i problematycznych konstrukcji o oznaczeniach EA111, gdzie rozrząd napędzany był łańcuchem. Jednostki 1.8 TFSI oraz 2.0 TFSI nadal posiadają rozrząd łańcuchowy i zostały gruntownie przeprojektowane, dzięki czemu nie występują problemy z nadmierną konsumpcją oleju czy nietrwałością rozrządu.
Należy pamiętać, że lifting z połowy 2016 roku przyniósł obszerną przebudowę oferty silnikowej. Wycofano silniki 1.2, 1.4 i 1.8 i zastąpiono je nowymi jednostkami trzycylindrowymi 1.0 TFSI oraz czterocylindrowymi 1.5 TFSI. Niektóre wersje są dość skomplikowane np. odmiany z aż ośmioma wtryskiwaczami paliwa. Ich skomplikowana budowa może być w przyszłości droga w serwisowaniu.
Zabezpieczenie antykorozyjne jest bardzo dobre, wnętrze wykonano z dbałością, dzięki czemu nic nie stuka i nie skrzypi. Zawieszenie jest komfortowe, ale ma sportową jędrność. Przy wyższych przebiegach pojawiają się już luzy na tulejach wahaczy.
Audi A3 III zalety:
- modele po liftingu wyglądają tak, jakby wyjechały z salonu;
- świetna, stonowana, ale nacechowana sportem stylistyka;
- mnogość wersji wyposażenia, kombinacji i silników;
- bardzo dobre wykonanie, świetne materiały we wnętrzu;
- niewiele różni się od obecnie oferowanego modelu.
Audi A3 III wady:
- bardzo wysoka cena zakupu;
- mnóstwo wyeksploatowanych egzemplarzy z silnikiem Diesla;
- niektóre silniki po liftingu mają skomplikowaną konstrukcję.
