Długodystansowy autokar Volvo 9900 otrzymał nagrodę Red Dot, przyznawaną co roku produktom charakteryzującym się wyjątkowym designem, przez jury składające się z 40 międzynarodowych ekspertów.
Oddany do użytku w 2018 roku nowy autokar turystyczny klasy premium Volvo 9900 został zaprojektowany w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo będącej jednocześnie europejskim centrum kompetencyjnym Volvo Buses, przy udziale polskich inżynierów.
Wyróżniony design łączy w sobie atrakcyjną formę, wygląd i funkcjonalność. Został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić oszczędność paliwa, zwiększoną stabilność przy wyższych prędkościach, przy jednoczesnym spełnianiu najwyższych standardów podróży dla nawet najbardziej wymagających pasażerów.
- Chciałbym szczerze pogratulować laureatom tego wspaniałego sukcesu. Fakt, że ich produkty były w stanie spełnić wysokie kryteria stawiane przez jury, świadczy o najwyższej jakości designu. Laureaci wyznaczają tym samym kluczowe trendy w dziedzinie wzornictwa, pokazują jakie mogą być kierunki rozwoju, powiedział – w odniesieniu do zwycięzców - profesor Peter Zec, założyciel i prezes Red Dot.
- Podczas opracowywania nowego flagowego projektu Volvo, zasadniczym założeniem było podejście inside-out. Stworzyliśmy przytulne i komfortowe wnętrze, połączone z bezpiecznym i efektownym charakterem zewnętrznym. Jesteśmy dumni, że osiągnięte
rezultaty cieszą się takim zainteresowaniem”, mówi Dan Frykholm, dyrektor ds. projektowania Volvo Buses.
8 lipca 2019 r. w Essen, w Niemczech, w Aalto-Theater, odbędzie się gala Red Dot. Podczas kolejnej imprezy Designers' Night, zwycięzcy konkursu Red Dot otrzymają certyfikaty, a film wideo przedstawiający Volvo 9900 zostanie włączony do wystawy „Design on Stage” („Design na scenie”) w Muzeum Red Dot Design Essen. Volvo 9900 będzie również można zobaczyć w roczniku Yearbook Red Dot Design, online oraz w aplikacji Red Dot Design.
O nagrodzie Red Dot Design
Red Dot: Product Design jest jednym z najważniejszych na świecie konkursów wzornictwa przemysłowego. W 2019 roku projektanci i producenci z 55 krajów zgłosili do konkursu ponad 5,5 tys. produktów. Międzynarodowe jury, składające się z doświadczonych ekspertów reprezentujących różnorodne dyscypliny, od ponad 60 lat spotyka się w celu wyłonienia najlepszych projektów w danym roku. Podczas trwającego kilka dni procesu rozstrzygania, testują produkty, poddają je pod dyskusję i ostatecznie podejmują decyzję dotyczącą jakości zgłoszonych projektów. Kierując się dewizą „poszukiwania najlepszego designu i innowacji”, ich ocena skupia się na kryteriach takich jak poziom innowacyjności, funkcjonalność, jakość, trwałość i ergonomia.
