W Przemyślu 30-letni pasażer BMW zaatakował policjanta ruchu drogowego

luks
Fot. Łukasz Solski
35-letni pasażer BMW usłyszał zarzut znieważenia i naruszenia nietykalności cielesnej policjanta. Mężczyzna był agresywny podczas kontroli. Teraz odpowie przed sądem.

Na al. Solidarności w Przemyślu funkcjonariusze przemyskiej drogówki zatrzymali do kontroli kierującego BMW. Mężczyzna odmówił okazania dokumentów, policjanci poinformowali go o obowiązku ustalenia jego tożsamości w komendzie.

- Mężczyzna zmienił zdanie i podał policjantom swoje dane. Nie posiadał przy sobie żadnych dokumentów, które poświadczyłyby jego tożsamość, ani też dokumentów pojazdu. Policjanci poprosili o potwierdzenie tożsamości kierującego jadącego z nim pasażera. Prośba ta zdenerwowała siedzącego w BMW mężczyznę - relacjonuje sierż. szt. Marta Fac z KMP w Przemyślu.

- Zaczął się zachowywać agresywnie, i obrażać policjantów. Mężczyzna nie reagował na polecenie funkcjonariusza o zachowanie spokoju, ponadto popchnął go i zaczął uciekać. Został szybko zatrzymany i przewieziony do policyjnego aresztu, gdzie ustalono jego tożsamość - dodaje sierż. szt. Fac.

35-letni mieszkaniec Przemyśla usłyszał zarzuty znieważenia i naruszenia nietykalności cielesnej funkcjonariusza policji. Prokurator zastosował wobec niego policyjny dozór. Za swoje zachowanie odpowie przed sądem.

30-letni kierowca otrzymał mandat karny w wysokości 150 zł za brak wymaganych dokumentów podczas kontroli oraz mandat w kwocie 500 zł za niepodanie swoich danych osobowych podczas kontroli.


ZOBACZ TEŻ: Taksówkarz uciekał przed policjantami. Kiedy go zatrzymali, zaatakował ich gazem

Źródło:
TVN 24

Komentarze 27

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wel

Widzę, że powstało na forum towarzystwo towarzystwo wzajemnej adoracji złożone ze skretyniałych właścicieli bmw :D  Zabawne :)

J
Janek
W dniu 08.02.2018 o 09:55, bolek napisał:

byłem zatrzymywany wiele razy  przez tych w białych czapkach  czasem normalni ludzie a czasem bezmózgowcy  i zawsze cicho siedze daje im to co chca papiery itd , cwaniakowac nie ma sensu , w sadzie co prawda wygrałem 2 sprawy ale tyle czasu straciłem że nie warto o kilkaset złotych udowadniac swoja niewinnośc , taki system niby wolnośc pseudo demokracja a bolek w białej czapie moze narobic takie g--no ze nie warto ,

Potwierdzam. Ten milicjant w białej czapce miał przewidzenia podczas kontroli. W sądzie przegrał.

J
Janek
W dniu 08.02.2018 o 09:46, Leon napisał:

Brakuje mi tu jednej, podstawowej informacji. Mianowicie powodu zatrzymania BMW. Bo jeżeli funkcjonariusze zrobili to na podstawie swojego widzimisie, to przekroczyli uprawnienia i kierowca miał prawo się bronić.

Nie widzimisię tylko mógł mieć zwidy i przewidzenia. Jeśli to był ten milicjant z zdjęcia to na 99,9% miał te zwidy.

J
Janek

Jak to był ten milicjant zw zdjęcia, co ma zwidy podczas kontroli, to:

a) należało się jemu to

b) miał zwidy i sobie to zmyślił

M
Maciek
Widać że żal ściska co niektórych. Stereotypy, że w BMW sam cham i prostak... Powiem Wam coś... Czeka was wspaniała przyszłość ! W oknie będziecie siedzieć całymi dniami jak snajperzy i monitorować osiedla. Co Was z tymi BMW tak boli ? Może Was nie stać i macie wielką szansę kilka łez żalu wylać w komentach ? Osobiście to częściej jednak widzę wypadki spowodowane lekkomyślnością kierowców Toyota Avensis, skoda Octavia i Mercedes... Gdzie jakieś żale w tym temacie ? Brak ? Więc jest jak mówiłem, żal dupę ściska bo nigdy jednego i drugiego nie będzie stać na BMW ! Pozdrawiam tych których stać !
P
Pablo

Marcin, tym cymbałom szkoda tłumaczyć. Owszem są przypadki idiotyzmu w BMW bo zdarzy się taki jeden na kilku, o którym akurat pismaki napiszą i każdy już " bo kierowca bmw..."

Antek i pawel, lepiej odśnieżcie swoje polówki i idźcie się przejechać bo nerwowi jesteście , nie bójcie się ślisko na drodze nie jest.

M
Marcin

Witam!

Jestem posiadaczem Bayersche Motoren Werke F10 i wcale nie uważam się na drodze,ani w życiu za bezmózga bo sam na nie zarobiłem. Najwięcej krytyki na forach jest zasdrosnych,bezradnych ludzi którzy posiadają samochody lub nawet nie.Mogę napisać o swoich przypadkach na drodze i to przeważnie nie BMW lecz,auta bardzo niskiej klasy z niedzielnymi kierowcami są zagrożeniem na drogach bo nie potrafią się zachować na drodze,autostradach lub w innym mieście,wsi niż swoje.A o arykule to margines bo czy to BMW czy DAEWOO kierowca też może zapomnieć dokumentów,a tym bardziej jak jeżdzi jeszcze innym autem.Dość często panowie z drogówki też mają głupie komentarze w stosunku do kierowców,może gość miał gorszy dzień,nie bronię go.

Ale zacznijmy zawsze od siebie.

Miłego dnia.

 

A
Antek
W dniu 08.02.2018 o 16:18, Bolek napisał:

Antek ty palancie zburaczaly cwelu powiedz to kierowcy BMW prosto w oczy to zobaczysz co potrafi

Bolek, kierowcy BMW cały czas udowadniają, że są brakującym ogniwem w teorii ewolucji. A patrzeć kierowcy burakowozu prosto w oczy to tak jakby patrzeć troglodycie. Sprawdż na google co to słowo oznacza bo zapewne nie wiesz.

b
bobik
To ile w końcu ten pasażer miał lat?
n
nowy

Art. 129. 1. Czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach, kierowanie ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań Policji.  

2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest uprawniony do: 

1) legitymowania uczestnika ruchu i wydawania mu wiążących poleceń co do sposobu korzystania z drogi lub używania pojazdu; 

2) sprawdzania dokumentów wymaganych w związku z kierowaniem pojazdem i jego używaniem, zaświadczenie, o którym mowa w art. 95a ust. 1 pkt 2, a także dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia; 

2a) żądania okazania dokumentu potwierdzającego prawo do używania pojazdu, o którym mowa w art. 71 ust. 5, jeżeli pojazd ten nie jest zarejestrowany na nazwisko osoby nim kierującej; 

3) żądania poddania się przez kierującego pojazdem lub przez inną osobę, w stosunku do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem, badaniu w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu; 

4) sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze; 

5) sprawdzania zapisów urządzenia rejestrującego samoczynnie prędkość jazdy, czas jazdy i czas postoju, obowiązkowe przerwy i czas odpoczynku; 

6) zatrzymania, w przypadkach przewidzianych w ustawie, dokumentów stwierdzających uprawnienie do kierowania pojazdem lub jego używania oraz karty kierowcy w przypadkach przewidzianych w art. 14 ust. 4 lit. c rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym (Dz. Urz. WE L 370 z 31.12.1985, str. 8 oraz Dz. Urz. WE L 274 z 9.10.1998, str. 1) zmienionego rozporządzeniem Rady (WE) nr 2135/98 z dnia 24 września 1998 r. zmieniającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz dyrektywę nr 88/599/EWG dotyczącą stosowania rozporządzeń Rady (EWG) nr 3820/85 i Rady (EWG) nr 3821/85 (Dz. Urz. WE L 274 z 09.10.1998, str. 1);. 

itd.

 

P
Podstawa Kontroli

Art. 129. 1. Czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach, kierowanie ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań Policji.  

2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest uprawniony do: 

1) legitymowania uczestnika ruchu i wydawania mu wiążących poleceń co do sposobu korzystania z drogi lub używania pojazdu; 

2) sprawdzania dokumentów wymaganych w związku z kierowaniem pojazdem i jego używaniem, zaświadczenie, o którym mowa w art. 95a ust. 1 pkt 2, a także dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia; 

2a) żądania okazania dokumentu potwierdzającego prawo do używania pojazdu, o którym mowa w art. 71 ust. 5, jeżeli pojazd ten nie jest zarejestrowany na nazwisko osoby nim kierującej; 

3) żądania poddania się przez kierującego pojazdem lub przez inną osobę, w stosunku do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem, badaniu w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu; 

4) sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze; 

5) sprawdzania zapisów urządzenia rejestrującego samoczynnie prędkość jazdy, czas jazdy i czas postoju, obowiązkowe przerwy i czas odpoczynku; 

6) zatrzymania, w przypadkach przewidzianych w ustawie, dokumentów stwierdzających uprawnienie do kierowania pojazdem lub jego używania oraz karty kierowcy w przypadkach przewidzianych w art. 14 ust. 4 lit. c rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym (Dz. Urz. WE L 370 z 31.12.1985, str. 8 oraz Dz. Urz. WE L 274 z 9.10.1998, str. 1) zmienionego rozporządzeniem Rady (WE) nr 2135/98 z dnia 24 września 1998 r. zmieniającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz dyrektywę nr 88/599/EWG dotyczącą stosowania rozporządzeń Rady (EWG) nr 3820/85 i Rady (EWG) nr 3821/85 (Dz. Urz. WE L 274 z 09.10.1998, str. 1);. 

itd.

 

B
Bolek
Antek ty palancie zburaczaly cwelu powiedz to kierowcy BMW prosto w oczy to zobaczysz co potrafi
k
kierowiec
No cóż albo kara albo jaja. Czy mandat w wysokości 150 złotych polskich wystraszy innych potencjalnych cwaniaczków i przestępców a często bandytów drogowych jeżdżących bez dokumentów. Ciekawe kary , nie.
A
Aj
A ty Antek czym pociskasz?, pewnie wieswagen w tdi. Idioci jeżdżą każda marką a z moich obserwacji najwiecej jest ich w VAGach, ale ja nie oceniam każdego w samochodzie tego koncernu.
Tylko ograniczony bezmózg jak ty ocenia kierowce po samochodzie.
A
Antek

Wiedziałem że kierowcy BMW to idioci, ale teraz dowiedziałem się że ten idiotyzm dopada i pasażerów. Strach jeździć tym buraczanym autem.

Wróć na i.pl Portal i.pl