Warszawa powiększa strefę płatnego parkowania
Na Woli i Pradze-Północ problem z parkowaniem pojawił się po otwarciu nowych stacji II linii metra. Mieszkańcy narzekają na "przypływ" samochodów, które zajmują wszystkie dostępne miejsca, a często także tarasowały wjazdy. Zarząd Dróg Miejskich już w zeszłym roku zaczął konsultację, by po otwarciu metra poszerzyć Strefę Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) o ulice Woli i Pragi-Północ, znajdujące się sąsiedztwie stacji M2.
W maju zmiany uchwaliła Rada Warszawy, a od poniedziałku 7 września SPPN została oficjalnie powiększona o około 8 tysięcy miejsc. - Pomysł rozszerzenia strefy płatnego parkowania wiąże się z otwarciem kolejnych stacji metra na Woli, co diametralnie zmieniło sytuację parkingową w tej części miasta – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. [/i] - Doświadczenia z istniejącej strefy potwierdzają, że wprowadzenie opłat skłania kierowców do krótszego postoju, zwiększając rotację i ułatwiając znalezienie wolnego miejsca – dodaje Strzałkowski.
Tu zapłacisz najwięcej: 10 polskich miast z najdroższym park...
Gdzie strefa płatnego parkowania na Pradze-Północ?
Na Pradze-Północ drogowcy zaproponowali tereny ZOO, Nowej Pragi oraz Starej Pragi i Szmulek. Wskazano konkretne ulice w wzdłuż których przebiegać ma SPPN:
- ul. Targowa – wzdłuż obecnej granicy SPPN;
- al. Solidarności – wzdłuż obecnej granicy SPPN, do prawego brzegu Wisły;
- wzdłuż prawego brzegu Wisły do Mostu Gdańskiego;
- ul. Starzyńskiego – wzdłuż jezdni od strony wnętrza obszaru (oś jezdni);
- ul. Jagiellońska – wraz z tą ulicą graniczną;
- ul. Ratuszowa – wraz z tą ulicą graniczną;
- ul. 11 Listopada – wraz z tą ulicą graniczną;
- granica dzielnicy Praga-Północ od ul. 11 Listopada do ul. Radzymińskiej;
- ul. Radzymińska – wraz z tą ulicą graniczną;
- ul. Folwarczna – wraz z tą ulicą graniczną;
- torowisko tramwajowe – od ul. Kawęczyńskiej do ul. Kijowskiej;
- na przedłużeniu ww. torowiska do granicy dzielnicy Praga-Północ;
- granica dzielnicy Praga-Północ wzdłuż linii kolejowej nr 2 do ul. Targowej.
Warto dodać, że mieszkańcy - po wyrobieniu identyfikatora i opłaceniu abonamentu - mogą parkować na terenie obejmującym osiem wybranych parkomatów bez limitu. Koszt abonamentu na rok to 30 złotych.
Źródło: ZDM
Gdzie strefa płatnego parkowania na Woli?
- Od siedmiu lat strefa płatnego parkowania w Warszawie nie zmieniała swoich granic. Tak jak zapowiadaliśmy, teraz powiększy się o Wolę i dużą część Pragi-Północ. To zmiany konieczne i długo oczekiwane przez mieszkańców - mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Na Woli rozszerzono SPPN o obszar nowego centrum biurowego (wzdłuż ul. Towarowej) oraz okolice cmentarza powązkowskiego. Proponowany obszar do objęcia Strefą, to fragment dzielnicy Wola ograniczony:
- od zachodu – al. Prymasa Tysiąclecia;
- od północy – terenami zielonymi pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Dygata oraz wzdłuż
linii kolejowej; - od wschodu – ulicą Zygmunta Słomińskiego, Okopową oraz Towarową (wraz z tymi ulicami);
- od południa – wzdłuż linii kolejowej pomiędzy ul. Towarową a al. Prymasa Tysiąclecia.
Źródło: ZDM
Wyższe kary za brak biletu parkingowego
Od poniedziałku 7 września wchodzą w życie także inne zmiany ustanowione przez Radę Warszawy. Po wielu latach wzrasta opłata dodatkowa (nazywana przez niektórych mandatem) za brak opłaconego biletu w SPPN. Do tej pory kierowcy płacili jedynie 50 zł, a teraz opłata wzrasta do 250. To i tak nieco mniej niż "mandat" za brak biletu w komunikacji miejskiej.
