Stary, a jednak jakby całkiem nowy. Mowa o Hondzie Jazz Crosstar e:HEV, w którym zmiany obejmują odświeżenie stylistyki nadwozia, nowe wzory felg aluminiowych i modernizacje wnętrza.
Zmodyfikowany układ napędowy oferuje lepsze właściwości jezdne i większą moc, zachowując wysoką wydajność. Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do salonów późną wiosną 2023 roku.
Crosstar to bardziej surowa, przypominająca SUV-a odmiana modelu Jazz, oferuje m. in. wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i czarne, off-roadowe nakładki zewnętrzne. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, rzucającemu się w oczy czarnemu wykończeniu nadkoli oraz stylowym progom. Charakterystyczne dla Crosstara, 16-calowe felgi aluminiowe zwiększają wrażenie stabilności i poprawiają ogólny efekt wizualny.
Zmiany nadwozia i wnętrza
Odświeżony Jazz Crosstar e:HEV doczekał się zmian w wyglądzie zewnętrznym. Bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu uzupełnia zmodyfikowane zderzaki, wzbogacone o srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz korespondujące z nimi nowe listwy boczne. Dopełnieniem jest nowe wykończenie felg aluminiowych oraz wprowadzenie nowego niebieskiego lakieru nadwozia: Fjord Mist.
Nowa tapicerka i inna deska rozdzielcza
We wnętrzu pojawi się nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i minimalistycznej, dwuramiennej kierownicy.
Zwiększona oszczędność hybrydy e:HEV
Jazz Crosstar e:HEV jest napędzany zaawansowanym, dynamicznym i oszczędnym zespołem hybrydowym Hondy. Najnowsza generacja układu napędowego e:HEV wykorzystuje dwa silniki elektryczne, oszczędny silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną. System oferuje wybór trzech inteligentnych trybów jazdy, zapewniając wysoki poziom sprawności i kultury pracy w realnych warunkach eksploatacji.
Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono oszczędność, osiągi i moc modelu. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 10 kW (13 KM), do 90 kW (122 KM), a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał 7 kW, osiągając 79 kW (107 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm. Oszczędny system hybrydowy Hondy osiąga emisję CO2 na poziomie 109 g/km i spalanie 4,8 l/100 km (WLTP, wartości uśrednione). Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na wysokim poziomie 253 Nm.
O Hondzie głośno też było na CES 2023. Bezsprzecznie za jedną z najbardziej wyczekiwanych premier na tych targach uznano pomysł Hondy i Sony, które przedstawiły wspólnie opracowany samochód elektryczny. Będzie sprzedawany pod nową marką – Afeela. Składanie na niego zamówień planowane jest na pierwszą połowę 2025 roku, sprzedaż ruszy do końca tego roku. Pierwsze dostawy w USA będą miały miejsce wiosną 2026 roku.
Sam samochód prezentuje opływowy, minimalistyczny design z zakrzywionym przodem. Zawiera jedną z zewnętrznych atrakcji, tak zwany pasek multimedialny, który umożliwia pasa-żerom interakcję z innymi użytkownikami drogi i wymianę in-formacji. Pod względem gabarytów prototyp jest nieco mniejszy od Mercedesa EQE.
Wewnątrz, zaawansowany technologicznie motyw kontynuuje duży wyświetlacz z przodu, który rozciąga się na całą szerokość kabiny, oraz system rozrywki z dwoma ekranami dla pasażerów z tyłu. Nie zaoferowano specyfikacji dla układu napędowego, choć w przypadku napędu na wszystkie koła prawdopodobna jest konfiguracja z dwoma silnikami. Samochód będzie produkowany w zakładach Hondy w Ohio
