Wybory parlamentarne w Holandii. Ile pieniędzy wydały partie na kampanię w sieci?

Damian Świderski
Wideo
od 16 lat
W środę odbyły się wybory parlamentarne w Holandii. Zwyciężyła PVV, czyli partia prawicowego populisty Geerta Wildersa. Drugie miejsce zajęła lewica (PvdA/GL). Ile euro wydały komitety na kampanię w internecie? Kwoty mogą zaskakiwać.
Ile euro wydały partie na kampanię wyborczą w Holandii? Wyniki zaskakują. Partia populisty Geerta Wildersa (na zdjęciu) na reklamę w internecie wydała
Ile euro wydały partie na kampanię wyborczą w Holandii? Wyniki zaskakują. Partia populisty Geerta Wildersa (na zdjęciu) na reklamę w internecie wydała ok. 1500 euro Wikimedia Commons Peter van der Sluijs via Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0

Zwycięska partia w Holandii, czyli PVV Geerta Wildersa wydała na kampanię w internecie stosunkowo mało. Wykorzystała niemal cały budżet, który opiewał na kwotę... 1475 euro. PVV jest partią, która jest przeciwna imigrantom, a jej lider Wilders jest uznawany za prawicowego populistę. Drugą pozycję w wyborach 22 listopada zajęła Zjednoczona Lewica (PvdA/GL). Na kampanię w sieci wydała zdecydowanie więcej niż zwycięzcy.

Aktywność tej partii w holenderskim internecie kosztowała aż 508 tysięcy euro. Swoim zdaniem w tej kwestii podzielił się profesor Fabio Votta z uniwersytetu w Amsterdamie. Jego zdaniem, ilość reklam w mediach społecznościowych nie przekłada się bezpośrednio na liczbę głosów.

Często panuje przekonanie, że ilość reklam na Facebooku niemal automatycznie przekłada się na liczbę głosów. Zdecydowanie tak nie jest – powiedział Votta.

Lewica wydała krocie na kampanię. Partia z czwartego miejsca nic

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuji.pl!

Potwierdzeniem słów prof. Votty jest wynik partii NSC, czyli Nowej Umowy Społecznej Pietera Omtzigta. Partia ta zajęła czwartą pozycję, zdobyła 20 mandatów, a nie wydała na kampanię internetową nawet jednego centa. Powodem tego, miał być fakt, że NSC nie miało pieniędzy na kampanię. Partia nie posiadała też billboardów ani spotów w telewizji czy w gazetach.

rs

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hans von Schwinke
Kwoty mogą zaskakiwać...

ALE TYLKO POLSKICH BIDAKOW!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Szok we Włoszech. Zaskakujący ruch selekcjonera „Squadra Azzurra”

Szok we Włoszech. Zaskakujący ruch selekcjonera „Squadra Azzurra”

Słynna polska aktorka nie żyje. Miała 78 lat

Słynna polska aktorka nie żyje. Miała 78 lat

Wróć na i.pl Portal i.pl