Wypadek na A4: Ciężarówka przebiła barierki i leży w poprzek drogi. Kruszywo i olej napędowy na jezdni [ZDJĘCIA]

PB, JJ
Wypadek na autostradzie A4. W środę tuż po godzinie 9., między węzłami Pietrzykowice-Kąty Wrocławskie (146. kilometr tej trasy), kierowca ciężarówki stracił panowanie nad pojazdem i przebił bariery w pasie rozdziału. Auto przewożące piasek i kruszywo wywróciło się na bok. Droga była zablokowana w obu kierunkach. Po godz. 10 udało się przywrócić ruch w stronę Wrocławia. Ostatecznie jezdnię w stronę Zgorzelca i Legnicy uprzątnięto chwilę przed godz. 14. Jeździmy już nią bez przeszkód.

AKTUALIZACJA, godz. 13:55
Udało się uprzątnąć jezdnię po wypadku i przywrócić normalny ruch w kierunku Legnicy. Nie obowiązuje już objazd autostrady prowadzący zakorkowaną drogą wojewódzką nr 346.

Ciężarówka uderzyła również w jeden samochód osobowy marki Volkswagen Golf. Na jezdnię prowadzącą ruch z Wrocławia w stronę Legnicy wysypało się kruszywo i pasek przewożone przez ciężarówkę. Dodatkowo wylało się także dużo oleju napędowego z uszkodzonego zbiornika na paliwo. Na miejscu działa zastęp chemiczny straży pożarnej. Porządkowanie jezdni z Wrocławia do Legnicy potrwa kilka godzin. Co najmniej do godz. 14.

Droga była zablokowana w obu kierunkach do godziny 10. Teraz zablokowana jest jezdnia w stronę Zgorzelca. Policja wprowadziła objazd. Jadąc od strony Wrocławia musimy opuścić autostradę na węźle Pietrzykowice i wrócić na nią na węźle Kąty Wrocławskie. Ten odcinek pokonujemy drogą wojewódzką 347. Oczywiście na objeździe tworzą się gigantyczne korki. Zakorkowane są także całe Kąty Wrocławskie, przez które trzeba przejechać, by wydostać się na autostradę.

Fatalna sytuacja i potężne korki na drodze wojewódzkiej 347, która służy obecnie za objazd zablokowanej autostrady A4. Sytuacja z godz. 11

Wypadek na A4: Ciężarówka przebiła barierki i leży w poprzek drogi. Kruszywo i olej napędowy na jezdni [ZDJĘCIA]

Jak doszło do tego wypadku? Nasz reporter na miejscu zdarzenia dotarł do kierowcy ciężarówki. Z jego relacji wynika, że jechał prawym pasem w kierunku Wrocławia. Wystrzeliła mu przednia opona po lewej stronie. Zaczęło go ściągać na lewy pas, a kierowca tracił panowanie nad pojazdem. Wówczas doszło do (na szczęście) niegroźnej kolizji z jadącym lewym pasem VW golfem. - Więcej już nic nie mogłem zrobić - mówi nam kierowca. Auto przebiło bariery i wywróciło się na bok.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 127

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gutzyg
Halo co za brednie -jak ktoś pisze a inny nie kontroluje, wciskacie czytelnikom ze piasek posprzątany ale gdzie ten beton się podział, już nic ?A gdzie poprawa tego głupiego czynnika piszącego taki artykuł.
K
Kierowca z POlski
95% wypadków powodują trzeźwi a pismacy dalej pieprzą 3 po 3 zamiast wskazywać na prawdziwe źródła wypadków: agresja, głupota, niewiedza, niedouczenie , ignorancja, brak kultury, zła infrastruktura, złe przepisy, idioci decydujący o organizacji ruchu itd .... bo łatwiej jest napisać przejechał mnie pijany - bolało mocniej niż gdyby mnie przejechał trzeźwy.....
X
Xyz
Nowe, markowe opony też pękają ;) z osobówkami też są codziennie wypadki i jakoś z tym nic nie chcecie robić? Dziwne...
B
B
Zwróć uwagę "Durniu" na to że wsparcie czegoś co ma potencjał (tranzyt który siłą rzeczy odbywa się w strone Niemiec i w dalszych kierunkach przez Niemcy) to większe zyski dla państwa za które można rozwijać twój zapyzialy region. Swoja droga po co Ci tam u Ciebie autostrady jak i tak wszyscy w wieku prodykcyjnym do Warszawki i Wrocka za chlebem wyjezdzacie??? Nie ma co się kompleksami unosić. Tutaj logika i rachunki powinny być wyznacznikiem jakie inwestycje w pierwszej kolejności by Państwo jak najszybciej zyski zwiekszylo.
B
Bartek
Kursy kursami ale przede wszyatkim ITD powinna kontrolować stan ogumienia. Powinno być 300% wiecej kontroli. Co tydzień jeżdżę a4 i w ogóle ich nie ma a TIRy jeden za drugim jada.
Z
ZZWPL
Na drodze ekspresowej jest pas awaryjny,A4 powinna być zwykłą drogą krajową a oni jeszcze kasę za przejazd trzepią.
r
raff
Po co od razu niszczyć barierki i wywalać 24t materiału na jezdnię? Przecież wystarczyło złapać kapcia i pozostać na "poboczu". Efekt końcowy byłby podobny. No chyba że była to manifestacja górników, rolników, związkowców, kodu, obywateli RP lub tym podobnych
PS Dzisiaj możecie robić kopiuj wklej na czołówkę, bo w stronę Legnicy znowu na czerwono :)
r
raff
Po co od razu niszczyć barierki i wywalać 24t materiału na jezdnię? Przecież wystarczyło złapać kapcia i pozostać na "poboczu". Efekt końcowy byłby podobny. No chyba że była to manifestacja górników, rolników, związkowców, kodu, obywateli rp lub tym podobnych
PS Dzisiaj możecie śmiało kopiuj wklej robić na czołówkę, bo znowu w stronę Legnicy na czerwono :)
D
DWR
A4 z Wrocławia do Zgorzelca to powinna być droga ekspresowa a nie autostrada prawie codziennie coś tam się dzieje a brak pasa awaryjnego sprawia ze jak jakaś ciężarówka złapie gume to korek przekracza 10km. Co o tym myślicie?
A
Ahmed WisiMuLacha
Leżał sobie bo mu było wygodnie.
Logiczne?
...
Gaz do dechy w celu ustabilizowaania toru jazdy w aucie gdzie przednia os ulegla awarii i nie ona jest napedowa?

Poza tym, prowadzenie 40 tonowego zestawu rozni sie od prowadzenia osobowki w NFS
z
zenek
W stanach w Nowym Meksyku, Arizonie temperatury dochodza do 42, 45 w Lipcu codziennie. Odbywa sie tam także ruch ciężarówkami. Jesli pęka przednia nieobciążona opona wniosek jeden zły stan techniczny lub ostry przedmiot na jezdni. Ponieważ tirowcy nie panują ani nad pojazdem ani nad sobą proponuje zrobić im zakaz wjazdu na autostrade lub ograniczenie zestawu powyżej 10 ton do 70 kmh.

Codziennie są z nimi wypadki na a4 lub aow. Coś nie tak....
W
W-w
ciężarówki , TIR-y i pojazdy powyżej 3,5T - corocznie - minimum 3-dni szkoleniowe
wszyscy inni - minimum 1x na 5 lat
k
koń polski
Szczęśliwi by wszyscy byli wreszcie bez tego patologicznego kwiczenia ?
G
Gość
to wszystko przez lewactwo ,KODziarstwo i inną peowską szumowinę ----- A WYGONIĆ TO CAŁE TOWARZYSTWO W .....U z naszego kraju to będzie bezpiecznie dla każdego POLAKA i mniejszy wstyd.
Wróć na i.pl Portal i.pl