Wystąpiły duże problemy dotyczące dokonywania płatności Blikiem. Operator poinformował, że system już działa

Agnieszka Kamińska
Agnieszka Kamińska
123rf.com
Klienci w piątek po godz. 14:00 zgłaszali problemy związane z płatnościami Blikiem. Operator zapewnił, że problem został odnotowany i trwają prace nad jego rozwiązaniem. Po godz. 15:00 operator podał, że system działa już bez zakłóceń.

Wystąpiły duże problemy dotyczące dokonywania płatności Blikiem

Kłopoty z aplikacją Blik pojawiły się w piątek, 23 grudnia, po godz. 14:00 Klienci informowali, że wykonywali płatność, a następnie otrzymywali komunikat, że operacja nie została zrealizowana. Przy czym, dana kwota została im pobrana z konta.

Operator Blika potwierdził, że pojawiły się tymczasowe trudności.

„Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji. Intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń” - poinformowała w mediach społecznościowych spółka Polski Standard Płatności, operator Blika.

Po godz. 15:00, operator podał w mediach społecznościowych, że "system działa już bez zakłóceń".

W piątek wystąpiły też inne problemy z bankowością mobilną i płatnościami. Zgłaszali je klienci niektórych banków np. mBanku, PKO BP i Bank Pekao, Santander, ING i Millennium. Prawdopodobnie te trudności też były powiązane z awarią Blika.

„Mamy problemy z działaniem usług opartych na kodach Blik. Nie działa generowanie i potwierdzanie kodów w aplikacji mobilnej Moje ING. Awaria ma źródło w problemach technicznych dostawcy tego rozwiązania - Polskiego Standardu Płatności - i obejmuje wszystkie banki korzystające z Blik" - napisał ING Bank Śląski w komunikacie.

Czym jest płatność Blik?

Przypomnijmy, że system Blik umożliwia dokonywanie płatności za pomocą telefonu komórkowego. Klient może wygenerować kod, który jest ważnych przez krótki czas. Kod należy wpisać do terminala płatniczego i w ten sposób następuje autoryzacja transakcji przez bank. System umożliwia też dokonywanie płatności poprzez zbliżenie telefony do terminala płatniczego. Możemy również przesyłać pieniądze na numer telefonu.

Powodem awarii mogła być przedświąteczna duża liczba transakcji w sklepach i punktach usługowych.

ZOBACZ TEŻ:

Weekendowe przerwy w bankach. Lepiej wypłacić gotówkę wcześniej. Sprawdź, które banki planują przerwy techniczne

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wystąpiły duże problemy dotyczące dokonywania płatności Blikiem. Operator poinformował, że system już działa - Dziennik Bałtycki

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl