Na głównej stronie portalu obywatel.gov.pl zobaczyć możemy odnośnik o następującej treści: "Portal internetowy zablokował twoje konto lub wpisy? Wyślij zgłoszenie!". Link prowadzi nas na stronę, z której wyślemy formularz zgłoszeniowy do ministerstwa.
- W usłudze możesz zgłaszać treści, które twoim zdaniem portal usunął bezpodstawnie - czytamy na stronie.
Dalej następuje wyszczególnienie, jakie zgłoszenia nie będą przyjmowane: to te dotyczące treści niezgodnych z prawem i naruszających regulaminy portali społecznościowych.
Jeśli zatem Facebook zdecydował o usunięciu np. treści naruszających prawa autorskie czy pokazujących nagość - nie ma szans na pomoc państwa w odwołaniu się od tej decyzji.
Zgłoszenie możemy wysłać, gdy:
Usunięte treści — twoim zdaniem — były zgodne z regulaminem portalu lub ze standardem przyjętym przez społeczność tego portalu.
Jeśli do tego Facebook odrzucił Waszą skargę lub też nie udzielił na nią odpowiedzi w ciągu 72 godzin - wtedy śmiało można prosić o pomoc przedstawicieli ministerstwa cyfryzacji.
Blokadę konta czy też usunięcie treści na Facebooku zgłosić może każdy, ktro ukończył 18 lat, posiada profil na portalu społecznościowym i jest autorem usuniętej treści lub posiadaczem zablokowanego konta.
Zobacz też: