Zadruga Podlasie. Płonąca swastyka i flagi. Tak świętują nacjonaliści (zdjęcia)

Magdalena Kuźmiuk
Takie zdjęcia pojawiły się niedawno na stronie internetowej Nacjonalistycznego Stowarzyszenia Zadruga. W ten sposób młodzi białostoczanie świętowali słowiańską Noc Kupały.
Takie zdjęcia pojawiły się niedawno na stronie internetowej Nacjonalistycznego Stowarzyszenia Zadruga. W ten sposób młodzi białostoczanie świętowali słowiańską Noc Kupały. Zadruga Podlasie
Policja już zapowiedziała, że zbada sprawę. Śledczy sprawdzą, czy przez umieszczanie w internecie zdjęć płonącej swastyki i akcentowanie we wpisach separatyzmu rasowego, doszło do przestępstwa.

Późne popołudnie, zacieniony zagajnik, płonące ognisko, posąg słowiańskiego bóstwa. Wokół ognia kilka młodych kobiet i krótko ostrzyżonych mężczyzn w wojskowych butach. W ręku trzymają zapalone pochodnie lub biało-czerwone flagi i sztandary m.in. symbolami orła z toporem. Punktem kulminacyjnym jest podpalenie wielkiej swastyki.

O budzącym kontrowersje świętowaniu Nocy Kupały przez członków Nacjonalistycznego Stowarzyszenia Zadruga poinformował nas Czytelnik. - To są jawne działania pogańskich neonazistów w Białymstoku. Na zdjęciach widać, jak bawią się przy płonącej swastyce - napisał.

Zdjęcia płonącej swastyki i m.in. apel „o zachowanie czystości krwi” i „triumfie aryjskiego dziecka”, pojawił się właśnie na stronie internetowej podlaskiej Zadrugi.

Anna Tatar z antyfaszystowskiego Stowarzyszenia Nigdy Więcej nie jest zaskoczona , bo - jak mówi - nie pierwszy raz widzi takie obrazki. - Neopoganie wielokrotnie manifestowali m.in. swoje poparcie dla Janusza Walusia, który w 1993 roku w RPA z pobudek rasistowskich zabił działacza antyapartheidowskiego, Chrisa Haniego - przypomina.

Jedną z czołowych postaci podlaskiej Zadrugi - co wynika ze zdjęć - jest Tomasz G., który był zamieszkany w sprawę pobicia w Białymstoku czarnoskórego prezentera jednej z telewizji.

Czy nacjonaliści popełnili przestępstwo nawoływania do nienawiści rasowej i propagowania totalitarnego ustroju państwa? Sprawdzi to policja. - Informację potraktujemy jako zgłoszenie i ją sprawdzimy - zapewnia podinsp. Andrzej Baranowski z podlaskiej policji.

Opinia


Anna Tatar z antyfaszystowskiego Stowarzyszenia Nigdy Więcej
: Takie zloty neofaszystowskich neopogan - jak ten na Podlasiu - organizowane są od kilkunastu lat. Odbywają się z towarzyszeniem swastyk i płonących pochodni, a zdjęcia z tych zjazdów publikowane są w internecie. Trzeba podkreślić, że to spalenie swastyki miało zideologizowany i w pewnym sensie obrzędowy charakter. Swastyka, nazywana przez neopogan swarzycą, to dla nich symbol słowiańskiego bóstwa Swaroga. Te obrzędowe gesty związane są nierzadko z wrogością wobec chrześcijaństwa - skażonego, według neopogan, przez Żydów i judaizm. W swoich manifestacjach publicznie wzywają oni do „zachowania czystości rasy” i „triumfu aryjskiego dziecka”, powiewając przy tym bezkarnie flagami z symbolem tzw. toporła (topór z sylwetką orła) oraz ze stylizowaną swastyką.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Zadruga Podlasie. Płonąca swastyka i flagi. Tak świętują nacjonaliści (zdjęcia) - Kurier Poranny

Komentarze 112

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 17.09.2018 o 18:15, Gość napisał:

Zadruga to lewacka narodowo-socjalistyczna organizacja. Nielogiczne jest twierdzenie że jakoby inni lewacy z bratnich lewackich organizacji zamierzali robić złośliwości lewakom z zadrugi. Prędzej jakiś prawicowiec który płaci podatki na utrzymanie tej chołoty chce zrobić porządek z czerwonym łajnem o odcieniach od brunatnego po różowe które zalewa obecnie Polskę od morza do Tatr.

g
gość
W dniu 17.09.2018 o 19:15, Gość napisał:

Na bycie hołotą trzeba zasłużyć i mieć papier. W innym przypadku się jest zwyczajną chołotą.

Durne tłumaczenie.

G
Gość
W dniu 17.09.2018 o 18:15, Gość napisał:

Zadruga to lewacka narodowo-socjalistyczna organizacja. Nielogiczne jest twierdzenie że jakoby inni lewacy z bratnich lewackich organizacji zamierzali robić złośliwości lewakom z zadrugi. Prędzej jakiś prawicowiec który płaci podatki na utrzymanie tej chołoty chce zrobić porządek z czerwonym łajnem o odcieniach od brunatnego po różowe które zalewa obecnie Polskę od morza do Tatr.

G
Gość
W dniu 17.09.2018 o 18:30, gość napisał:

C H O Ł O T Y :lol: naucz się szmondaku ortografii,zanim cokolwiek klikniesz-c h o ł o t o :P

Na bycie hołotą trzeba zasłużyć i mieć papier. W innym przypadku się jest zwyczajną chołotą.
G
Gość
W dniu 17.09.2018 o 18:15, Gość napisał:

Zadruga to lewacka narodowo-socjalistyczna organizacja. Nielogiczne jest twierdzenie że jakoby inni lewacy z bratnich lewackich organizacji zamierzali robić złośliwości lewakom z zadrugi. Prędzej jakiś prawicowiec który płaci podatki na utrzymanie tej chołoty chce zrobić porządek z czerwonym łajnem o odcieniach od brunatnego po różowe które zalewa obecnie Polskę od morza do Tatr.

g
gość
W dniu 17.09.2018 o 18:15, Gość napisał:

Zadruga to lewacka narodowo-socjalistyczna organizacja. Nielogiczne jest twierdzenie że jakoby inni lewacy z bratnich lewackich organizacji zamierzali robić złośliwości lewakom z zadrugi. Prędzej jakiś prawicowiec który płaci podatki na utrzymanie tej chołoty chce zrobić porządek z czerwonym łajnem o odcieniach od brunatnego po różowe które zalewa obecnie Polskę od morza do Tatr.

C H O Ł O T Y  :lol: naucz się szmondaku ortografii,zanim cokolwiek klikniesz-c h o ł o t o  :P

G
Gość
W dniu 16.09.2018 o 18:15, Świętopełk napisał:

Zadruga jest antyfaszystowska i antynazistowska...to prowokacja lewaków, aby obciążyć nasz słowiański ruch narodowy

Zadruga to lewacka narodowo-socjalistyczna organizacja. Nielogiczne jest twierdzenie że jakoby inni lewacy z bratnich lewackich organizacji zamierzali robić złośliwości lewakom z zadrugi. Prędzej jakiś prawicowiec który płaci podatki na utrzymanie tej chołoty chce zrobić porządek z czerwonym łajnem o odcieniach od brunatnego po różowe które zalewa obecnie Polskę od morza do Tatr.
Ś
Świętopełk

Zadruga jest antyfaszystowska i antynazistowska...to prowokacja lewaków, aby obciążyć nasz słowiański ruch narodowy

G
Gość

Strach syjonistycznych chazaro-mongołów tureckich przed słowiańskim odrodzeniem.

Syjonizm-socjalizm-komunizm-faszyzm od jednego mongoła pochodzi.

N
Niemiecko-żydowski szpieg
Są różnice pomiędzy nacjonalizmem,.faszyzmem i nazizmem, ale zadruga ewidentnie zalicza się do nazizmu. Propagują pogaństwo (W Rzeszy też było), sieją nienawiść do Żydów, wierzą w teorie spiskowe. Pozdrowienia od Niemieckiego szpiega polaczki! Dalej kłaniajcie się drzewkom i kwiatkom
P
Polak

Sam pomysł odrodzenia słowiańskieo jest świetny ale wczuta na wór Niemiecki to przesada. popieram nacjonalim polski ale trzeba wybrać polskie symblole coś co baardziej kojazy się mniej agresywnie. Strzeacie sobie w stope idioci nie zrozumieja że symbol jest uniwersalny dla nich swastyka jest juz przekleta :D tak samo salut rzymski. Debilowi nie wytłumaczysz. z reszta swastyka była na wielu polskicch odznakach przed druga wojna i nikt sie  tego powodu nie masturbowal. Róbcie swoja robote wasz ruch rosnie w sile. Chwała odrodzonej Polsce!!!!

G
Gość
W dniu 27.07.2016 o 17:58, Gość napisał:

Jakiej najnowszej? Wujek Adolf nie żyje już ponad 70 lat. Mam nadzieję, że za 10 albo 15 słowiańska swastyka znów stanie się modnym symbolem, który można mieć na przykład na koszulce.

 

Oh, no tak, największy kataklizm w dziejach europy był 70 lat temu, wiec walić to juz zapomnieliśmy i niedługo i swasta będzie ok i heilowanie

Nie dziwie się ze ludzie mają was za skrajnych debili bo nie znajduje racjonalnych argumentów aby w jakikolwiek sposób uzmysłowić neonaziolom że nadal żyją ofiary nazistów i rodziny które utraciły dziadków ojców babcie i matki z rąk niemieckich.

Ale to było 70lat temu to walić to xD Moja prośba nie rozmnażaj się, bo jeszcze swoją "inteligencję" przerzucisz na innych

G
Gość
W dniu 27.07.2016 o 17:42, Gość napisał:

Mylisz się grubo.Ludzie nadają symbolom znaczenie. Na początku było to kilka maźnięć, potem uznano to za znak szczęścia etc.Tęcza była kojarzona z czymś co powstaje pod deszczu i z mitem ze na końcu tęczy jest garniec złota. Obecnie symbol kojarzy się ze środowiskami LGBT bo takie znaczenie mu obecnie nadano.Swastyka czy jakkolwiek ją nazwiecie, ma obecnie wyraz jednoznacznie negatywny, ponieważ  w historii najnowszej była symbolem najbardziej zbrodniczej organizacji jaka tylko powstała.Szukając tłumaczenia robi się z siebie .a bo ignoruje się istnieje drugiej wojny światowejWłaśnie "neonaziści" są osobami które kwestionują to co się wydarzyło i udają ze II wojna nie miała miejsca.W kraju o nazwie 'Polska" to coś nazywa się "swastyka" i jest symbolem zakazanym. Nikogo nie obchodzi jak to widzą w indiach, bo an ziemi polskiej obowiązuje polskie prawo a nie hindu czy jakieś rodzimowierstwo Ale szkoda strzępić buzie na osoby zbyt ułomne aby pojąc co robią

 

Jakiej najnowszej? Wujek Adolf nie żyje już ponad 70 lat. Mam nadzieję, że za 10 albo 15 słowiańska swastyka znów stanie się modnym symbolem, który można mieć na przykład na koszulce.

G
Gość
W dniu 22.07.2016 o 12:35, Zadrużanin napisał:

Jezus też był rodzimowiercą. Nie ma tam nazioli ani żadnego gestu choćby przypominającego "zamawianie 5 piw", więc odstaw dragi, bo masz przywidzenia. Żadna kultura nie ma monopolu na swastykę - ani hinduska, ani niemiecka, ani nawet słowiańska.

 

Mylisz się grubo.

Ludzie nadają symbolom znaczenie. Na początku było to kilka maźnięć, potem uznano to za znak szczęścia etc.

Tęcza była kojarzona z czymś co powstaje pod deszczu i z mitem ze na końcu tęczy jest garniec złota. Obecnie symbol kojarzy się ze środowiskami LGBT bo takie znaczenie mu obecnie nadano.

Swastyka czy jakkolwiek ją nazwiecie, ma obecnie wyraz jednoznacznie negatywny, ponieważ  w historii najnowszej była symbolem najbardziej zbrodniczej organizacji jaka tylko powstała.

Szukając tłumaczenia robi się z siebie debila bo ignoruje się istnieje drugiej wojny światowej

Właśnie "neonaziści" są osobami które kwestionują to co się wydarzyło i udają ze II wojna nie miała miejsca.

W kraju o nazwie 'Polska" to coś nazywa się "swastyka" i jest symbolem zakazanym. Nikogo nie obchodzi jak to widzą w indiach, bo an ziemi polskiej obowiązuje polskie prawo a nie hindu czy jakieś rodzimowierstwo

 

Ale szkoda strzępić buzie na osoby zbyt ułomne aby pojąc co robią

b
bob

Ja tam nie mam nic do homoseksualistów, ale z ogniem do lasu wchodzić nie powinni.

Wróć na i.pl Portal i.pl