Barometr Bartusia - krakowska gastronomia walczy z pandemią i niemądrym prawem
Roboty przy budowie tunelu toczą się po obu stronach góry - w portalach północnym i południowym. W ostatnim czasie robotnicy w tunelu zajmowali się wykonaniem spągu w tunelu nr 2, a także robotami związanymi związane z wykonaniem nisz w tunelu obu nitkach.
Dodatkowo cały czas prowadzone są prace związane w kruszeniem i wywożeniem materiału skalistego powstałego w czasie drążenia tunelu.
Tunel pod Luboniem Małym ma być najdłuższym drogowym tunelem w Polsce. Samochody będą nim jechać w obu kierunkach po dwóch pasach. W każdym kierunku będzie prowadził osobny tunel. Każdy tunel będzie miał 2060 metrów długości. Trasa ma być oddana do użytku kierowcom w 2021 roku. Robotnicy drążący tunel zajmują się także budowę dróg dojazdowych do tunelu z obu stron tunelu. Koszt wybudowania tego tunelu to niemal miliard złotych.
- Nieistniejące już tatrzańskie schroniska. Słyszeliście o nich?
- Koronawirus w Polsce [DANE, MAPY, WYKRESY]
- Parking pod Babia Górą w prokuraturze. Powstał nielegalnie
- Drożyzna nad morzem? Na Podhalu obiad zjesz za 15 zł
- Przyrodnicy uratowali przed utonięciem 500 susłów
- Urokliwe miejsca w Tatrach, gdzie nie będzie dzikich tłumów
