W ostatnich dniach firma InPost wysłała do swoich klientów maila, w którym informuje o zmianach. - Zgodnie z nowym regulaminem świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Paczkomaty sp. z o.o., który wejdzie w życie w dniu 14 maja 2017 roku — skróceniu ulegnie czas na odbiór przesyłki z paczkomatu. Paczki umieszczone w paczkomatach będą od tej chwili czekały na odbiór przez 48 godzin, a nie — jak dotychczas — przez 72 godziny - czytamy w wiadomości.
InPost podkreśla, że zmiany są spowodowane odbieraniem paczki w terminie nieprzekraczającym 24 godziny. Zdaniem firmy skrócenie czasu na odbiór przesyłki do 48 godzin nie wpłynie na wygodę korzystania z paczkomatów.
W przypadku nieodebrania paczki, ta trafi do najbliższego oddziału InPost Paczkomaty, gdzie poczeka na odbiorcę kolejne trzy dni robocze (a nie, jak do tej pory — 11 dni).
- Ujednolicamy zasady — dla przejrzystości postanowiliśmy wyrównać czasy awizacji paczek paczkomatowych i kurierskich. Od połowy maja wszystkie paczki doręczane przez InPost obowiązywać będą te same czasy awizacji - tłumaczą przedstawiciele InPost.
Termin odbioru przesyłki z paczkomatu można jednak przedłużyć o kolejne 48 godzin. W tym celu trzeba będzie wysłać smsa na specjalny numer InPostu. Koszt? 4,62 zł z VAT.