Autostrada A2 w Poznaniu. Będzie trzeci pas. Wojewoda wydał decyzję

BLD
Grzegorz Dembiński
Wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann wydał decyzje w sprawie dobudowy trzeciego pasa ruchu autostrady A2 na odcinku od węzła "Poznań Zachód" do węzła "Poznań Krzesiny". To odcinek o długości blisko 16 kilometrów.

W poniedziałek Zbigniew Hoffmann podpisał dwie decyzje o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na dobudowę trzeciego pasa ruchu i wzmocnieniu konstrukcji nawierzchni autostrady A2 na odcinku od węzła "Poznań Zachód" do węzła "Poznań Krzesiny" o długości prawie 16 km.

ZOBACZ TEŻ: Czekolada na A2 trafiła na światowe czołówki. Time, CNN, 7 News Melbourne - od Londynu po Australię głośno o słodkiej katastrofie

Przypomnijmy, że wniosek o pozwolenie na budowę spółka Autostrada Wielkopolska złożyła pod koniec lutego. Rozbudowa autostrady konieczna jest już od jakiegoś czasu. Obecnie ruch na autostradzie wynosi ponad 60 tys. samochodów dziennie. A zgodnie z umową koncesyjną, którą władze Autostrady Wielkopolskiej zawarły w 1997 roku z polskim rządem oraz późniejszymi aneksami do niej, prace nad budową trzeciego pasa powinny się rozpocząć, gdy dzienne natężenie ruchu przekroczy na danym odcinku 45 tys. aut. Jeśli budowa ruszy jesienią, może się ona zakończyć w 2020 r. Koszt inwestycji może wynieść ok. 100 mln zł.

- Dobudowa trzeciego pasa stanowi ważny element autostrady A2, będącej głównym ciągiem komunikacyjnym wschód – zachód na terenie naszego województwa oraz całego kraju. Poszerzenie autostradowego pasa ruchu usprawni przejazd samochodów osobowych i ciężarowych przez odcinek autostradowej obwodnicy miasta Poznania, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu oraz usprawni ruch samochodowy na włączeniach z dróg ekspresowych S5 i S11 – komentuje wojewoda Hoffmann.

Inwestycja obejmuje dobudowę trzeciego pasa ruchu, wzmocnienie nawierzchni, poszerzenie mostu nad rzeką Wirenką do trzech pasów ruchu dla każdej jezdni, wydłużenie przejazdów awaryjnych, wykonanie oraz regulację wysokościową nawierzchni przy kolumnach alarmowych, wymianę barier ochronnych, czy przebudowę odwodnienia i kanalizacji deszczowej.

Wielu kierowców zapomina o kilku podstawowych przepisach. W ten sposób nie tylko narażają się na mandat w wysokości nawet do 500 zł, ale również stwarzają zagrożenie na drodze. Zobacz 10 najczęściej zapominanych przepisów drogowych!Przejdź do kolejnego slajdu --->

10 przepisów drogowych, które często łamiemy, bo o nich... z...

Źródło: TVN Turbo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Autostrada A2 w Poznaniu. Będzie trzeci pas. Wojewoda wydał decyzję - Głos Wielkopolski

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
fox
Jeśli na rok przed wydaniem decyzji wiadomo, że wykonawcą musi byc Strabag, a asfalt musi byc od Dolaty, to ustawiacze niech darują sobie przetarg. To równie słabe jak przygotowywanie kip w urzędach gmin.
n
nieszmalc
nie ma sensu budowanie 3ciego pasa . nalezy zrobic tak jak jest w new york i new jersey, czyli zbudowac obok nowa autostrade 2pamowake dla wszystkich pojazdow, a te isniejaca A2 przeznaczyc dla SAMOCHODOW TYLKO OSOBOWYCH.cZYLI WOGOLE TRZEBA ZBUDOWAC NOWA AUTOSTRADE OBOK z silniejszym podlozem i juz.tzw expressway
P
Piotr
A dlaczego nie do Poznań wschód, tylko te 16 km ?
P
Pior
Autostrada miała być 3 pasmowa od początku. Kulczyk jednak tak się dogadal z rządem, że zaplaca za 3, zrobią 2, a jak będzie więc samochodów to wtedy...
Jaki to był rząd wtedy?
m
mm
Trzeci pas z pewnością będzie pewną ulgą, ale patrząc na przyrosty ilości pojazdów, należało by wykonać od razu 4-ty! Jak budowlańcy skończą będzie trzeba budować od nowa!
Prawdę mówiąc to projekt był "skopany" od samego początku! Należało budować tak by oddzielić ruch lokalny (miasto i S5/S11 od ruchu tranzytowego A2) Tak to tylko takie pudrowanie...
w
www
KILKA LAT TEMU ! ŻENADA
Wróć na i.pl Portal i.pl