Dla branży oznacza to odejście od tradycyjnych metod polegających na wysyłaniu do dłużników listów oraz licznych wiadomości SMS, wizytach windykatorów terenowych, niepokojeniu połączeniami telefonicznymi. Do tej pory w większości przypadków przyjęte jest, że to to firma odbierająca dług decyduje o formie, miejscu i czasie kontaktu.
Europejski trend wprowadzający cyfrowe i samoobsługowe zarządzanie niespłaconymi rachunkami czy pożyczkami powoduje, że człowiek nie czuje się niepokojony przez instytucje. Sam decyduje, w jaki sposób ureguluje swoje zobowiązanie. Nie musi tłumaczyć się przed nikim obcym ze swoich problemów. Może to robić w dogodnym dla siebie momencie np. w wolnej chwili w tramwaju lub w poczuciu bezpieczeństwa w zaciszu własnego domu.
Polacy wykazują się bardzo wysokim poziomem absorbcji technologii. Jak wynika z raportu Fundacji DigitalPoland „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?” (2021) 91% Polaków uważa, że nowe technologie ułatwiają codzienne życie, a 74% z chęcią sięga po nowinki technologiczne. Zarząd AxFina upatruje w tym dużą szansę na szybki rozwój dlatego europejski podmiot w listopadzie bieżącego roku ukończył proces wdrożenia w Polsce.
