Biedronka rozda darmowe bony przez karę od UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w grudniu 2018 zdecydował, że Biedronka naruszyła zbiorowe interesy klientów. Chodzi o nieprzestrzeganie przepisów dotyczących zgłoszeń wad towarów z tytułu rękojmi.
Na czym polega problem, za który Biedronka otrzymała karę od UOKiK?
- pracownicy Biedronki informowali konsumentów, iż w przypadku zgłoszenia wady towaru z tytułu rękojmi za wady jest możliwa jego wymiana, naprawa lub zwrot pieniędzy, co może wprowadzać klientów w błąd w zakresie uprawnień im przysługujących z tytułu rękojmi
- ustne reklamacje miały sprawiać problem z tytułu braku potwierdzenia ich na piśmie przez pracowników sieci Biedronka, co zmuszało klientów do składania reklamacji w formie elektronicznej,
- nieinformowaniu klientów w sposób wyczerpujący i zrozumiały o procedurze rozpatrywania reklamacji.
Teraz Biedronka bije się w piersi. UOKiK zobligowało Jeronimo Martins Polska do:
- porzucenia uciążliwych dla klientów praktyk,
- usunięcia ich skutków poprzez zorganizowanie szkolenia na platformie elektronicznej.
Biedronka robi szkolenie ZASADY. Do wygrania bony na zakupy
Biedronka przez karę od UOKiK przeprowadzi akcję edukacyjną o prawach konsumenckich. Jej forma to quiz online. Pierwsze 35 tysięcy konsumentów, którzy go rozwiążą dostaną bon o wartości 10 złotych do wykorzystania w Biedronce.
Jak wyglądać będzie kurs który pojawi się na stronie Biedronki? Składać się będzie z dwóch części:
- To zbiór materiałów edukacyjnych dot. zasad polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- To interaktywny quiz zawierający 10-12 pytań dot. części edukacyjnej.
Pierwsze 35 tysięcy osób, które rozwiążę quiz - niezależnie od wyniku - otrzyma bon do wykorzystania w sieci sklepów Biedronka o wartości 10 złotych.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Tak wygląda willa generała Ziętka w Ustroniu
Bezczelny złodziej okradł sklep jubilerski w Katowicach
