Najkorzystniejszą ofertę złożyła Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska. W tym postępowaniu odrzucono oferty firm Strabag z Pruszkowa oraz Max Boegl Polska z Wrocławia. Firma z Gdańska domaga się za wykonanie wszystkich prac 25 milionów 547 tysięcy złotych. Przegrane w przetargu firmy złożyły ofertę na 35 milionów 233 tysięcy złotych oraz 48 milionów 289 tysięcy złotych. Wszyscy oferenci dawali 10-letni okres gwarancji.
Napięte terminy
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia wynosi 22 miliony 346 tysięcy złotych, nie wykluczone więc, że podobnie jak to się wcześniej odbywało, również w tym przypadku może być zarządzona aukcja internetowa, która pozwoli obniżyć jeszcze cenę. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule projektuj i buduj wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie dróg kołowania i płyt postojowych wraz z infrastruktura lotniskową po wschodniej stronie lotniska,stanowiących część zadania inwestycyjnego pod nazwą „Rozbudowa Portu Lotniczego Radom – Sadków”.
Zamówienie powinno zostać zrealizowane w terminie do 16 miesięcy od daty podpisania umowy,jednak nie później niż do dnia 30 marca 2022 roku. Zgodnie z przyjętym harmonogramem sama realizacja inwestycji powinna rozpocząć się nie później niż 21 stycznia przyszłego roku, a gotowość do użytkowania dróg kołowania i płyt postojowych do wschodniej i zachodniej części lotniska powinna nastąpić nie później niż 21 kwietnia 2022 roku.
Zadanie oprócz budowy dróg kołowania o nawierzchni bitumicznej zawiera budowę niezbędnych instalacji energetycznych, teletechnicznych i odwodnieniowych wraz z budową zbiorników retencyjnych i przepompowni. Zrealizowanie tego zadania będzie wymagało przebudowy infrastruktury miejskiej, w tym zmianę przebiegu drogi powiatowej. Łączna powierzchnia nawierzchni lotniskowych do wykonania w tym etapie wynosi około 39 tysięcy metrów kwadratowych.
Lotnisko bez opóźnień
Tymczasem bez jakichkolwiek opóźnień trwają inne prace związane z budową praktycznie od nowa radomskiego portu lotniczego. Przed tygodniem podpisano umowę dotyczącą budowy obiektów towarzyszące, czyli budynku administracyjnego, a także obiektów służących Straży Granicznej i celnikom. Zajmie się tym warszawska firma Anna Bud. Na ukończeniu są roboty nawierzchniowe na pasie startowym, trwa budowa terminala, który do końca roku ma być przykryty dachem.
W sumie realizowane już kontrakty na lotnisku warte są 435 milionów złotych, ale na rozstrzygnięcia czekają kolejne przetargi dotyczące dróg kołowania, płyt postojowych po zachodniej części lotniska, dróg dojazdowych, strażnicy Lotniskowej Straży Pożarnej i wieży kontroli lotów, a także urządzeń związanych z funkcjonowaniem ruchu lotniczego, czyli systemów naprowadzania samolotów, świateł oświetlających pas startowy oraz płyty postojowe i inne. Ostatnie formalności związane z dopuszczeniem lotniska do użytkowania cywilnego mają nastąpić najpóźniej pod koniec czerwca 2022 roku.
