CHERY Wprowadza Nową Technologię Super Hybrid

Materiał informacyjny Chery
SUV-y TIGGO z technologią CSG wchodzą na Polski rynek w czerwcu.
  • 10 kwietnia 2025 roku firma CHERY zaprezentowała nową technologię CSH (CHERY Super Hybrid), osiągając rekordową sprawność cieplną na poziomie 48%.

  • Modele TIGGO 7 / TIGGO 7 PHEV / TIGGO 8 / TIGGO 8 PHEV będą dostępne w Polsce już w czerwcu 2025 roku.

  • W 2025 roku CHERY wprowadzi na całym świecie 19 modeli hybrydowych, obejmujących warianty HEV, PHEV i REEV.

  • Testy bezpieczeństwa Euro NCAP modeli TIGGO 7, TIGGO 7 PHEV, TIGGO 8 oraz TIGGO 8 PHEV zaplanowano do zakończenia w trzecim kwartale 2025r.

CHERY Prezentuje Nową Technologię CSH Podczas Wydarzenia „2025 Chery Hybrid Technology Night”; 19 Globalnych Modeli Hybrydowych Zaplanowanych na 2025 Rok

Podczas wydarzenia „2025 Chery Hybrid Technology Night”, które odbyło się 10 kwietnia 2025 roku, firma CHERY oficjalnie zaprezentowała swoją najnowszą innowację hybrydową — CSH (CHERY Super Hybrid), co stanowi kolejny kamień milowy w globalnym rozwoju nowych źródeł energii.

Jako jeden z pierwszych chińskich producentów samochodów zaangażowanych w badania i rozwój technologii hybrydowych, CHERY planuje wprowadzenie 19 modeli hybrydowych na całym świecie w 2025 roku, uwzględniających technologie HEV, PHEV i REEV. Modele TIGGO 7 PHEV i TIGGO 8 PHEV, wyposażone w technologię CSH, będą dostępne na polskim rynku od czerwca 2025 roku.

Od rozpoczęcia prac badawczo-rozwojowych w 2001 roku, CHERY, z ponad dwiema dekadami doświadczenia, posiada obecnie własne możliwości w zakresie pełnego łańcucha systemów hybrydowych, w tym silników, układów napędu elektrycznego, kontrolerów, skrzyń biegów do hybryd, akumulatorów i kluczowych komponentów. Firma opracowała również kompleksową strategię układów napędowych obejmującą technologie spalinowe, hybrydowe, elektryczne i wodorowe, co czyni ją jednym z nielicznych globalnych producentów OEM posiadających pełne kompetencje w dziedzinie technologii hybrydowych.

CSH (CHERY Super Hybrid) osiąga 48% Sprawności Cieplnej wyznaczając nowy globalny standard

Platforma CSH zapewnia wyjątkowe korzyści w zakresie oszczędności energii, osiągów i inteligentnych technologii.

System Chery Super Hybrid integruje najnowszej generacji silnik hybrydowy o sprawności cieplnej 46,5% i przekładnię hybrydową o ogólnej sprawności systemu na poziomie 93%. To otwiera nową erę spalania paliwa na poziomie 2 litrów. Efektywność energetyczna nowej generacji silnika hybrydowego przekroczyła już 48%, ustanawiając nowy, światowy rekord!

CHERY opracowało ponadto specjalny, hybrydowy zespół napędowy z silnikiem spalinowym 2.0 TGDI i przekładniami DHT230 i DHT280. Oferuje on maksymalną moc na poziomie 280 kW i jedną z najwyższych na świecie prędkości obrotowych silnika elektrycznego, dochodzącą do 24 000 obr./min.

Platforma wyposażona jest w autorski, zintegrowany system sterowania jazdą. System ten łączy inteligentne sterowanie z zarządzaniem energią, na bieżąco opracowując strategie energetyczne. Optymalizuje to wydajność pojazdu w czasie rzeczywistym, , przy jednoczesnym zachowaniu precyzyjnego prowadzenia, niezależnie od aktualnej sytuacji drogowej.

Premiera serii TIGGO 7 i TIGGO 8 w Polsce już w czerwcu – modele PHEV z technologią Chery Super Hybrid

Modele TIGGO 7 PHEV i TIGGO 8 PHEV, wyposażone w opracowaną przez CHERY technologię CSH Super Hybrid, wkrótce zadebiutują w Polsce.

Samochody te oferują trzy tryby jazdy: elektryczny, hybrydowy i spalinowy. W trybie hybrydowym z pełnym akumulatorem i zbiornikiem paliwa, zużycie wynosi poniżej 1 l/100 km. W trybie wyczerpania akumulatora (głównie silnik spalinowy), spalanie wynosi około 7,6 l/100 km — nadal zapewniając lepszą efektywność niż pojazdy konwencjonalne.

Oba modele są wyposażone w piątą generację silnika hybrydowego 1.5T-GDI o sprawności cieplnej do 44,5%, łączącą wysokie osiągi z oszczędnością paliwa.

W zakresie ładowania dostępne są różne opcje: szybkie ładowanie DC (40 kW) umożliwia naładowanie od 30% do 80% w zaledwie 20 minut (około 45 km zasięgu); ładowanie wolne AC (6,6 kW) trwa około 3 godzin (10%–100%); ładowarka przenośna (220–230 V) zapewnia pełne naładowanie w około 8,5 godziny.

Zasięg całkowity wynosi ponad 1000 km, z maksymalnie 90 km w trybie czysto elektrycznym, co umożliwia codzienne dojazdy bez zużycia paliwa.

TIGGO 7 / TIGGO 7 PHEV / TIGGO 8 / TIGGO 8 PHEV Oczekują na Certyfikację Euro NCAP w III Kwartale 2025

Podczas opracowywania technologii CSH firma CHERY przeprowadziła testy w dziewięciu regionach świata i 44 krajach docelowych, a całkowity przebieg testowy każdego pojazdu przekroczył 1 milion kilometrów.

Platforma CSH zawiera system „Bezpiecznego Inteligentnego Monitorowania Akumulatora”, który odcina obwód wysokiego napięcia w ciągu 10 milisekund po kolizji. W celu zapewnienia działania w ekstremalnych warunkach, modele wyposażono w zaawansowaną technologię termiczną akumulatora, umożliwiającą rozruch przy −35°C i pełne osiągi przy 60°C. Akumulator przeszedł rygorystyczne testy bezpieczeństwa, w tym przebijanie gwoździem, zgniatanie i zanurzenie w wodzie, spełniając wojskowe normy bezpieczeństwa.

Modele TIGGO 7, TIGGO 7 PHEV, TIGGO 8 i TIGGO 8 PHEV, które wkrótce wejdą na polski rynek, mają uzyskać certyfikację Euro NCAP w trzecim kwartale 2025 roku.

Podczas Targów Motoryzacyjnych w Szanghaju 2025 CHERY zaprezentuje swoją nową matrycę technologii hybrydowej oraz kluczową gamę produktów. 

Wróć na i.pl Portal i.pl