Cyfrowa rewolucja wkroczy do szkół? Jest pomysł na e-learning

Magdalena Konczal
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Polskie szkoły muszą być regularnie wyposażane w nowoczesne technologie, a koncepcja pracowni komputerowej wymaga przemyślenia. Ważne jest także podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli i rodziców oraz szersze wykorzystanie e-learningu w edukacji – podkreślają eksperci Związku Cyfrowa Polska.

Spis treści

Cyfrowa transformacja w edukacji?

W sierpniu Ministerstwo Edukacji zorganizowało konsultacje dotyczące „Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji”. W ramach tych konsultacji swoje sugestie przedstawił Związek Cyfrowa Polska, reprezentujący branżę cyfrową w kraju.

dzieci przed komputerami
Związek Cyfrowa Polska ma pomysł, jak zmienić edukację. freepik

Eksperci Związku Cyfrowa Polska zwracają uwagę, że cyfryzacja szkół jest kluczowa dla poprawy efektywności edukacji, wyrównywania szans oraz przygotowania młodzieży do rynku pracy.

– Cyfryzacja edukacji to niezbędny krok, aby w pełni wykorzystywać potencjał szkoły. Dobrze wprowadzone technologie cyfrowe mogą umożliwić osiąganie coraz lepszych wyników i podnieść efektywność całego procesu edukacyjnego – mówi Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska.

Nowoczesny sprzęt jest potrzebny

Jednym z głównych obszarów wymagających zmian jest wyposażenie szkół w nowoczesny sprzęt. Choć w ostatnich latach nastąpiła poprawa, wiele placówek nadal nie zostało zmodernizowanych, co prowadzi do nierówności w systemie edukacji. Dlatego konieczne jest dalsze doposażanie szkół w sprzęt cyfrowy – podkreśla organizacja w piśmie do minister edukacji.

Cyfrowa Polska apeluje także o rozszerzenie katalogu sprzętu, obejmującego nie tylko komputery, ale również monitory interaktywne, rzutniki oraz akcesoria, takie jak pamięci i dyski. Eksperci podkreślają potrzebę określenia minimalnych standardów sprzętowych oraz polityki cyberbezpieczeństwa, aby do szkół trafiały tylko bezpieczne, wydajne i trwałe urządzenia.

Eksperci Związku Cyfrowa Polska proponują szeroką zmianę koncepcji pracowni komputerowej. Pracownia ta nie powinna być jedynie pokojem z komputerami, ale także miejscem do nauki druku 3D, robotyki czy bezpieczeństwa w sieci.

Związek Cyfrowa Polska podkreśla, że narzędzia do e-learningu powinny być szerzej wykorzystywane w szkołach. E-learning umożliwia naukę z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, co jest szczególnie popularne na całym świecie, zwłaszcza w nauce języków.

– Dlaczego by więc nie wykorzystać ich szerzej w szkole? – zauważa Kanownik, dodając, że „e-learning może być dużo tańszy, niż tradycyjna nauka”.

Eksperci Związku Cyfrowa Polska zwracają również uwagę na potrzebę zwiększania kompetencji cyfrowych wśród nauczycieli i rodziców. Ważne jest, aby rodzice byli świadomi korzyści i zagrożeń związanych z technologią.

– Współpraca szkoły z rodzicami pozwoli na szersze i bardziej skuteczne wsparcie uczniów w ich rozwoju cyfrowym – podkreśla ekspert Cyfrowej Polski.

Związek Cyfrowa Polska informuje, że zespół laureatów konkursu „Nauczyciel Roku”, współpracujący ze Związkiem w ramach Inicjatywy „Szkoła 4.0”, pracuje nad rekomendacjami dotyczącymi cyfrowej transformacji edukacji. Wyniki ich prac zostaną zaprezentowane Ministerstwu Edukacji jesienią.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Edukacji codziennie. ObserwujStrefaEdukacji.pl!

Źródło:

Polska Agencja Prasowa

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc
Gdzie laptopy dla uczniów ?
t
taki sobie
zarąbiasty pomysł na pokolenie nie radzące sobie z życiem i innymi ludźmi,
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl