Czy Amerykanie przejmą lotnisko w Świdniku? Główny akcjonariusz deklaruje: Jesteśmy otwarci

Tomasz Nieśpiał
Krzysztof Wiśniewski / Port Lotniczy Lublin
Takiego scenariusza nie wyklucza marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski. - Nie wiem czy Amerykanie będą zainteresowani, ale oddanie części lotniska na potrzeby wojska to szansa dla Świdnika – uważa marszałek. Z kolei główny akcjonariusz lotniczej spółki deklaruje, że jest otwarty na taką propozycję.

- Jasionka się już dusi – powiedział podczas ostatniej sesji sejmiku województwa lubelskiego marszałek Jarosław Stawiarski.

Chodzi o podrzeszowskie lotnisko, przez które następuje przerzut sprzętu wojskowego związany ze wzmacnianiem wschodniej flanki NATO. Jak zasugerował marszałek Stawiarski potrzeby amerykańskiej armii mogą być znacznie większe, na czym mogłoby skorzystać lotnisko w Świdniku. Głównymi akcjonariuszami Portu Lotniczego Lublin są gmina Lublin i województwo lubelskie, które regularnie dokładają się do funkcjonowania lotniczej spółki. Szansą na zwiększenie rentowności lotniska ma być wybudowanie terminala cargo.

– Nie loty wycieczkowe, czarterowe, tylko cargo jest szansą dla lotniska. Ewentualnie oddanie części lotniska na potrzeby wojska, żeby MON płacił za to lotnisko – stwierdził marszałek Stawiarski podczas dyskusji na sesji sejmiku. Choć przyznał, że nie wie, czy Amerykanie będą zainteresowani przejęciem lubelskiego lotniska.

O takie plany zapytaliśmy największego akcjonariusza. Katarzyna Duma, rzecznik prasowy prezydenta Lublina przypomina, że lotnisko od początku 2021 r. prowadzi pełną obsługę w zakresie transportu towarów cargo w osobnym budynku od terminala pasażerskiego.

- W związku ze znacznymi możliwościami i perspektywą rozwoju lotniczego rynku cargo Port Lotniczy Lublin prowadzi przygotowania do budowy nowoczesnego, dedykowanego terminala cargo, pozwalającego na obsłużenie znacznie większej liczby towarów. Zwiększenie możliwości w zakresie cargo pozwoli lubelskiemu lotnisku na zdywersyfikowanie przychodów, co w dobie pandemii, która zachwiała pasażerskim rynkiem lotniczym na świecie, pokazało wyraźnie, że transport towarów może w znacznym stopniu wpłynąć na zwiększenie rentowności lotnisk – wyjaśnia Katarzyna Duma. Dodaje, że wykorzystanie infrastruktury lotniczej na potrzeby wojska jest uwarunkowane w pierwszej kolejności zapotrzebowaniem wyrażonym przez wojsko i stronę rządową.

- Lubelskie lotnisko jest otwarte na wszelkie formy działalności, które wpłyną na jak najlepsze wykorzystanie posiadanej infrastruktury, wpływając pozytywnie na funkcjonowanie lotniska oraz Lubelszczyzny – zaznacza rzecznik lubelskiego ratusza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl