Elektryczna rewolucja w transporcie szkolnym i lokalnym. „Rozwiązany problem komunikacyjny w sposób sprzyjający ekologii"

Maciej Badowski
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Agencja Rozwoju Przemysłu stawia na innowacje w transporcie publicznym. Michał Dąbrowski, prezes ARP, ujawnia plany dotyczące produkcji elektrycznych autobusów przez ARP E-Vehicles. Pojazdy te mają przyczynić się do redukcji wykluczenia komunikacyjnego w mniejszych miejscowościach oraz wśród szkół i przedszkoli.

Elektryczne autobusy szansą na lepszą przyszłość

Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) nie ustaje w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań, które mogłyby zrewolucjonizować polski rynek. Firma ARP E-Vehicles, będąca częścią ARP, skupia się na produkcji elektrycznych autobusów pod marką Pilea. Michał Dąbrowski, prezes ARP, podkreśla, że rozwój elektromobilności wymaga nie tylko specjalizacji, ale i głębokiego zrozumienia potrzeb rynku. W wywiadzie dla PAP zaznaczył, że agencja nie planuje rezygnować z projektu ARP E-Vehicles, lecz szuka sposobów na jego rozwój i komercjalizację.

Do ARP należy spółka ARP E-Vehicles, produkująca elektryczne autobusy pod marką Pilea.
Zdaniem prezesa ARP dobrym pomysłem byłaby produkcja autobusu elektrycznego dla szkół, przedszkoli, autobusu mniejszego, dla mniejszych miejscowości. Jakub Steinborn/ Polska Press

Wyznaczając kierunek rozwoju dla ARP E-Vehicles, Dąbrowski wspomniał o możliwości współpracy z partnerem technologicznym. Taki krok miałby na celu przyspieszenie prac nad projektem i dostosowanie oferty do oczekiwań rynku. Prezes ARP jest przekonany, że dofinansowanie spółki bez jasno określonego kierunku byłoby niewłaściwym posunięciem.

Autobusy elektryczne a wykluczenie komunikacyjne

Jednym z pomysłów, który może znacząco wpłynąć na zmniejszenie wykluczenia komunikacyjnego, jest produkcja elektrycznych autobusów przeznaczonych dla szkół, przedszkoli oraz mniejszych miejscowości. Dąbrowski zauważa, że takie pojazdy mogłyby rozwiązać wiele problemów związanych z dostępnością transportu publicznego, jednocześnie promując ekologiczne rozwiązania. Wizja ta spotkała się z pozytywnym odzewem ze strony wiceministra infrastruktury Stanisława Bukowca, który pełni również funkcję pełnomocnika rządu ds. wykluczenia komunikacyjnego.

Prezes ARP wierzy, że realizacja tego projektu mogłaby być wsparta środkami z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dąbrowski podkreśla również zainteresowanie samorządów takich miast jak Ustroń czy Wisła, co świadczy o rosnącej świadomości ekologicznej i potrzebie dostosowania oferty transportowej do nowych wyzwań.

Przejęcie RAFAKO EBUS – krok ku innowacjom

Ważnym momentem dla ARP było przejęcie spółki RAFAKO EBUS, obecnie znaną jako ARP E-Vehicles. To przejęcie umożliwiło Agencji Rozwoju Przemysłu kontrolę nad projektem konstrukcyjno-technologicznym, który obejmuje opracowanie, homologację i rozpoczęcie produkcji innowacyjnego autobusu elektrycznego. Decyzja ta świadczy o determinacji ARP w dążeniu do liderowania na polu elektromobilności i wprowadzania zrównoważonych rozwiązań transportowych na polski rynek.

Projekt elektrycznych autobusów ARP E-Vehicles może stać się przełomem w walce z wykluczeniem komunikacyjnym. Dzięki zaangażowaniu i współpracy na różnych szczeblach, możliwe jest stworzenie nowoczesnej i przyjaznej środowisku alternatywy dla tradycyjnego transportu publicznego.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl