Rejsy wycieczkowe zostały mocno dotknięte pandemią, która sparaliżowała branżę turystyczną na całym świecie.
Jednak firmy takie jak Royal Caribbean, która obsługuje drugą co do wielkości flotę statków wycieczkowych na świecie, odnotowały poprawę zarobków, gdy ograniczenia Covid-19 złagodniały.
Kontrakt ze SpaceX
Goście rejsów wycieczkowych zazwyczaj muszą płacić za dostęp do internetu na statkach, a połączenie pozostawia wiele do życzenia. SpaceX ma zaoferować szybszy internet na morzu, dzięki temu, że Starlink czerpie sygnał z dużej sieci własnych satelitów krążących wokół Ziemi.
Współpraca ze SpaceX "umożliwi więcej działań o dużej przepustowości, takich jak przesyłanie strumieniowe wideo" - mówi Jason Liberty, dyrektor generalny Royal Caribbean.
Liberty dodał, że instalacja Starlink na statkach Royal Caribbean rozpocznie się natychmiast i zakończy się do marca 2023 roku. Oznacza to "największe jak dotąd publiczne wdrożenie szybkiego internetu Starlink w branży turystycznej" – zaznaczył.
"Ta technologia zapewni przełomową łączność internetową na pokładzie naszych statków, poprawiając wrażenia z rejsu zarówno gościom, jak i załodze" – przekazał w komunikacie dyrektor generalny Royal Caribbean.
Rewolucja internetowa Muska
Starlink, prowadzony przez SpaceX, ma na celu zapewnienie szybkiego internetu ludziom mieszkającym na odległych obszarach.
Opiera się na tysiącach własnych satelitów, które zostały umieszczone na niskopoziomowej orbicie wokół Ziemi. Dzięki temu prędkości połączenia między satelitami jest duża.
Na początku tego roku Musk udostępnił Starlink na Ukrainie po tym, jak siły rosyjskie zaatakowały i zamknęły ukraińskie serwisy internetowe i próbowały zablokować media społecznościowe. Sieć była również wykorzystywana przez Ukraińców do komunikowania się na polu walki.
lena
