Finlandia: Opony nie do zdarcia będą niebawem produkowane na... cztery zmiany

Kazimierz Sikorski
Technika rodem z lotnictwa i branży zbrojeniowej zawitała właśnie do produkcji opon.

Fiński producent opon, firma Nokian Tyres wprowadziła nowoczesną technologię aramidowej ściany bocznej, co sprawia, że opony te są praktycznie niezniszczalne.

Technologia ta zastosowana została w oponach klasy premium do pojazdów typu SUV, oraz przeznaczonych dla lekkich samochodów ciężarowych oraz pojazdach van i campervan.

-Dzięki technologii aramidowej ściany bocznej opony letnie są bardzzo wytrzymałe i zapewniają najwyższe bezpieczeństo jazdy. Włókna aramidowe sprawiają że są opony są mocniejsze, bardziej odporne na uszkodzenia i przecięcia spowodowane wjechaniem na kamień, wysoki krawężnik czy dziurę w drodze. Włókno aramidowe jest materiałem znanym z branży samolotowej i zbrojeniowej- wyjaśnia Martin Dražík, jeden z szefówe fińskiego producenta na Europę Środkową.

Vany i campery są szczególnie eksploatowane latem. Ze względu na duże obciążenie oraz jazdę po krawężnikach i drogach o złej jakości, opony do tych pojazdów muszą udźwignąć ich ciężar i zapewnić bezpieczne prowadzenie w każdych warunkach. Popularność m.in. tych opon sprawiła, że Nokian Tyres musi zwiększyć produkcję wprowadzając w fabryce w Nokii pracę na cztery zmiany. System czterozmianowy ma zostać wprowadzony z początkiem 2019 roku. Obecnie produkcja opon osobowych w Nokii odbywa się w systemie trzyzmianowym pięć dni w tygodniu, niebawem zakład działać będzie sześć dni w tygodniu w systemie czterozmianowym.

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Klik
Na biednego nie trafiło
B
Bbb
Wystarczy wpisać w google, Nokian oszukiwał.
Tutaj też pewnie, do testów będą opony dobre, a na rynek wtórny śmietniki, które pękają po dwóch sezonach.
S
Sm
Raczej autorowi chodziło o miasto w Finlandii o tej nazwie
J
Jarek
Nie wiem której firmy jest to reklama?
S
S.
Rozumiem że jest to reklama firmy Nokian, bo nie jest to żadna nowa technologia. Wzmacnianie ścian bocznych różnymi rodzajami włókien, chociażby nylonem, poliestirem, czy właśnie kevlarem, jest od lat stosowane przez wielu producentów, jak chociażby Michelin czy Bridgestone. Nie ważne czy są to opony do ciężarówek, czy aut osobowych, również sportowych..
Z
Zadowolony użytkownik
Szkoda że nie wprowadzili tej j
Technologii do opon niskoprofilowych bo właśnie tydzień temu po tym jak wpadłem w dziurę w drodze moja nowa opona 255/35/19 dostała wielkiego garba na ścianie bocznej. Diagnoza : śmietnik

Wybrane dla Ciebie

Mrozu porwał Zieloną Górę! Energetyczny koncert na Bachanaliach

Mrozu porwał Zieloną Górę! Energetyczny koncert na Bachanaliach

Z UFO to była zasłona dymna? Prasa o tym pisze. A może to tylko legenda?

Z UFO to była zasłona dymna? Prasa o tym pisze. A może to tylko legenda?

Wróć na i.pl Portal i.pl