Kiedy otworzą węzeł Blachownia?
To będzie ostatni i najważniejszy węzeł autostradowy na A1 między Częstochową i Pyrzowicami. Węzeł Blachownia umożliwi kierowcom zjechanie z A1 na drogę krajową 46. To bardzo ważny punkt na mapie nowej autostrady, na który czekają kierowcy, bo w tym miejscu A1 będzie się łączyła z drogą krajową 46. Ta droga prowadzi do Częstochowy i łączy się, omijając miasto, z DK1.
Po otwarciu węzła Blachownia można będzie powiedzieć, że autostrada A1 będzie już kompletna, jeśli chodzi o jej przebieg. Choć pewnie kierowcy będą się tam mogli spodziewać utrudnień, tak jak ma to miejsce obecnie np. na niedawno otwartym węźle Jasna Góra, gdzie już dużo wcześniej obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km i pojawiają się częściowe zwężenia drogi. Nie będą też jeszcze gotowe wszystkie Miejsca Obsługi Podróżnych.
- Autostrada A1 w Częstochowie: Były pola, jest betonowa trasa
- Z autostrady A1 znikną w końcu wyboje
- Autostrada A1 będzie płatna? System poboru opłat w budowie
- Ile kosztuje budowa autostrady A1? Co jest najdroższe?
- Kiedy w Śląskiem inteligentny system zarządzania ruchem?
- Oto nowe węzły autostradowe na A1 w Śląskiem
Na A1 pracują, mimo trwania okresu zimowego
Na A1, mimo trwania tzw. okresu zimowego wciąż trwają prace, bo pogoda sprzyja drogowcom.
- Trwają prace związane budową na przykład ekranów, czy oświetlenia. Sporo się dzieje na placu budowy - mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Pojedziemy do Piotrkowa Trybunalskiego dwupasmówką?
Tymczasem 26 lutego ważną deklarację w sprawie budowy dalszego odcinka A1 od Częstochowy do Piotrkowa Trybunalskiego złożył Tomasz Żuchowski, dyrektor GDDKiA.
- Do końca roku celem jest przełożenie ruchu na całym ciągu A1 od Piotrkowa do Częstochowy. 81,5 km na nową jezdnię, na wszystkich pięciu odcinkach. Tak, aby kierowcy mogli korzystać z bezpiecznej drogi, dwa pasy w każdą stronę - zadeklarował Tomasz Żuchowski.
Autostrada A1 pięknie wygląda z drona. W Częstochowie roboty...
Co to oznacza dla kierowców?
- To będzie ułatwienie, bo po przełożeniu ruchu na nową jezdnię będzie możliwe puszczenie ruchu dwoma pasami w każdym kierunku. Obecnie ruch jest prowadzony starą jezdnią w systemie „dwa plus jeden” czyli dwóch pasów w jednym kierunku i jednym w drugim naprzemiennie. To znacznie upłynni ruch na tej drodze – tłumaczy Marek Prusak.
Czy ten ambitny plan ma szansę się powieść? Jak twierdzą przedstawiciele GDDKiA, gotowość do tego zgłosili sami wykonawcy.
Termin oddania do użytku całej 81-kilometrowej autostrady A1 od Częstochowy do Tuszyna to 2022 rok. Wtedy betonowa autostrada A1 będzie miała już po trzy pasy w każdym kierunku.
Zobacz koniecznie
Rozwiąż i poznaj swój wynik
Bądź na bieżąco i obserwuj
