Od początku 2023 roku zakazana będzie promocja sprzętu specjalistycznego, implantów, laserów specjalistycznych, a także reklam kwasu hialuronowego. Dotyczy to reklam w mediach tradycyjnych, czyli radio, prasa, telewizja. Zakaz dotyczy także reklam w internecie oraz na social mediach.
Mała furtka dla reklamodawców. Łatwo ją będzie złamać!
Firma, która ma w planach nakręcić taką reklamę, będzie miała czas aż do czerwca 2023. Jest jednak haczyk! Termin czerwcowy będzie obowiązywać tylko tych, którzy rozpoczęli kampanię przed 1 stycznia 2023 roku!
Kara za niedotrzymanie terminu to nawet 2 milionów złotych. Nie będzie już reklam z lekarzami, pielęgniarkami, farmaceutami i pseudoekspertami z branży medycznej. Znikną reklamy w aptekach, gabinetach lekarskich oraz u stomatologów.
Zmieniające się przepisy to ważny temat, który twórcy powinni objąć swoją uwagą i popatrzeć na swoje współprace z markami pod kątem zgodności z regulacjami, tym bardziej, że w tym przypadku kary za złamanie prawa są bardzo wysokie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marta Soja - Bochenek, ekspertka influencer marketingu, realizująca kampanie z twórcami dla marek.
Źródło: Wirtualnemedia.pl
dś
