Spis treści
NIK powiadamia prokuraturę w sprawie reklam w Poznaniu
Zawiadomienie ma związek z kontrolą Najwyższej Izby Kontroli ws. nieprawidłowości przy zarządzaniu reklamą w przestrzeni miejskiej w stolicy Wielkopolski.
NIK już kilka miesięcy temu zapowiedziała skierowanie zawiadomień do prokuratury. Poznański magistrat podkreślał wówczas, że informacje o nieprawidłowościach są jednostronne i niekompletne. We wtorek rzecznik Prokuratury Okręgowej w Poznaniu prok. Łukasz Wawrzyniak potwierdził PAP, że zawiadomienie zostało złożone.
Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak był we wtorek pytany przez dziennikarzy o fakt złożenia przez NIK zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa.
Jacek Jaśkowiak o NIK
- Nie mam wątpliwości co do tego, że ta instytucja jest niewiarygodna i nie mam wątpliwości, że jest motywowana politycznie. Jestem przekonany, że właśnie teraz nastąpi taki czas, w którym te wszystkie szuje, które wykorzystywały swoje miejsca pracy w Najwyższej Izbie Kontroli, w CBA, w mediach zaprzyjaźnionych, będą z tego rozliczone i po prostu pójdą siedzieć. Te wszystkie osoby, które się sprzeniewierzyły w tej pracy poniosą za to odpowiedzialność, co więcej, mogę państwu powiedzieć, że będę się w tym zakresie wykazywał wielką aktywnością
- zacytowało słowa prezydenta miasta Radio Poznań.
Dyrektor Biura Kontroli Urzędu Miasta Poznania Maciej Marcinkowski poinformował PAP we wtorek, że magistrat nie został zapoznany z treścią zawiadomień, które - według doniesień prasowych - Najwyższa Izba Kontroli skierowała do prokuratury. Z tego powodu, urząd nie może zająć wobec nich stanowiska.
- Należy zarazem przypomnieć, że prezydent Poznania, w zastrzeżeniach złożonych do wystąpienia pokontrolnego NIK z kontroli Zarządzanie reklamą w przestrzeni miejskiej Poznania, zamieścił obszerną polemikę z ustaleniami kontrolerów, w wyniku czego Najwyższa Izba Kontroli wycofała swoją wcześniejszą ogólną ocenę negatywną badanego obszaru działań miasta
- przekazał PAP Marcinkowski.
Kontrola NIK w Poznaniu
Poznańska delegatura Najwyższej Izby Kontroli przeprowadziła kontrolę dotyczącą zarządzania reklamą w przestrzeni miejskiej w stolicy Wielkopolski w latach 2018-2022. Sprawdzono działania Urzędu Miasta Poznania, Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu oraz spółki Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o.
Według Izby działania władz Poznania dla uporządkowania przestrzeni publicznej z nielegalnych nośników reklamowych były niedostateczne, a wdrażana w tym celu koncepcja okazała się nieskuteczna.
- Miasto nie dochowało również należytej staranności w celu uzyskania należnych środków finansowych związanych z działalnością reklamową
- wskazano w oświadczeniu NIK.
Po informacjach NIK rzecznik prasowy prezydenta Poznania Joanna Żabierek poinformowała, że pojawiające się informacje o nieprawidłowościach ujawnionych podczas kontroli poznańskiej delegatury NIK w zakresie zarządzania reklamą w przestrzeni miejskiej, są "jednostronne i niekompletne”.
(PAP)
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Stary Rynek w Poznaniu miał być skończony, a prace nadal trw...
Obserwuj nas także na Google News
