Konsultacje na temat Centralnego Portu Komunikacyjnego większe niż zakłada prawo. Rozmowa z Marcinem Horałą, wiceministrem infrastruktury

Artur Kiełbasiński
Wideo
od 16 lat
Marcin Horała, wiceminister infrastruktury, gościł w studio telewizyjnym Dziennika Bałtyckiego i całej Polska Press Grupy. Minister odpowiedzialny za rozwój projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego, odniósł się m.in. do niedawnych prób protestów, przeciwko lokalizacji tras kolejowych prowadzących do centralnego lotniska.

Marcin Horała odniósł się m.in. do prób protestów, przeciwko lokalizacji tras kolejowych prowadzących do centralnego lotniska

- Taki protest to okazja do zaistnienia dla lokalnych polityków, albo społeczników, bo taki protest interesuje media, a o meritum sprawy mówi się niewiele. To klasyczna sytuacja, w której każdy chce poprawy sytuacji transportowej w naszym kraju, każdy jest za tym, by lepiej i łatwiej podróżować po Polsce, ale też każdy by chciał, aby linia kolejowa biegła w gminie obok, albo u jakiegoś sąsiada, a nie u niego — powiedział minister Horała. Ocenił też, że skala konsultacji społecznych prowadzonych w ramach projektu znacznie przekracza wymogi wynikające z prawa.

ZOBACZ TEŻ:

Forum Wizja Rozwoju 2022. Debaty na najważniejsze gospodarczo i społecznie tematy

Nasz gość podkreślił także, że mimo pandemii covid 19 oraz napaści Rosji na Ukrainę, cały czas udaje się zachować planowany harmonogram prac.

- Oczywiście są zagrożenia, są zdestabilizowane łańcuchy logistyczne, ale zakładamy, że główne elementy systemu będą oddawane w planowanym terminie. Być może nastąpią drobne poślizgi, np. jakaś linia kolejowa zostanie oddana pół roku później, ale co do zasady nie powinny wystąpić poważne opóźnienia — zapewnił Marcin Horała.

ZOBACZ TEŻ:

Sejm rozpoczyna prace nad pracą zdalną. Rozmowa z Marleną Maląg, minister rodziny i polityki społecznej

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl