Gang Świeżaków to program lojalnościowy, który gościł w marketach w różnych krajach, ale cieszył się umiarkowanym zainteresowaniem. To zmieniło się, gdy pluszowe owoce i warzywa zawitały do Polski. Świeżaków pojawił się w Biedronkach w sierpniu 2016 roku i z miejsca podbił serca klientów. Polacy wymienili za naklejki lub kupili aż 5 mln pluszaków. Spektakularny sukces sprawił, że akcję powtórzono w kolejnym roku.
W 2018 roku Świeżaki ustąpiły miejsca Gangowi Słodziaków. Pluszowe zwierzaki okazały się równie skutecznym magnesem na klientów, a doczekały się także książek i gadżetów ze sobą w roli głównej. Ich następcami zostały z kolei promujące ekologię Fajniaki.
Sukces Biedronki próbowała powtórzyć konkurencja, ale jak dotąd nie zdołała skopiować fenomenu Świeżaków i Słodziaków. Ostatnią próbę podjął Lidl, który kusi Leśnymi Lidlakami.
Olbrzymia popularność pluszaków z Biedronki powoduje niestety także patologiczne sytuacje. Świeżaki, Fajniaki i Słodziaki mają swoją mroczną stronę, a w niej kradzieże, seks i groźby. Zresztą zobaczcie sami:
Kradzieże, groźby, awantury - zobacz, co ludzie robią dla Św...
Zobacz też:
"Dej, mam horom curke", czyli najgłupsze i najbardziej bezcz...
Sprawdź też:
