ZOBACZ KONIECZNIE - NIESAMOWITE GALERIE ZDJĘĆ Z PYRZOWIC:
Tak kiedyś wyglądało lotnisko w Pyrzowicach [ZDJĘCIA]
Autostrada A1 do Pyrzowic otwarta! [ZDJĘCIA]
Lotnisko w Pyrzowicach: Otwarto rozbudowany terminal A[ZDJĘCIA i WIDEO]
Pyrzowice: Boeing 737 700 Smartwings przechodzi właśnie przegląd serwisowy w hangarze naszego lotniska. Na razie nie ma podwozia. W środę zostanie zamontowane ponownie. To przegląd serwisowy, dla fachowców - typu C.
- Wtorek to drugi dzień przeglądu. Zdezaktywowaliśmy już wszystkie systemy. W sumie samolot będzie u nas osiem dni - tłumaczy Piotr Porowski, szef bazy technicznej firmy LineTech, która samolot serwisuje. - W środę planujemy montaż podwozia i testy - dodaje.
ZOBACZ TAKŻE:
Lotnisko Pyrzowice: Nowy pas startowy już powstaje. Zaczęli od wycinki drzew [ZDJĘCIA]
Boeing 737 400 (pusty waży 38 ton) jest jednym z czterech samolotów, jakie stoją obecnie w hangarze w Pyrzowicach.
- Budowa tego hangaru to był strzał w dziesiątkę - przyznaje Piotr Adamczyk z działu marketingu lotniska. Bo naprawianych i serwisowanych tu samolotów jest naprawdę sporo.
Od początku działalności w swojej pyrzowickiej bazie, czyli od pół roku, LineTech przeprowadził ponad 60 przeglądów liniowych typu A i dwa typu C Boeingów 737 w wersjach 400 i 800 linii lotniczej Enter Air oraz jeden przegląd typu C Boeinga 737-700 linii lotniczej Travel Service.
ZOBACZ KONIECZNIE - NIESAMOWITE GALERIE ZDJĘĆ Z PYRZOWIC:
Dreamliner w Pyrzowicach: Boeing 787 w pełnej krasie [ZDJĘCIA i WIDEO]
Francuskie myśliwce na lotnisku w Pyrzowicach [ZDJĘCIA]
Największe samoloty na świecie w Pyrzowicach [ZDJĘCIA i WIDEO]
Pierwszy polski Dreamliner na lotnisku w Pyrzowicach! [ZDJĘCIA]
Aktualnie trwają przeglądy typu C Boeinga 737-500 linii lotniczej Armavia, 737-400 PLL LOT, 737-700 Travel Service oraz ATR-a 42 Eurolotu. W Katowice Airport LineTech przeprowadził także pierwszą w Polsce operację montażu skrzydełek aerodynamicznych (wingletów) na dwóch Boeingach 737-800 Next Generation. Maszyny o znakach SP-ENX i SP-ENZ należą do linii lotniczej Enter Air.
Jak często trzeba robić takie przeglądy? To zależy od liczby "wylatanych" godzin. Dlatego mechanicy w Pyrzowicach więcej pracy będą mieli latem, kiedy więcej będzie lotów czarterowych. Te samoloty większą część doby spędzają w powietrzu, więc serwis wypada o wiele częściej. Moment, kiedy należy przeprowadzić przegląd, i jego rodzaj, uzależniony jest od liczby godzin spędzonych przez samolot w powietrzu lub liczbę cykli (startów i lądowań) określonych przez producenta. Przeglądy typu A wykonywane są średnio, co ok. 350 lub 600 godzin lotnych. Duże przeglądy bazowe typu C i D realizowane są odpowiednio co 1,5 roku i co ok. 9 lat.
W przypadku sprawdzanego właśnie samolotu Travel Service (przegląd typu C) trzeba jeszcze wymienić podwozie. W środku sprawdzane są wszystkie systemy. W sumie w ciągu ośmiu dni przeglądu przy samolocie pracuje około 50 osób.
Obok stoi nieco mniejszy Boeing 737 400 classic, tzw. samolot papieski. 20 lat latał w barwach LOT-u, a słynie z tego, że wracał nim do Rzymu papież Jan Paweł II z ostatniej wizyty w Polsce. Teraz samolot wraca do leasingodawcy. Ale najpierw musi przejść tzw. przegląd zdawczy. W Pyrzowicach wymieniane są tzw. rewersy (używane podczas hamowania). Sprawdzany jest też silnik. Ważący ok. 1,5 tony silnik montowany jest na pylonie przy skrzydle. W Pyrzowicach został wymontowany. - Pierwszy raz opuszczaliśmy taki silnik - przyznaje Piotr Porowski.
Po serwisie "samolot papieski" będzie latał w innych barwach. 20 lat dla samolotu to... niewiele. Przy prawidłowej eksploatacji, samoloty mogą latać nawet 40-50 lat.
Największy samolot, jakie można serwisować w Pyrzowicach to nawet Boeing 757. Ale wtedy w hangarze zmieszczą się tylko dwa.
*Ranking szkół nauki jazdy 2013
*Restauracja Rączka gotuje otwarta ZOBACZ ZDJĘCIA
*Granica polsko-niemiecka 1922 na Górnym Śląsku [SENSACYJNE ZDJĘCIA]
*Podziemny dworzec autobusowy w Katowicach działa! [ZDJĘCIA]