Mówimy pa-pa papierowym fakturom: jakie korzyści wiążą się z przejściem na elektroniczne faktury

Materiał informacyjny EKOfaktura od PGNiG
Każdego dnia podejmujemy dziesiątki decyzji. Niektóre z nich wydają się błahe, niemal niezauważalne. Jednak wyrażenie zgody na otrzymywanie faktur mailem, zamiast tradycyjną pocztą, może przynieść duże korzyści, większe niż mogłoby się początkowo wydawać. Przykład? Faktura za gaz od PGNiG.

Wyrażenie zgody na otrzymywanie faktur mailem może zmienić więcej, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. To pozornie niewielki krok, ale w większej skali może przełożyć się na duże efekty. Wystarczy spojrzeć na liczby. PGNiG wysyła co miesiąc papierowe faktury do klientów, którzy jeszcze nie wyrazili zgody na faktury elektroniczne, co pochłania nawet 40 ton papieru! Przejście na elektroniczną wersję faktury to prosty sposób na oszczędzanie papieru i zmniejszanie śladu węglowego. Ta mała zmiana ma wpływ nie tylko na codzienne życie klientów, ale również przynosi korzyści dla środowiska.

emisja bez ograniczeń wiekowych

Liczby, które mówią same za siebie. Nie chodzi tylko o papier

Wybór faktury elektronicznej w PGNiG oznacza ograniczenie zużycia papieru nawet o 40 ton miesięcznie, co przeliczyć można na 680 drzew, a w skali roku to już ponad 8 tysięcy. To także ograniczenie zużycia energii i zmniejszenie emisji CO2 związanej z produkcją i transportem papieru.

Papierowe faktury? Faux pas, więc mówimy im pa-pa

Kampania PGNiG Obrót Detaliczny zachęca konsumentów do wyboru EKOfaktury, podkreślając korzyści nie tylko dla środowiska, ale i dla samych klientów. Hasło „Papierowe faktury? Faux-pas [Fo-pa], więc mówimy im pa-pa” w lekki sposób przypomina, że małe decyzje mają duże konsekwencje.

Zdecydowana większość klientów korzystających z EKOfaktury w PGNiG wyraża zadowolenie z tego rozwiązania m.in. ze względu na łatwy dostęp do faktur, brak papierowych dokumentów, które można zgubić, oraz szybkie powiadomienia o nowych rachunkach.

EKOfaktura to połączenie wygody i praktycznego podejścia, z którego korzysta już ponad 2,7 miliona osób. Tylu klientów PGNiG wybrało faktury wysyłane mailem zamiast pocztą, bo dostrzegają w tym rozwiązaniu korzyści zarówno dla siebie, jak i dla środowiska.

Przejście na elektroniczne faktury to dopiero początek. Istnieje wiele równie drobnych, lecz skutecznych działań, które każdy z nas może podjąć. Zamiast kupować nowe notesy, warto wykorzystywać już zadrukowane kartki czy stare zeszyty do robienia notatek. Kolejnym krokiem może być wybór książek, gazet i czasopism w wersji cyfrowej, które dostępne są na urządzeniach mobilnych i nie generują odpadów papierowych. Ponadto wielokrotne używanie opakowań i reklamówek to prosta, ale znacząca zmiana, która ogranicza ilość odpadów. Te niewielkie kroki pokazują, że odpowiedzialność za środowisko to nie tylko globalne zmiany, ale także codzienne wybory każdego z nas.

Wygoda i pełna kontrola. Twoje faktury zawsze pod ręką

Decyzja o rezygnacji z papierowej faktury oznacza nie tylko korzyści ekologiczne, ale i wygodę. Klienci PGNiG zyskują dostęp do faktur 24/7 – z dowolnego miejsca i o każdej porze. Koniec z kopertami i bałaganem w szufladach. Wszystkie rachunki za gaz znajdziesz w mailu i na koncie w elektronicznym biurze obsługi klienta PGNiG eBOK lub mobilnej wersji mBOK. To oznacza, że nic się nie zgubi, a kontrola nad rozliczeniami staje się łatwiejsza niż kiedykolwiek.

Aktywacja w kilka chwil

Aktywacja EKOfaktury jest szybka i prosta – wystarczy założyć konto na ebok.pgnig.pl i wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną.

Można też skorzystać z pomocy pracowników PGNiG, którzy chętnie przeprowadzą każdego zainteresowanego przez proces aktywacji EKOfaktury. W tym celu wystarczy odwiedzić Biuro Obsługi Klienta PGNiG lub zadzwonić na infolinię pod numer 22 515 15 15.

Osoby, które nie poruszają się z łatwością w kanałach elektronicznych mogą więc uzyskać wsparcie bezpośrednio od pracowników PGNiG lub poprosić o aktywację EKOfaktury najbliższych.

Wideo
Wróć na i.pl Portal i.pl