Najnowsze dane o koronawirusie: Duży spadek nowych zakażeń. Ostatniej doby zmarło 45 osób

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Jak wynika z danych Ministerstwa Zdrowia, do tej pory w kraju wyzdrowiało ponad 1,3 mln osób zakażonych koronawirusem.
Jak wynika z danych Ministerstwa Zdrowia, do tej pory w kraju wyzdrowiało ponad 1,3 mln osób zakażonych koronawirusem. Lukasz Gdak
W poniedziałek Ministerstwo Zdrowia poinformowało o 2 431 nowych przypadkach zakażenia koronawirusem w Polsce. Najwięcej pochodzi z województwa mazowieckiego, pomorskiego o raz kujawsko- pomorskiego.Ostatniej doby zmarło 45 osób.

- Mamy 2 431 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia #koronawirus z województw: mazowieckiego (438), pomorskiego (332), kujawsko-pomorskiego (227), podkarpackiego (155), wielkopolskiego (155), śląskiego (145), zachodniopomorskiego (122), dolnośląskiego (111), lubelskiego (110), świętokrzyskiego (95), podlaskiego (90), lubuskiego (88), łódzkiego (84), małopolskiego (83), warmińsko-mazurskiego (70), opolskiego (40). 86 zakażeń to dane bez wskazania adresu, które zostaną uzupełnione przez inspekcję sanitarną- poinformowało w poniedziałek Ministerstwo Zdrowia.

Z powodu COVID-19 zmarło 11 osób, natomiast z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarły 34 osoby. Liczba zakażonych koronawirusem: 1 552 686. Do tej pory w Polsce z powodu koronawirusa zmarło 39 132 osoby. W ciągu doby wykonano ponad 21 tys. testów.

Dzienny raport o koronawirusie:

  • zajęte łóżka COVID-19 – 12 559 z 27 690 dostępnych
  • zajęte respiratory - 1 326 z 2 687 dostępnych
  • osoby objęte kwarantanną – 129 751
  • osoby, które wyzdrowiały – 1 312 856
od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr
9 lutego, 12:09, Gość:

11osób dostało sraczke i wielka tragedia

Ale ty jesteś duuurnyyy piotrze mieczyslawie...

G
Gość
8 lutego, 13:02, Gość:

Noszenie maseczki to idiotyzm:

https://nczas.com/2021/02/08/the-lancet-nie-odnotowalismy-zwiazku-pomiedzy-noszeniem-maseczki-a-ryzykiem-zakazenia/

8 lutego, 17:04, Bolo:

Tak, idiotyzm, bo zmniejsza ryzyko zakażenia tylko 1000 - krotnie. To mówią naukowcy, a nie pseudoeksperci.

9 lutego, 01:19, Gość:

A co mówią fachowcy z WHO i CDC?

"...Nawet WHO wydało komunikat 28 maja 2020 roku, że noszenie maseczek twarzowych jest zalecane tylko ludziom pracującym z chorymi.

„Jeżeli nie masz żadnych objawów chorobowych: kaszel, katar, temperatury to nie musisz nosić maseczki”

– twierdzi dr Aprol Baller specjalista ds. Zdrowia Publicznego WHO.

Te same zalecenia podaje CDC:

„Maski powinny być stosowane wyłącznie przez pracowników służby zdrowia , opiekunów osób chorych”..."

https://www.kuprawdzie.pl/panswiatowe-oszustwo-spreparowane-przez-koncerny-farmaceutyczne/?fbclid=IwAR16HlUViJzX9D8Gi5xGxztBySSR0NY-B8QC1hMRYte9PL6V9WUHqclenM8

"Pandemia strachu, maski nie chronią, cenzura lekarzy - Prof. dr hab.n.med. Ryszard Rutkowski

Profesor Ryszard Rutkowski mówi o swoich dociekaniach nt. stanu epidemii w Polsce oraz jej konsekwencji. Wyraża pogląd, że maski nie zabezpieczają od transmisji wirusa na zewnątrz. Ubolewa nad zakazem wypowiadania się o sytuacji epidemicznej dla lekarzy:

- Mamy pandemię strachu. Władze podejmują decyzje przeciwko obywatelom.

- Po raz pierwszy od czasów PRL wprowadzono w Polsce cenzurę.

- W kwestii prognoz epidemicznych nie należy wierzyć Światowej Organizacji Zdrowia.

- Przy opracowaniu szczepionki pominięto kluczowe etapy badań."

https://www.youtube.com/watch?v=CW2nAwtwcVg

9 lutego, 7:22, Gość:

"Profesor Ryszard Rutkowski mówi o swoich dociekaniach" To że profesorowi docieka coś w majtach , gdy siedzi w ciepłym fotelu i uważa , że tylko on ubolewając "myśli" w dobie epidemii antypandemicznych koronaidiotów mnie nie dziwi . Debile byli , są i będą . Żadna plaga ich nie wytępi , niczego się nie nauczą .

"Wysoka śmiertelność wywołana pandemią COVID-19 doprowadziła w Portugalii do paraliżu zakładów pogrzebowych, a także do opóźnień w przekazywaniu ciał zmarłych rodzinom. Zaistnienie takiej sytuacji potwierdzają dyrekcje szpitali w całym kraju."To jest chaos, jest tak wielu zmarłych, że nie mamy jak ich u siebie pomieścić. Zbliżamy się do granic naszych możliwości i do punktu krytycznego" - mówi cytowany przez agencję AFP pracownik domu pogrzebowego pod Lizboną. Zgodnie z informacjami potwierdzonymi w sobotę w resorcie zdrowia Portugalii przez radio Observador, we wszystkich regionach kraju placówki medyczne "domagają się dodatkowych chłodni na ciała osób zmarłych na COVID-19"."

W Polsce to samo, od października zeszłego roku mamy o prawie 50 tysięcy zgonów ponad "normę".

Zaznaczam, zgonów niekowidowych...

G
Gość

Srowid to medialny wymysł.

G
Gość

11osób dostało sraczke i wielka tragedia

G
Gość
8 lutego, 13:02, Gość:

Noszenie maseczki to idiotyzm:

https://nczas.com/2021/02/08/the-lancet-nie-odnotowalismy-zwiazku-pomiedzy-noszeniem-maseczki-a-ryzykiem-zakazenia/

8 lutego, 17:04, Bolo:

Tak, idiotyzm, bo zmniejsza ryzyko zakażenia tylko 1000 - krotnie. To mówią naukowcy, a nie pseudoeksperci.

9 lutego, 01:19, Gość:

A co mówią fachowcy z WHO i CDC?

"...Nawet WHO wydało komunikat 28 maja 2020 roku, że noszenie maseczek twarzowych jest zalecane tylko ludziom pracującym z chorymi.

„Jeżeli nie masz żadnych objawów chorobowych: kaszel, katar, temperatury to nie musisz nosić maseczki”

– twierdzi dr Aprol Baller specjalista ds. Zdrowia Publicznego WHO.

Te same zalecenia podaje CDC:

„Maski powinny być stosowane wyłącznie przez pracowników służby zdrowia , opiekunów osób chorych”..."

https://www.kuprawdzie.pl/panswiatowe-oszustwo-spreparowane-przez-koncerny-farmaceutyczne/?fbclid=IwAR16HlUViJzX9D8Gi5xGxztBySSR0NY-B8QC1hMRYte9PL6V9WUHqclenM8

"Pandemia strachu, maski nie chronią, cenzura lekarzy - Prof. dr hab.n.med. Ryszard Rutkowski

Profesor Ryszard Rutkowski mówi o swoich dociekaniach nt. stanu epidemii w Polsce oraz jej konsekwencji. Wyraża pogląd, że maski nie zabezpieczają od transmisji wirusa na zewnątrz. Ubolewa nad zakazem wypowiadania się o sytuacji epidemicznej dla lekarzy:

- Mamy pandemię strachu. Władze podejmują decyzje przeciwko obywatelom.

- Po raz pierwszy od czasów PRL wprowadzono w Polsce cenzurę.

- W kwestii prognoz epidemicznych nie należy wierzyć Światowej Organizacji Zdrowia.

- Przy opracowaniu szczepionki pominięto kluczowe etapy badań."

https://www.youtube.com/watch?v=CW2nAwtwcVg

"Profesor Ryszard Rutkowski mówi o swoich dociekaniach" To że profesorowi docieka coś w majtach , gdy siedzi w ciepłym fotelu i uważa , że tylko on ubolewając "myśli" w dobie epidemii antypandemicznych koronaidiotów mnie nie dziwi . Debile byli , są i będą . Żadna plaga ich nie wytępi , niczego się nie nauczą .

"Wysoka śmiertelność wywołana pandemią COVID-19 doprowadziła w Portugalii do paraliżu zakładów pogrzebowych, a także do opóźnień w przekazywaniu ciał zmarłych rodzinom. Zaistnienie takiej sytuacji potwierdzają dyrekcje szpitali w całym kraju."To jest chaos, jest tak wielu zmarłych, że nie mamy jak ich u siebie pomieścić. Zbliżamy się do granic naszych możliwości i do punktu krytycznego" - mówi cytowany przez agencję AFP pracownik domu pogrzebowego pod Lizboną. Zgodnie z informacjami potwierdzonymi w sobotę w resorcie zdrowia Portugalii przez radio Observador, we wszystkich regionach kraju placówki medyczne "domagają się dodatkowych chłodni na ciała osób zmarłych na COVID-19"."

G
Gość
8 lutego, 13:02, Gość:

Noszenie maseczki to idiotyzm:

https://nczas.com/2021/02/08/the-lancet-nie-odnotowalismy-zwiazku-pomiedzy-noszeniem-maseczki-a-ryzykiem-zakazenia/

8 lutego, 17:04, Bolo:

Tak, idiotyzm, bo zmniejsza ryzyko zakażenia tylko 1000 - krotnie. To mówią naukowcy, a nie pseudoeksperci.

A co mówią fachowcy z WHO i CDC?

"...Nawet WHO wydało komunikat 28 maja 2020 roku, że noszenie maseczek twarzowych jest zalecane tylko ludziom pracującym z chorymi.

„Jeżeli nie masz żadnych objawów chorobowych: kaszel, katar, temperatury to nie musisz nosić maseczki”

– twierdzi dr Aprol Baller specjalista ds. Zdrowia Publicznego WHO.

Te same zalecenia podaje CDC:

„Maski powinny być stosowane wyłącznie przez pracowników służby zdrowia , opiekunów osób chorych”..."

https://www.kuprawdzie.pl/panswiatowe-oszustwo-spreparowane-przez-koncerny-farmaceutyczne/?fbclid=IwAR16HlUViJzX9D8Gi5xGxztBySSR0NY-B8QC1hMRYte9PL6V9WUHqclenM8

"Pandemia strachu, maski nie chronią, cenzura lekarzy - Prof. dr hab.n.med. Ryszard Rutkowski

Profesor Ryszard Rutkowski mówi o swoich dociekaniach nt. stanu epidemii w Polsce oraz jej konsekwencji. Wyraża pogląd, że maski nie zabezpieczają od transmisji wirusa na zewnątrz. Ubolewa nad zakazem wypowiadania się o sytuacji epidemicznej dla lekarzy:

- Mamy pandemię strachu. Władze podejmują decyzje przeciwko obywatelom.

- Po raz pierwszy od czasów PRL wprowadzono w Polsce cenzurę.

- W kwestii prognoz epidemicznych nie należy wierzyć Światowej Organizacji Zdrowia.

- Przy opracowaniu szczepionki pominięto kluczowe etapy badań."

https://www.youtube.com/watch?v=CW2nAwtwcVg

G
Gość
8 lutego, 13:02, Gość:

Noszenie maseczki to idiotyzm:

https://nczas.com/2021/02/08/the-lancet-nie-odnotowalismy-zwiazku-pomiedzy-noszeniem-maseczki-a-ryzykiem-zakazenia/

8 lutego, 17:04, Bolo:

Tak, idiotyzm, bo zmniejsza ryzyko zakażenia tylko 1000 - krotnie. To mówią naukowcy, a nie pseudoeksperci.

O maseczkach wypowiadał się minister profesor w lutym... ubiegłego roku.

"Szumowski kpi o maseczkach Luty 2020"

https://streamable.com/lsm76e?fbclid=IwAR0O-Z_sijwojig3vyCscRHH6b_h2JgDkqofXgbPRPCJMOu9VNT2AI508m4

G
Gość

Artykuł sprzed prawie roku, czy autor się mylił?

"...Co jeszcze czeka nas w ramach nowej normalności? O takich rzeczach jak wielogodzinne stanie w kolejkach, żeby wejść do sklepu, nie ma co pisać, bo to drobiazg. Zapewne praca zdalna stanie się normą, a nie wyjątkiem. Ale to też drobiazg. Sprawą większej wagi jest kwestia prawa do swobody przemieszczania się. Być może zostanie ono w pełni przyznane tylko tym, którzy uzyskają certyfikat zdrowotny potwierdzający, że są uodpornieni na ten konkretny wirus? Taki pomysł ma już rząd Austrii i zapewne zostanie on podchwycony przez inne rządy. Nie trzeba będzie nawet wprowadzać obowiązku szczepień, gdy koncerny farmaceutyczne ogłoszą, że wyprodukowały już szczepionkę na SARS-CoV-2. Wystarczy, że niezaszczepieni zostaną poddani takim obostrzeniom i rygorom, iż sami będą prosić, aby ich zaszczepić, żeby mogli pójść do kina lub pojechać na wycieczkę do lasu. W nowej normalności może to być zupełnie normalne.

Nowa normalność to również ciągły strach. Strach przed koronawirusem, strach przed kontaktami międzyludzkimi, strach przed kwarantanną dla pojedynczych osób i strach przed obostrzeniami dla całego społeczeństwa. Strach to doskonałe narzędzie do rządzenia. Al Capone wiedział, co mówi, gdy stwierdził, że więcej niż dobrym słowem zdziałasz dobrym słowem i pistoletem. A jeśli tym pistoletem jest koronawirus przedstawiany jako dżuma, to politycy mają samograj, dzięki któremu mogą zrobić z nami, co chcą. Kto będzie buntował się w takiej sytuacji?

Pozostaje zadać pytanie: na jak długo utkniemy w tej nowej normalności? Czy to w ogóle się skończy? Nie zapominajmy, że jeszcze przed pandemią koronawirusa politycy usiłowali zafundować nam Zielony Ład, czyli restrykcje, zakazy i nakazy rzekomo służące ratowaniu klimatu. Czy teraz zrezygnowali z tego projektu? Nie zrezygnowali. Komisja Europejska zapowiada, że nie ustąpi ani na krok i będzie wdrażać „ambitne cele” klimatyczne. Czy zastraszone koronawirusem społeczeństwa będą zdolne do przeciwstawienia się tym pomysłom? Czy będziemy zdolni do buntu w sytuacji, gdy politycy mogą nas w każdej chwili skierować na kwarantannę i pozbawić pracy? Katastrofa klimatyczna była straszakiem dla dzieci. Koronawirus to idealny straszak dla dorosłych. Przecież zawsze można ogłosić, że tych zapowiadanych milionów trupów nie ma tylko dlatego, że żyjemy w nowej normalności, więc dziób na kłódkę i nie podskakiwać. Jaki polityk zrezygnuje z takiego straszaka?"

https://wprawo.pl/katarzyna-ts-nowa-normalnosc-czy-politycy-pozwola-nam-zyc-jak-dawniej/

G
Gość
8 lutego, 14:21, Alis321:

Przecież te dane są absolutnie niewiarygodne. W soboty i niedziele dziwnym trafem zakaża się i umiera znacznie mniej ludzi... Jak można na takiej podstawie twierdzić, że następuje spadek zakażeń czy zgonów?

Po pierwsze primo należy zrozumieć termin "zakażenie" a "zachorowanie".

Po drugie primo ilość "zakażeń" oznacza tylko ilość pozytywnych wyników testów- jak mówi dr Jaśkowski.

G
Gość
8 lutego, 13:02, Gość:

Noszenie maseczki to idiotyzm:

https://nczas.com/2021/02/08/the-lancet-nie-odnotowalismy-zwiazku-pomiedzy-noszeniem-maseczki-a-ryzykiem-zakazenia/

8 lutego, 17:04, Bolo:

Tak, idiotyzm, bo zmniejsza ryzyko zakażenia tylko 1000 - krotnie. To mówią naukowcy, a nie pseudoeksperci.

Wielu z tych "ekspertów" jest na garnuszku koncernów farmaceutycznych.

Bycie ignorantem jest bardzo wygodne.

B
Bolo
8 lutego, 13:02, Gość:

Noszenie maseczki to idiotyzm:

https://nczas.com/2021/02/08/the-lancet-nie-odnotowalismy-zwiazku-pomiedzy-noszeniem-maseczki-a-ryzykiem-zakazenia/

Tak, idiotyzm, bo zmniejsza ryzyko zakażenia tylko 1000 - krotnie. To mówią naukowcy, a nie pseudoeksperci.

A
Alis321

Przecież te dane są absolutnie niewiarygodne. W soboty i niedziele dziwnym trafem zakaża się i umiera znacznie mniej ludzi... Jak można na takiej podstawie twierdzić, że następuje spadek zakażeń czy zgonów?

G
Gość
8 lutego, 10:51, Gość:

Ktoś wierzy w te dane? Chodzi mi o normalnych ludzi, nie o partyjniaków.

8 lutego, 11:32, Gość:

Myślący nie wierzą, niestety jest ich mniejszość.

Takowoż w ustroju "demokratycznym" to nie mniejszość decyduje, taki ustrój.

"Świat jest inny odc. 155 - Skutki uboczne myślenia.

Jedno jest pewne - tak jak po 2001 i zamachu na WTC świat zmienił się radykalnie, tak i tym razem doznamy szokujących zmian. Niestety będą one bardziej radykalne. "

https://www.youtube.com/watch?v=5D7P5bMfm4g

G
Gość

Zachorowania na grypę też spadły, o ponad 90%...

Ktoś czegoś nie rozumie?

G
Gość

Ktoś wierzy w te dane? Chodzi mi o normalnych ludzi, nie o partyjniaków.

Wróć na i.pl Portal i.pl