Nowe BMW X5 (G05). To już czwarta generacja luksusowego SUV-a

Jakub Oworuszko
BMW X5 (G05)
BMW X5 (G05) fot. mat. prasowe
BMW X5 (G05) to już czwarta generacja popularnego SUV-a. Samochód jest niezwykle praktyczny - łączy w sobie cechy auta miejskiego i terenowego, rodzinnego i sportowego. W trakcie premiery X5 (i innych modeli) sporo negatywnych emocji wzbudzała wyjątkowo duża atrapa chłodnicy, ale dziś już trudno wyobrazić sobie bez niej samochody BMW.

Obok nowego X5 trudno przejść obojętnie nie tylko ze względu na jego gabaryty, ale i stylistykę – projektanci mówią o „każdym detalu jako mocnym akcencie”. Wspomniana potężna atrapa chłodnicy, charakterystyczne reflektory (rewelacyjna widoczność w nocy) czy duże wloty powietrza pozwalają łatwo odróżnić nowe X5 od poprzedniej generacji i innych marek.

BMW X5 zachęca do dalekich podróży. Przeszklone wnętrze (panoramiczny dach Sky Lounge) wysokiego pojazdu zapewnia dobrą widoczność, którą wspiera szereg systemów – czujników i kamer z których obraz jest wyświetlany na dużym, dotykowym ekranie multimedialnym pośrodku deski rozdzielczej oraz na ekranie za kierownicą. W X5, podobnie jak w innych najnowszych modelach BMW, próżno szukać klasycznych zegarów, zastąpił je duży ekran, na którym oprócz prędkościomierza możemy zobaczyć mapę z nawigacją GPS czy ostrzeżenie o zbliżających się niebezpieczeństwach, np. oddalonym od maski o kilka metrów zwierzęciu. Kierowca może również otrzymywać komunikaty poprzez wibracje na kierownicy, np. gdy w niekontrolowany sposób zmienia pas ruchu. Podróż może umilać m.in. nagłośnienie (Bowers & Wilkins Surround Sound) i fotele z funkcją masażu.

W masywnym tunelu centralnym X5 umieszczono wygodny lewarek od automatycznej skrzyni biegów oraz m.in. przełączniki trybów jazdy (np. comfort lub sport) oraz regulację zawieszenia.

X5 – podobnie jak cała rodzina BMW – oferuje szeroką gamę modeli, wyposażenia i silników (diesel, benzyna czy plug-in hybrid).

Rewelacyjne wrażenia z jazdy daje wersja benzynowa z napędem na cztery koła – xDrive40i (2998 cm³) o mocy 340 KM. X5 w tej wersji przyspiesza do setki w 5,5 sek. i może rozpędzić się do 243 km/h, co przy masie ponad dwóch ton jest świetnym wynikiem. Auto w trybie sport błyskawicznie reaguje na nawet lekkie wciśnięcie pedału gazu, płynniejszą i spokojniejszą jazdę zapewni tryb comfort i eco.

Nowe X5 ma szereg praktycznych udogodnień, jak choćby pionierskie rozwiązanie w bagażniku (645 litrów przy rozłożonych tylnych siedzeniach), dzięki któremu przewożone bagaże nie przesuwają się. Inżynierowie BMW umieścili w bagażniku cztery gumowe szyny, które po zamknięciu klapy... unoszą się delikatnie do góry tworząc tym samym powierzchnię, po której nie przesuną się np. walizka czy zakupy w reklamówkach.

Samochód, co charakterystyczne dla BMW, jest uniwersalny – luksusowe wnętrze doceni zamożny prezes, mocny silnik polubi amator dynamicznej jazdy, a przestrzeń i duży bagażnik spełni wymagania 5-osobowej rodziny. Napęd xDrive i właściwości offroadowe X5 gwarantują bezpieczną i efektywną jazdę zarówno w warunkach miejskich jak i terenowych.

Przesiadając się z klasycznego auta do BMW X5 na pewno trzeba się przyzwyczaić do jego rozmiarów. Początkowo kłopot może sprawiać wsiadanie i wysiadanie z wysokiego fotela, a także parkowanie, ale to akurat X5 może zrobić za kierowcę.

Ceny nowego BMW X5 rozpoczynają się od 271 tys. złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl