Obok nowego X5 trudno przejść obojętnie nie tylko ze względu na jego gabaryty, ale i stylistykę – projektanci mówią o „każdym detalu jako mocnym akcencie”. Wspomniana potężna atrapa chłodnicy, charakterystyczne reflektory (rewelacyjna widoczność w nocy) czy duże wloty powietrza pozwalają łatwo odróżnić nowe X5 od poprzedniej generacji i innych marek.
BMW X5 zachęca do dalekich podróży. Przeszklone wnętrze (panoramiczny dach Sky Lounge) wysokiego pojazdu zapewnia dobrą widoczność, którą wspiera szereg systemów – czujników i kamer z których obraz jest wyświetlany na dużym, dotykowym ekranie multimedialnym pośrodku deski rozdzielczej oraz na ekranie za kierownicą. W X5, podobnie jak w innych najnowszych modelach BMW, próżno szukać klasycznych zegarów, zastąpił je duży ekran, na którym oprócz prędkościomierza możemy zobaczyć mapę z nawigacją GPS czy ostrzeżenie o zbliżających się niebezpieczeństwach, np. oddalonym od maski o kilka metrów zwierzęciu. Kierowca może również otrzymywać komunikaty poprzez wibracje na kierownicy, np. gdy w niekontrolowany sposób zmienia pas ruchu. Podróż może umilać m.in. nagłośnienie (Bowers & Wilkins Surround Sound) i fotele z funkcją masażu.
W masywnym tunelu centralnym X5 umieszczono wygodny lewarek od automatycznej skrzyni biegów oraz m.in. przełączniki trybów jazdy (np. comfort lub sport) oraz regulację zawieszenia.
X5 – podobnie jak cała rodzina BMW – oferuje szeroką gamę modeli, wyposażenia i silników (diesel, benzyna czy plug-in hybrid).
Rewelacyjne wrażenia z jazdy daje wersja benzynowa z napędem na cztery koła – xDrive40i (2998 cm³) o mocy 340 KM. X5 w tej wersji przyspiesza do setki w 5,5 sek. i może rozpędzić się do 243 km/h, co przy masie ponad dwóch ton jest świetnym wynikiem. Auto w trybie sport błyskawicznie reaguje na nawet lekkie wciśnięcie pedału gazu, płynniejszą i spokojniejszą jazdę zapewni tryb comfort i eco.
Nowe X5 ma szereg praktycznych udogodnień, jak choćby pionierskie rozwiązanie w bagażniku (645 litrów przy rozłożonych tylnych siedzeniach), dzięki któremu przewożone bagaże nie przesuwają się. Inżynierowie BMW umieścili w bagażniku cztery gumowe szyny, które po zamknięciu klapy... unoszą się delikatnie do góry tworząc tym samym powierzchnię, po której nie przesuną się np. walizka czy zakupy w reklamówkach.
Samochód, co charakterystyczne dla BMW, jest uniwersalny – luksusowe wnętrze doceni zamożny prezes, mocny silnik polubi amator dynamicznej jazdy, a przestrzeń i duży bagażnik spełni wymagania 5-osobowej rodziny. Napęd xDrive i właściwości offroadowe X5 gwarantują bezpieczną i efektywną jazdę zarówno w warunkach miejskich jak i terenowych.
Przesiadając się z klasycznego auta do BMW X5 na pewno trzeba się przyzwyczaić do jego rozmiarów. Początkowo kłopot może sprawiać wsiadanie i wysiadanie z wysokiego fotela, a także parkowanie, ale to akurat X5 może zrobić za kierowcę.
Ceny nowego BMW X5 rozpoczynają się od 271 tys. złotych.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?